T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => Syncro Fora => Emne startet af: Jarl efter 06. Februar 2007 kl: 13:19:06

Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Jarl efter 06. Februar 2007 kl: 13:19:06
Ja, så fik jeg den hentet. Autotrailer på Caraten og afsted gik det - der skal mere end en Syncro til at tage pippet fra den :wink:

Her kommer lidt kommenterede billeder af vognen. Den er ufattelig beskidt. På den anden side, så er et uplejet præg med til at holde prisen på et realistisk niveau, og jeg fornemmer, at der er en god substans at bygge videre på.

Nydelig vogn forfra - se de skønne originale bøjlespejle... Kofangeren skal vist ikke blive ved med at være rød...


(http://aycu33.webshots.com/image/8312/2000393129283724971_rs.jpg)

Her lidt gemt bag æbletræer

(http://aycu32.webshots.com/image/9751/2000307036870405722_rs.jpg)

Drej hovedet 90 grader til venstre og kig på rusten i samlingen

(http://aycu36.webshots.com/image/10395/2000330062569488413_rs.jpg)

Og der er jo sæder bagi - indtil videre...

(http://aycu19.webshots.com/image/9818/2000301437778698800_rs.jpg)

Kig i kabinen

(http://aycu16.webshots.com/image/10055/2000352805970704469_rs.jpg)

Og bagfra - nyd entreprenørtrækket

(http://aycu19.webshots.com/image/9258/2000310004632969277_rs.jpg)

Og mandehullet - i fin rustfri stand

(http://aycu29.webshots.com/image/9348/2000331866878935015_rs.jpg)

Og her, hvor 90% af alle T3'ere er syge, ser det sådan ud:

(http://aycu15.webshots.com/image/9934/2000525131104631603_rs.jpg)

Møgbeskidt men charmerende:

(http://aycu15.webshots.com/image/9934/2000590946570034801_rs.jpg)

Nyspulet motor - spændende at se, hvad der gemmer sig indeni

(http://aycu07.webshots.com/image/8926/2000548523292171399_rs.jpg)

Eksemplarisk undervogn - Pava fra ny.

(http://aycu10.webshots.com/image/11809/2000531243601390172_rs.jpg)

Isn't she a beauty:

(http://aycu01.webshots.com/image/9480/2000584000537719573_rs.jpg)
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: casper efter 06. Februar 2007 kl: 14:05:28
ufattelig at nogen kan holde en bil sådan, jeg er da glad for at den nu får et hjem den fortjener, tillykke med det nye vogntøj
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: syncro jyden efter 06. Februar 2007 kl: 15:27:42
Det ser sgu ikke så ringe ud, det er bare med at komme i gang og få den kørende.
Skulle du nu blive træt af den Jarl, så ring og jeg afhenter den :-)

Tillykke med den

hvh
Peter
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Bo efter 06. Februar 2007 kl: 15:28:29
Ja stort tillykke og velkommen i "mudder"klubben  :lol:  :lol:

"nothing gonna stop us now....."
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 06. Februar 2007 kl: 18:30:30
Ej hvor er jeg træt af at jeg ikke lettede r.... noget før og kom afsted.

Tillykke med den og få den nu ud at trille snart... :-)
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: dokajønne efter 06. Februar 2007 kl: 22:14:46
Det ligner en meget lidt rusten vogn, er især imponeret af hele bagenden. En doka er sgu bare federe 8)
Mht rust over forreste kofanger, er den blå syncro jeg pt kører i også helt rustfri der. I den sidder der pava mærker fra 86 til 93 (hvert år) Måske et bevis på at undervognsbehandling kan betale sig.
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Jarl efter 06. Februar 2007 kl: 22:47:25
Og den kører du med en 50 hk maskine ikke? Hvordan kører det egentlig? Og hvad har I andre Syncro-doka folk egentlig gjort i den bagerste kabine, der hvor reservehjulet stikker ind? Lagt en plade over sædekassen eller hvad?
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: dokajønne efter 06. Februar 2007 kl: 23:18:13
Citér
Og den kører du med en 50 hk maskine ikke? Hvordan kører det egentlig?


Af helvedes til, nu fik jeg heller ikke 100% løst mit cylinderfrakoblings problem, da jeg købte en ny motor (1Y'er) som skal i snarest.
Du spørger jo nok fordi du vil overveje om det er nødvendigt med turbo på en 1,6'er. Det er min fuldeste overbevisning at har man en sauger med hæderlig kompression er man super kørende også i en syncro (medmindre man SKAL over 100km/t). Jeg er stadig (på trods af at jeg taler mod bedre vidende) overbevist om at man ikke vil savne turboen i terrænet, hvorfor der heller ikke kommer turbo på 1y'eren.

Jeg pillede bænk og hele svineriet ud så rummet bare var stort og tomt, med hul ind til mandehullet (hjulet røg på ladet (ville have monteret det på bagsmækken))
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Haardberg efter 06. Februar 2007 kl: 23:24:07
Skal den på gule plader skal sædekassen afmonteres. den er skruet fast. Der skal være flad bund bag sæderne. En plade kan monteres foran hullet til "bagagerummet". Har en bekendt som købte en doka ved militæret og lavede den til gule plader. Men i militærets dokaer er der varmeapperat bag i under sædet, som han jo selvfølgelig lod blive i bilen. Det brokkede de sig over til syn da der jo skulle være flad bund bag forsæderne. Han fik dem dog overbevist om at det var monteret ab fabrik og fik bilen synet med apperatet monteret

Lennart
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: dokajønne efter 06. Februar 2007 kl: 23:28:56
OK det pillede jeg også af, har ikke haft problemer med at holde varmen
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Jarl efter 06. Februar 2007 kl: 23:31:19
Ang. motorskift i sådan en Syncro - kan man med dens gearkasseophæng og kardanaksel 'vippe' gearkassen nedad som på en 2wd?

Ja, jeg lurer lidt på en non-turbo-løsning - evt. 1,7. Tanken er, at i en Syncro må de termiske problemer være om muligt endnu mere udtalte end i en 2wd, og i det spil er turboen jo en grim bandit. Og problemet er jo ikke større end, hvis ydelsen er utilstrækkelig, så må den bare have fløjte på alligevel.
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: dokajønne efter 06. Februar 2007 kl: 23:40:52
Citér
Ang. motorskift i sådan en Syncro - kan man med dens gearkasseophæng og kardanaksel 'vippe' gearkassen nedad som på en 2wd?


Ja -så vidt jeg lige husker endda uden at pille kardan og drivaksler af
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: dokajønne efter 06. Februar 2007 kl: 23:45:59
Efter at have prøvet en relativ ny CS ville non-turbo også være fint for mig, nu købte jeg så en 1,9'er, men det var mest fordi den lige var der OG fordi jeg gerne vil have nogle fæle AllTerrain sutter under (engang)
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: KHSalvesen efter 07. Februar 2007 kl: 18:40:29
Hvor langt vil en 1,6 kunne graves op i ccm, ved honing (eller ?).

1,7 er det ikke en helt anden motor.

Kan du tillade dig at smide en større motor i, køre til skat, betale lidt mere end for 1,6 sauger. Og så er den i vinkel.

Jeg har jo to tons brødkasse, stående i indkørslen med sauger.
Den kører edder godt, trækker fint. men efter 75, går det sjove af.

KH KHS - Nye hastighedsgrænser ønskeligt.
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Jarl efter 07. Februar 2007 kl: 19:42:34
En alm. 1,6 har en boring på 76,5 std. En 1,7 har 79,5. Da blokkene i alle godsdimensioneringer er identiske er det altså bare et spg. om tålmodighed med borearbejdt. Den kan jo også få 1,7'erens overstørrelsestempler op til 80,5, og så begynder det at ligne små 1800 ccm.

Ang Skat, så er bilen født med JX, hvilket den fortoldes efter. effektmæssigt giver det muligheder for 70 hk + 20% = 84 hk, men det er vist ønsketænkning for en non-turbo-løsning - men det passer jo perfekt til Audis 2,4  :wink:
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Djursland efter 07. Februar 2007 kl: 19:43:27
Citat fra: "KHSalvesen"


Jeg har jo to tons brødkasse, stående i indkørslen med sauger.
Den kører edder godt, trækker fint. men efter 75, går det sjove af.

KH KHS - Nye hastighedsgrænser ønskeligt.



Hvad er den nu af kurt  større motor

du har da ikke travlt når du køre T3

de kan da bare overhale du er ligeglad for du har da ikke travlt

Griner højt

Mvh Flemming
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Mølle efter 07. Februar 2007 kl: 22:06:22
der er masser af plads til at lægge motor i, uden at løsne noget som helst på geark. Bare motoren "skråt op".


 :lol:  :lol:

Mølle
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Jarl efter 06. April 2008 kl: 17:09:02
De bedste projekter er jo tit lidt længe undervejs. Ofte hjælper det enormt, at der er en ydre motivation. Denne søndag burde jeg sidde flittigt og skrive en ansøgning om et ph.d.-stipendium, men nu var vejret jo så godt, og de tykke bøger så så væmmelige ud...

Derfor blev der lige en time til Syncroen. Det gik ud over fronten, som jeg nu anser for at være færdig på nær en rudevask... :oops:

(http://aycu39.webshots.com/image/49438/2005616256296976888_rs.jpg)

Ellers er bilen pt. bestykket med en JX friskopboret op til KY-stempler med turbo og JX-åndedræt. Wouuu - det sparker røv!

Status på ting, der er lavet er (nok mest af alt fordi jeg er nødt til at fortælle det til nogen, der ikke - som min elskede - siger "Hvad Fanden kan du få tiden til at gå med derude...):

Nye bremserør überalles, nye slanger, klodser, tromler, bakker og hjulcylindre. Konverteret til ordinær gulpladeindretning med plexiplade og udrydning af sædearrangement bagi. Nye hjullejer bag, motionerede spær, nye drivakselmanchetter for. Ny shimmerring ved gearkassens højgearaksel, ny bøsning for udrykkerlejet og nyt udrykkerleje.

Status på ting, der skal laves, når min svejseblokering er drevet over:

Påsvejsning af bagskærmkanter og efterløb - spartling, fugning og maling.
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: PARKHAVE efter 06. April 2008 kl: 17:57:03
Citat fra: "Jarl"
Derfor blev der lige en time til Syncroen.  :!:  :!:  :!:  :!:
Hvis du kan lave det du har listet op på en time, bude det nedenstående svejsearbejde jo ikke tage mere en 20-25 min max :lol:  :lol:  :lol:


Status på ting, der skal laves, når min svejseblokering er drevet over:

Påsvejsning af bagskærmkanter og efterløb - spartling, fugning og maling.
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 06. April 2008 kl: 21:51:48
Nammenam... du burde dyppe grills i en gang diesel eller sortlakere dem. Så spiller den sq max den front.
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Aran efter 06. April 2008 kl: 23:37:36
Den ser dæleme godt ud. Og med den drivline burde den kunne give meget sjov "drengerøvskørsel" i diverse mudderpøle. Jeg er da ikke RET MEGET misundelig !!!!
 :D  :D  :D
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: verner efter 07. April 2008 kl: 01:52:18
hvordan går det med at få den på plader?
er de stadig for dyre ved skat? eller er der bare ikke løbet nok blokke gennem åen endnu :wink:

den ser sku ellers klar ud 8)

ps. jeg tror at jeg er ved at komme ud af min svejseblokering, fredag var jeg ude og købe en større svejser som jeg har pudslet lidt om i dag, den skulle lige havet skiftet en ledning til trådboks og pudsles om :wink:
men den er altså kær sådan et 200kg skrummel af en ESAB LDA 200 med A10 MVC-30 trådboks 8)
så fremtiden for den gamle LDA 150 er uvis :wink:
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Jarl efter 07. April 2008 kl: 11:21:30
Det går sådan med at få den på plader, at jeg venter så længe som muligt med at spørge skat. Når først man har spurgt, så fastholder de jo vurderingen på stelnummeret. Derfor går jeg stille og roligt og tusser omkring, og når den så er klar, så spørger jeg.

Det lyder da som en overarrogantlækker svejser, du har købt dig der. Du kan jo stille den op til mig i et par måneder - det ville sikkert være motiverende med noget nyt i stedet for det tudsegamle værk, jeg har stående. Problemet med gamle svejsere er, at de aldrig går i stykker, men de er gabende kedsommeligt, fordi de mangler lir. Gad vide om ikke man kunne sætte elektrisk rudeoptræk og servostyring på sådan en... :roll:
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: verner efter 07. April 2008 kl: 12:12:04
Citat fra: "Jarl"
Det går sådan med at få den på plader, at jeg venter så længe som muligt med at spørge skat. Når først man har spurgt, så fastholder de jo vurderingen på stelnummeret. Derfor går jeg stille og roligt og tusser omkring, og når den så er klar, så spørger jeg.

Det lyder da som en overarrogantlækker svejser, du har købt dig der. Du kan jo stille den op til mig i et par måneder - det ville sikkert være motiverende med noget nyt i stedet for det tudsegamle værk, jeg har stående. Problemet med gamle svejsere er, at de aldrig går i stykker, men de er gabende kedsommeligt, fordi de mangler lir. Gad vide om ikke man kunne sætte elektrisk rudeoptræk og servostyring på sådan en... :roll:


haha ja den er skam lækker, men den er bestemt ikke ny, men det skal den heller ik være, fordi den er fra dengang hvor tingene blev lavet for at holde :wink:  lidt ligesom en T3 :roll:
men jeg fik den billigt som et håndværker/gør det selv projekt :lol:
lidt ligesom vores T3 :lol:
det er altid rart at starte med at skille noget ad, så ved man nemlig hvordan det virker 8)
det er vel også en af grundene til at man kører i gamle biler :roll:  :lol:

mht til lir så kan den gamle LDA150 da mere end en ny standard migatronic, den kan bla. slåes over til punktsvejs med just.bar tid 8)
og permanent svejs 8)
men det bruger jeg aldrig :lol:
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Aran efter 07. April 2008 kl: 20:14:17
Ja, det er kram sådan en svejser.
Alt det der flitterstads med justerbar punktsvejsetid og jeg skal komme efter dig har min gamle "brænder" også, men det er p...eirriterende, hvis nogen har stillet på det skidt. Gad vide hvem der opfandt det ?
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: jensjakob efter 07. April 2008 kl: 23:29:36
Hej Jarl

Var det ikke billigere at få den på plader - før du renoverede den?

Eller er skat så lange i spyttet, at de ikke lægger ekstra afgift på pga dit renoveringsarbejde?

Med gode hilsner

Jens Jakob

(Som stadig knokler badeværelse og køkken - og lærer en masse om råd og andet hygge i diverse former - betonbyggeri er noget lort - men gammelt træ inde i huse er altså også noget l***..... - især når det har været fugtigt i ny og næ..)
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Jarl efter 08. April 2008 kl: 07:50:56
Jo, det var det sikkert nok, men det er jo bilsynshallen, der laver toldsynet og derved danner grundlaget for afgiftfastsættelsen. Skat ser slet ikke bilen IRL - men kun som et antal flueben på en toldsynsrapport.

Og vores lokale synsmand og jeg er på vældig god fod, så mon ikke vi finder ud af det... :wink:
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: KHSalvesen efter 08. April 2008 kl: 17:59:25
Citat fra: "Jarl"
Jo, det var det sikkert nok, men det er jo bilsynshallen, der laver toldsynet og derved danner grundlaget for afgiftfastsættelsen. Skat ser slet ikke bilen IRL - men kun som et antal flueben på en toldsynsrapport.


Jeg skulle ind til SKAT og vise "kællingen" bilen. Muligvis fordi det er gule plader. ?

Kurt
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Aran efter 08. April 2008 kl: 19:37:09
Næh. Det har jeg også prøvet med en gammel opel på hvide, fordi noget af stelnummeret var tæret væk.
Jeg skulle så komme igen og fremvise regningen på, at det var lavet inkl. ihugning af nyt stel nr.
SÅ måtte jeg køre i synshallen. Bureaukrati ....
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 09. April 2008 kl: 07:31:29
Jeg måtte også fremvise den grønne dengang jeg drog til Thisted for at slippe slanterne.

Hun var nu mest interesseret i stelnummeret, så det gravede jeg frem til hende.
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: wilson efter 09. April 2008 kl: 17:49:02
Når man skal have en bil på hvide plader skal der bestilles to på hinanden følgende tider: ét til alm syn af bilen og det andet til toldsynet. dvs skat skal ikke se bilen.

Når den skal på gule plader er det en anden sag. Der skal kun bestilles én tid i synshallen, tilgengæld skal den søde dame ved skranken hos skat kontrollere at der er tale om en varevogn og hvad der dertil hører.

Det kan være en god ide at tage nogle billeder af den inden renoveringen og sende dem ind til en forhåndsvurdering. Tror ikke de gider bruge en helt masse krudt på at hæve afgiften nogle tusinde pga lidt renovering når der allerede er lavet en vurdering...
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: Jarl efter 02. Marts 2009 kl: 19:20:11
Man skal se lyst på tingene. En af dem er, at jeg ikke nåede at betale afgift på denne. Nu skal jeg lige sunde mig lidt, og så må vi se, om den store slagterkniv skal hvæsses...
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: PARKHAVE efter 02. Marts 2009 kl: 19:37:50
Næææ, den skal da vejes ned og på hvide plader
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: T3Sync efter 02. Marts 2009 kl: 19:43:36
:shock: Slagtes   :shock:  Hmm skriv lige til mig først  :D  Den ville jeg da godt have/købe  øhh tja hvis jeg kan skaffe guldet :roll:

Morten
Titel: Så er der Syncro-billeder
Indlæg af: PARKHAVE efter 02. Marts 2009 kl: 19:54:14
Med de kommende dalende priser på diesel-gulplade-t3ere in mente, kan vi vel bytte med en øko-lavenergi-plænaklipper  :lol:  :lol:  :lol:

Jeg er jo vant til at betale de store vægtafgifter :lol:  :lol: