Forfatter Emne: Unverstörbar oder selbstdestruktive  (Læst 6279 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Unverstörbar oder selbstdestruktive
« Svar #15 Dato: 31. August 2007 kl: 20:14:50 »
Citat fra: "PARKHAVE"
Jeg har en siddende på en sauger du må komme og pille af bare for fornøjelsens skyld. :lol:  :lol:
Stand: fuldstændig helt og aldeles ukendt.
Den startede for en 3-5 år siden, kørete 50 km med defekt toppakning og har ikke bevæget sig for egen hjælp siden................
Hov og så alligevel, jeg har sgu da kørt den frem og tilbage et par gange med lidt æter som starthjælp.

Skulle være hjemme det meste af weekenden, bare jeg ikke selv skal skrue


[size=18]Tak. Kommer gerne.[/size] Men denne weekend er jeg til Police koncert.

Undersøger lige med IM hvornår vi er på farten. Pendler lidt mellem Hvide Sande og Suldrup.

Uanset stand er det rart at have en ekstra, eventuelt som ombytter eller reservedele hvis min egen skal laves.

Kan du ikke sende en PM med navn adresse og Tlf. Så ringer jeg inden jeg er på vej. (er du stadig afholdsbevægelsens fanebærer)

Kurt
Kurt - 25115788

PARKHAVE

  • Gæst
Unverstörbar oder selbstdestruktive
« Svar #16 Dato: 31. August 2007 kl: 20:18:44 »
Kan du ikke sende en PM med navn adresse og Tlf. Så ringer jeg inden jeg er på vej. (er du stadig afholdsbevægelsens fanebærer)

PM på vej.
Meget er jeg blevet kaldt, men det sidste må jeg tage absolut afstand fra. :lol:  :lol:
Der kommer nok en dag, vi render sammen hvor jeg ikke skal køre dagen efter :lol:  :lol:

Offline DT63

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 356
    • Vis profil
Unverstörbar oder selbstdestruktive
« Svar #17 Dato: 31. August 2007 kl: 20:30:15 »
kurt jeg har en du kan få for 500 kr
Nu med Bøjlespejle
1Z 1.9 mTDI
Gammel Milli bil Årg 89

3 Stk T3 Til Dele

Jan Påske
Fjerritslev Danmark
Mail:paaske@get2net.dk
MSN:jan.paaske@hotmail.com
Tlf.+45 40282746

Kkrogsgaard

  • Gæst
Unverstörbar oder selbstdestruktive
« Svar #18 Dato: 31. August 2007 kl: 21:28:04 »
Jeg har vist også et par stykker liggende...

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Unverstörbar oder selbstdestruktive
« Svar #19 Dato: 01. September 2007 kl: 14:58:09 »
Altså .. ligesom PARKHAVE har jeg en starter der virkede sidste gang den blev brugt og som er helt uden garanti.. Den er pillet af og ser meget rusten ud udenpå.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Unverstörbar oder selbstdestruktive
« Svar #20 Dato: 01. September 2007 kl: 15:28:48 »
Hvis du havde hørt starteren på pandekagevognen ville du med det samme bede ham om aldrig at bruge den starter igen samt få den skiftet ASAP og helst i sidste uge :!:  :D

Den lyder MEGET MEGET MEGET syg :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Unverstörbar oder selbstdestruktive
« Svar #21 Dato: 01. September 2007 kl: 18:44:32 »
Citat fra: "ctange"


Jeg gav den bare tynd olie og tvang den frem og tilbage på akslen indtil den kørte let. Jeg har ikke haft
problemer med den siden.



Og det skal man så IKKE gøre!

Grunden til at startdrevet går trægt på akslen er netop, at en eller anden, engang har givet mekanismen olie. Olien samler forbipasserende koblingsstøv op og danner en fin belægning på akslen, der derved "øger sin diameter". Resultatet er at startdrevet går trægere og trægere. Man kan så give noget ekstra olie - så går det fint igen et par uger eller måneder, men der samles stadigvæk støv sammen. Den rigtige løsning er affedtning. Fortynder, terpentin, acetone, til nød benzin. Det duer her. Så kan støvet nemlig ikke sætte sig fast og startdrevet glider på en fin blank aksel.


BTW.: Det er en knaldgod ide, at købe og læse litteratur om bilreparation inden man kaster sig ud i det.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Unverstörbar oder selbstdestruktive
« Svar #22 Dato: 04. September 2007 kl: 18:07:38 »
Hvilken starter er den rigtige model ? (hvad er den anden så for en.)
Backmobilens er kun 2/3 af størrelsen på den fra TøseØsen.


Der er noget snask indeni den fra Backmobilen, er det en sygdom, eller naturligt. ?


Billede ind i koblingen,ser det ok ud. ?

Det der er løbet er WD40 i forbindelse med afmontering.

-Bonus spørgsmål. Hvordan/hvormeget skal den rengøres/renses.- :?:
Kurt - 25115788

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Unverstörbar oder selbstdestruktive
« Svar #23 Dato: 04. September 2007 kl: 18:25:08 »
Begge startere er gangbare.

Den slanke er den nyeste model, men efter min mening ikke den bedste. Den har et planetgear, som er lavet af noget plastic-fiber-halløj, som ikke holder evigt. Det koster ikke alverden at lave det, men sådan noget går jo altid i stykker, når man er i Langbortistan.

Den "Fede" rykker lidt kraftigere i batteriet, men til gengæld er den særdeles mekanisk stabil. Der er ingen gear, no nonsens - skal bare have godt med power, så snurrer den. Så afgjort min foretrukne.

Detr fedtede stads er ikke meningen. Det er sikkert en utæt shimmerring enten ved krumtap eller gearaksel - hvis det da ikke er bageren, der har fumlet olie eller sirup derned??? Vask starteren godt (særligt aksel og drev - skub drevet frem og tilbage under vask, så du for det snask ud, der gemmer sig ubnder drevet) af med noget opløsningshalløj (fortynder, terpentin, benz.), så vil jeg næsten æde min gamle hat på, at den virker som ny. Det fedtede stads binder (som jeg vist skrev for et par dage siden) støv og lort til akslen, så startdrevet ikke kan komme uhindret ind og ud af indgreb. Worst-case-scenario er i den forbindelse, at startdrevet bliver i indgreb med svinghjulets startkrans, når motoren starter. Så skal du sgu bare høre en el-motor tager omdrejninger.... :shock:

Derfor: SMØR ALDRIG ET STARTDREV.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Unverstörbar oder selbstdestruktive
« Svar #24 Dato: 04. September 2007 kl: 20:11:49 »
Det nemeste er sgu nok alligevel at sætte et nyt BATTERI på den.

Damn, alting virker sgu så OK, forvarme, lygter, blæser. Batteriet kan det hele, bare ikke starte. (med tøseØsens starter)

Når Forden kommer på. Starter den som en mis.
(måske forbrugsbatteriet under føresædet er ligeså træt)

Hvordan tester man et batteri ordentligt ??
(lader det op, og bagefter voldtørner havetraktoren uden ledning på dieselpumpen til det er træt.  :?: )
Kurt - 25115788

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Unverstörbar oder selbstdestruktive
« Svar #25 Dato: 04. September 2007 kl: 21:26:58 »
Det vil være synd - også for havetraktoren.
lad batteriet op - kontroller vægtfylden i hver celle med en vægtfyldemåler for at se om alle celler er opladt

Du kan dernæst belaste batteriet med en stor modstand og måle spænding med voltmeter - eller bruge en som denne fra biltema e.lign:

http://www.biltema.dk/products/productimage.asp?iItemId=88165

Hvis spændingen falder hurtigt ud af grøn zone eller en af cellerne "koger" er batteriet klar til udskiftning
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

PARKHAVE

  • Gæst
Unverstörbar oder selbstdestruktive
« Svar #26 Dato: 04. September 2007 kl: 21:33:33 »
Den nemmeste ( og billigste) måde er vel at få en til at sætte bilen i 4 gear ( hvis man som kurt ikke har 5  :lol: ), træk håndbremsen, træd ALT hvad man kan på bremsepedalen og så aktivere starteren.
Hvis en celle er færdig vil den helt sikkert boble som du påpeger.
 :!: PAS PÅ ØJNENE :!:
hold afstand og brug en god lygte fremfor at stikke snotten ned i hullet.

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Unverstörbar oder selbstdestruktive
« Svar #27 Dato: 04. September 2007 kl: 22:43:49 »
Ja... eller også brænder den lille fem cm. korte ledning mellem startersolenoiden og startmotoren over..... ofte lige inden for s.motor huset..  det kan ske  (er sket for mig engang jeg skulle flytte bilen en par meter frem uden diesel ) Så lad være med at lave kortslutningsøvelser med starteren..... Biltemas Akku tester er som sagt det rigtige valg ....  :roll:  

Mvh.  Leif
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Unverstörbar oder selbstdestruktive
« Svar #28 Dato: 04. September 2007 kl: 22:54:26 »
Nyt batteri 500 Kr.

Det kan ikke betale sig at rode med det, når det er gammelt, og har svigtet. Testeren koster 329 Kr, for en belastning med måler.

"Forbrugsbatteriet" vil jeg lade op, og se hvad det kan, inden det ryger.

Hvor mange ampere er det oprindelige batteri.
Prisen er den samme for 72 og 88 amps.
Kurt - 25115788

Offline syncro jyden

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
    • Vis profil
  • By: 7470 Karup
Unverstörbar oder selbstdestruktive
« Svar #29 Dato: 04. September 2007 kl: 23:39:40 »
T3 er født med 60 amp.

meeen en gammel t3er har nu godt af en 88 amp.

mvh
Peter