Forfatter Emne: Project roofrack  (Læst 9183 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Project roofrack
« Dato: 19. Februar 2009 kl: 16:19:31 »
Ja, nu har den grinet af mig i lang tid ude i garagen, så idag røg der lige en god stor pressening op så jeg kunne stå i tørvejr og læ og arbejde med den...

Har sat et par billeder på der viser diverse "forbedringer" og ændringer jeg har lavet...

Bl.a. kan der nævnes monteringssted til walkie antenne (JA, der kommer walkie i bilen når mit roofrack er monteret), fastgørelsespunkt til 1 reservehjul, monteringspunkter til alu-dørk i forenden (hvor finder man egentligt sådan et stykke til en fornuftig pris??), skovl/spade holder samt monterings steder til lidt "lege-lys" når man er ude på tur i terrænet når det er mørkt...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Project roofrack
« Svar #1 Dato: 19. Februar 2009 kl: 16:46:42 »
Det se rigtig godt ud Morten.

Eet spørgsmål - bliver skovlen sikret med et spansæt eller lignende så den ikke pludselig falder af under kørslen?

Goe hilsner

Jens Jakob

P.s Dørksplade - prøv at spørg Wilson?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Project roofrack
« Svar #2 Dato: 19. Februar 2009 kl: 16:53:22 »
Den falder ingen steder...

Den forreste holder er den slags der bruges til at fastholde skovle og koste i lodret position på bl.a. lastbiler, hele anordningen er lavet på samme måde som på min lastbil og der render skovlen ingen steder, uanset hvor ujævn overflade man kører på :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Project roofrack
« Svar #3 Dato: 19. Februar 2009 kl: 17:18:32 »
Looking good :-)

Hvor skal Hijack'en og sand-brædderne være? Og jerry-can'en?

Fedt lille projekt !

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Project roofrack
« Svar #4 Dato: 19. Februar 2009 kl: 17:31:47 »
Sandbrædderne er planlagt til den anden side, når jeg engang får fat i nogle ;)
En Hijack har jeg ikke lige nogle planer om lige pt...

Og så er der lige den med jerry-cans...
Har ikke helt besluttet mig endnu, men skal de være udenbords skal de kunne sikres (låses fast) så langfingrede personer ikke render med dem...

Lidt alá den kasse jeg har set Kjerbye har et par jerry'er i...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Bo

  • Gæst
Project roofrack
« Svar #5 Dato: 19. Februar 2009 kl: 17:41:14 »
Det ser sq fint ud Morten. Men er den ikke lidt lang :wink:

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Project roofrack
« Svar #6 Dato: 19. Februar 2009 kl: 17:52:08 »
Den er af helt perfekt længde ;)

Mangler bare lige stigen til at sætte på bagklappen :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
Project roofrack
« Svar #7 Dato: 19. Februar 2009 kl: 18:35:10 »
Smart at gennem modificere den på jorden inden den ryger til maler.

mht Ran Lak som jeg tidligere har omtalt så hold dem i kort snor. De har efter flere forgæves forsøg på at opnå et fornuftigt resultat på et sæt bøjlespejle, ødelagt gevindet i bunden af den ene bøjle da de har glemt at afdække gevindet under sandblæsningen. Om det er sket 2. 3. eller 4. gang er jeg ikke vidende om. Der var plast afdækning på1. gang de røg til sandblæsning!!!

Noget andet er den lås du har brugt til skovlen, som JJ også omtaler, dem er jeg ikke imponerede over når de har været brug et stykke tid, så har de en tendens til at gå istykker. Og er den svejst fast er den ikke nem at skifte! Var det ikke nemme at bruge en gummi strop? Mener man plejer at kalde en af dem stige typen. Det fåes vist i uendeligt længde - du må næsten kende den som chauffør. Ikke sjovt at køre bagved hvis du pludseligt taber skovlen...

mht dørk kan jeg måske godt skaffe det gennem en kammi til fornuftig pris. Skåret ud på mål selvfølgelig og med de buk og svejsninger der skal til... Jo hurtigere jo bedre!
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Project roofrack
« Svar #8 Dato: 19. Februar 2009 kl: 18:56:08 »
Jeg tager lige nogle mål på det dørk jeg skal bruge, når jeg kommer fra job imorgen...

Mht. den lås til skovlen, den er med plastramme og med en anti-slip gummi strop indbygget, og så er den ganske simpelt boltet fast...
Selv når den knækker holder den stadig rimeligt godt fast i det der sidder deri...
Den der holder min kost fast i vandret position på min lastbil er knækket i den ene side, det tiltrods har kosten ikke flyttet sig fra sin plads i snart et år, med mindre jeg har taget kosten ud ;)

Og ja, de gummistropper kender jeg ganske fint, har en bundt liggende i lastbilen...

Hele ideen med den "lås" jeg har brugt er at den er ganske standard lastbil udstyr, den kan fås mange steder, og så er skovlen / spaden eller hvad man nu sætter deri, lynende hurtig at få derfra :)

Men du får lige en PM med mål osv. på dørken, Henrik, det er jo ikke ret meget der skal til...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline syncro jyden

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 27
    • Vis profil
  • By: 7470 Karup
Project roofrack
« Svar #9 Dato: 20. Februar 2009 kl: 00:18:11 »
Den ser rigtig flot og TUNG ud Morten. ---Hvad vejer den ?

Du er selvfølgelig bekendt med, at tilladelig taglast for en syncro er  100 kg. jvf. instruktionsbogen side 129


mvh
Peter

Bo

  • Gæst
Project roofrack
« Svar #10 Dato: 20. Februar 2009 kl: 05:54:45 »
Den vejer ikke mere end 30-40 kg. Uden alt det der ekstrageil Morten er ved at montere på den  :twisted:  :wink:  :wink:

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Project roofrack
« Svar #11 Dato: 21. Februar 2009 kl: 14:55:01 »
Citat fra: "wilson"
mht Ran Lak som jeg tidligere har omtalt så hold dem i kort snor.


Du nævnte det godt nok da vi var oppe ved dig til træf...

Har spekuleret lidt siden, og er blevet enige med mig selv om at jeg prøver sq lige først selv :D

Var lige i Stark i dag og hente 50kg kvartssand til sandblæseren, og med 2 af HN's 2Hk kompressorer koblet sammen kan de fint levere luft til sandblæseren, omend de kører konstant begge 2 :D

På ca. en time har jeg fået sandblæst hele fronten på den...
Jovist det tager lidt tid, og der er lidt arbejde med at feje sandet sammen igen når der er røget de første 25 kg igennem systemet :D
Det sværeste at sandblæse er svejsningerne, der er så mange kringelkroge man skal ramme...

Har sat mig ind at den bliver sandblæst så godt jeg kan og så bliver den grundet med noget rusthæmmende snot jeg har stående i en 10 liters spand ude i værkstedet...
Så må vi se hvordan det ser ud efter den er grundet, hvis det virker OK, så bliver den lakeret blank sort, er det ikke godt nok så ryger den til Randers...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Bo

  • Gæst
Project roofrack
« Svar #12 Dato: 21. Februar 2009 kl: 15:32:47 »
Hold da K... en luksusudgave du der fabrikerer 8)  Min fik lige en hurtig tur med vinkelsliberen, så en gang grunder, og 3 lag sort. Den holder nok så kun 15 år mod dins 50 år  :wink:

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Project roofrack
« Svar #13 Dato: 21. Februar 2009 kl: 16:50:01 »
Din var muligvis i bedre stand som udgangspunkt end min...

Synes min var lige vel rusten og ujævn til kun at få den lille omgang ;)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Project roofrack
« Svar #14 Dato: 21. Februar 2009 kl: 20:25:50 »
Jeg tror ikke du skal bekymre dig om at kompressorerne kører konstant. Mine erfaringer er at de kan køre non stop i dagevis og årevis uden drift stop.
Havde engang en på arbejde der stod ovenpå og drev en Fuji montage automat i 3 år, den stoppen næsten aldrig det gjorde maskinen til en million derimod fordi luften var knap ( 1 mil maskine 1k kompressor  :roll: )
Min fætter havde en 2hk på asfaltfabrikken der stod udendørs i tre år, den kørte også næsten konstant uden probs.
Min egen står ikke stille, når jeg leger spraymaler no probs.

Derimod har jeg lige lavet en på arbejde, men det var ventilen fra tank til start stop som var død.

Så blæs bare videre, uanset om det havde været billigere at sende til en proff lakerer eller galvaniserings anstalt. Man skal ikke sætte pris på livets sjov. :lol:
Kurt
Kurt - 25115788