T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Din bil... => Emne startet af: B3ac0n efter 10. Januar 2009 kl: 00:56:41
-
min 86' All-Rounder WBX DJ.
den har stået stille i en del år (gør den stadig) men er gået igang med at gøre den i stand og shine den lidt op. :D
da jeg købte den var der et gammelt sebring udstødning (projektzwo) og 110l alu tank monteret. begge var dog det svære hullet som en si :( men som en lille bonus er der et 45% spær.
(http://i37.photobucket.com/albums/e97/B3ac0n/T3eren/DSC00970.jpg)
(http://i37.photobucket.com/albums/e97/B3ac0n/T3eren/DSC00971.jpg)
-
Den ser fin ud og et knaldgodt projekt.
Når du skal til at montere den der fancy radio med skærm vil du ganske sikkert opdage at der ikke er plads til den i dybden :shock: Men fortvivl ikke - det er der råd for!
Du tager en varmeblæser og varmer forsigtigt på plastoverdelen af varmeblæseren og presser det i form med eksempelvis skaftet af en hammer. Det er rimeligt fleksibelt, men kræver måske et forsøg eller to før det lykkes.
Blæseren er en klassiker, der er nok ingen vej uden om at instrumentbord og blæser skal ud og en ny blæser monteres i varmekassen.
HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOV - jeg har lige rundet de tusind indlæg! :roll: Bruger alt alt for meget tid herinde, men har på fornemmelsen at det ikke ændrer sig i den nærmeste fremtid :!:
-
kabineblæser fåes billigt hos hovwdiaudi :)
så det kan ik betale sig ikke at sætte ny i!
-
Blæseren er en klassiker, der er nok ingen vej uden om at instrumentbord og blæser skal ud og en ny blæser monteres i varmekassen.
NOOOOOOO :O det tager jo tid. ej man ved jo godt det skal gøres men man håber på at det måske ikke helt er nødvendigt
men tak for rådene gutter tror det var en go ide at give lyd fra ser her inde istedet for bare at læse :)
-
lige et par gamle billeder fra den blev lakret, som man kan se er jeg også startet med el spejle den gang :)
(http://i37.photobucket.com/albums/e97/B3ac0n/T3eren/DSC00798Medium.jpg)
(http://i37.photobucket.com/albums/e97/B3ac0n/T3eren/DSC00793Custom.jpg)
(http://i37.photobucket.com/albums/e97/B3ac0n/T3eren/DSC00795Custom.jpg)
(http://i37.photobucket.com/albums/e97/B3ac0n/T3eren/DSC00796.jpg)
-
Lavede lidt småting på den idag og tog lige det her billede inden jeg tog hjem og det skal i ikk snydes for 8)
-
har længe gået og bøvlet med varme i mine orginale transporter spejle. men lige inden jeg limer dem sammen (for good denne her gang forhåbentlig :) ) så vil jeg lige høre om der er nogen der kender til dette varme legme (det står Mekra TH/550 07 91 også 12v/15w made in West Germany) og kan man måske stadig få et hvis det skulle gå i stykker? er det fra et carat spejl måske? de var i bilen da jeg fik den så jeg har ingen anelse, håber nogen kan hjælpe.
:)
MVH Ian
-
sidste nye forårsbillede :D
-
Har converteret mine baglygter til "US" lygter. Den firkant i lygten der normalt, er til bremselyset lyser ved normalt kørelys. Så har jeg flyttet bremselyset over i de to inderste firkanter i lygten (se forklaring :) ). Jeg tager lige et par billeder når jeg har tid en dag, hvis nogen skulle have lyst til at gøre det samme. Der skal bare et par lodninger og lidt ledning til det der er sværest er den ekstra "fjeder" til fatnigen hvor den nye pære skal side.
-
Det går jo den rigtige vej. :lol:
Fine fælge, men er dækkene ike lidt "klejn" ?
-
Det går jo den rigtige vej. :lol:
Fine fælge, men er dækkene ike lidt "klejn" ?
der blev jeg taget med bukserne nede hehe, det er min fars vinterfælg til familiens mercedes som jeg har "lånt" :D regner da også med at købe nogen 17" AZEV A http://www.azev.de/fahrzeugsuche/radsuche_eng.php?in_herst=VW&in_typ=Bus%20Typ%20T2&fahrzeug=T2 (er der nogen der kan sige om hvilke der passer bedst) men vil lige vente til der er lidt mere luft i budgettet :) har nemlig købt en willys jeep fra 56
-
så har jeg fået købt mig nogen (lidt for brede) Azev fælg og de er nice :P hvis jeg selv skal sige det. men men højden er jeg ikke helt tilfreds med (sjov nok 8) man er vel kun 20 en gang )
jeg har kikket på ebay efter nogen fjedere. der er en masse skrammel og nogen R&H fjedere der sænker den 45mm kan det passe man skal til at skære i sine fjedre hvis det skal være lavere? også bliver det vel sådan noget med at skulle skifte det til syn osv osv?
Help
Ian :)
-
Jeg har købt 60/80 fjedre på Ebay, men så ryger bussen sgu også på bugen. En *star har std. 45mm sænkning, og det synes jeg nok er lige i underkanten, 60mm ville være perfekt.
Men de dæk der sidder på de fælge du har monteret der, er de ikke lige lovligt små i forhold til standard? Hvad er dimensionerne?
/Mads
-
okay det er vel bare at lede videre på ebay :) vil bare helst ikk ud i noget noname affjedring. eventuelt nogen der har noget 60 eller 80mm sænkning de vil af med?
men dækkene der sider på er
For:225/35 17
Bag:250/40 17
de var på da jeg købte fælgene og de er ikke meget værd mere men hvad ville nogen mere passende størelser være til sådan nogen fælge når de er 8,5 og 10 brede, for sys os de er lovlig smalle i forhold til fælget
-
Jeg er mere bekymret for rulle diameteren, jeg kører med 235/55R17 med DJ-motor og AAR-gearkasse, det er måske lige i overkanten mht. gearing, men ikke meget.
Mine dæk giver en gearing ca. 8% over standard, men med 250/40R70 ligger du cirka 5,5% under stanard gearingen. Det giver din motor rigtig mange omd. for blot at holde en rimelig fart, og jeg tror også dit forbrug vil stige. Brug evt. dette link for at regne lidt på sagerne: http://www.eurowheels.dk/Beregninger.asp?kode=TEST5
Std. T3 hjul er 185R14 dvs. 185/82R14
/Mads
-
jeg har 225/50-17 på 8x17" fælg og sedometeret viser maks 3km forkert 8)
det svarer os meget godt til standard gearing og jeg synes at det kører pisse godt 8)
-
Jeg er mere bekymret for rulle diameteren, jeg kører med 235/55R17 med DJ-motor og AAR-gearkasse, det er måske lige i overkanten mht. gearing, men ikke meget.
Mine dæk giver en gearing ca. 8% over standard, men med 250/40R70 ligger du cirka 5,5% under stanard gearingen. Det giver din motor rigtig mange omd. for blot at holde en rimelig fart, og jeg tror også dit forbrug vil stige. Brug evt. dette link for at regne lidt på sagerne: http://www.eurowheels.dk/Beregninger.asp?kode=TEST5
Std. T3 hjul er 185R14 dvs. 185/82R14
/Mads
okay, godt jeg skal have skiftet dækkene aligevel. tror jeg vil købe nogen 275/40 17 så er det cirkus standart gearing, men det er skisme nogen dyre dæk der kommer ud af det :?
Ian
-
Det man skal gøre når man skal montere en ny radio i instrumentbordet, er at man køber en ekstra plastramme på 10 mm fra Blaupunkt, sådan at rammen til radioen kommer de 10mm ud fra instrumentbordet. Dette virker da jeg selv har gjort det og det er den nemmeste måde, uden at man skal bruge vold og magt på sin bil.
Hilsen Jesper
-
det er ihvertfald et godt alternativ til slå, banke, slibe, varme metoden, sådan noget kan jeg slet ikk få migselv til. min nye radio er heldigvis ikke længere end den lige kan være der og min 7" skærm har jeg sat fast ved hjælp af de huller der er over radioen på den måde har jeg slet ikke skulle skære eller borde i noget. :)
//B3ac0n
-
Ang spejlvarmen. Jeg fandt ved oprydningen på et VW værksted nogle spejlvarmelegemer som jeg med tiden skal have monteret i mine spejle. Der er res.delsnr på plasticposen, men jeg har den ikke lige ved hånden. Hvis jeg husker det når jeg kommer hjem skal jeg prøve at finde dem. De passer nøjagtig til de alm spejle, men hører vist ikke til T3.
-
Interessant, venter i spænding aller yderst på stolen...
Har du flere kunne en godt være klar på at købe 2!
-
Så er jeg hjemme og har fundet posen. Jeg har desværre kun 2 så ingen til salg.
Teksten på varmepladen er:
N119B 12v 17 W Nordiska spegel AB compaction B02063
Den label der sidder på posen og som indikerer vw res.delnr. siger : TIL 354 230
Pladen måler 18,7 x 11,5 cm
I øvrigt havde jeg monteret en ganske alm 10 w pære i en fatning i spejlet på Møffe og det kunne godt holde spejlet isfrit på midten. Mere om det senere i en anden tråd.
-
Har lige fået lakeret mine orginal fælg og sat nye dæk på. sys selv den står ret folt lige nu, så kunne ikk la vær med at tage et billede :D
B3ac0n
-
Ka ik være mere enig !!
Kurt
-
Nej jeg er også enig. Men brug lige en aften på at pille dørhåndtag af og mal dem matsorte igen. Hvad er det for et beslag de sidder nede foran, under kofangeren?
-
Nej jeg er også enig. Men brug lige en aften på at pille dørhåndtag af og mal dem matsorte igen. Hvad er det for et beslag de sidder nede foran, under kofangeren?
jeps det har du ret i. det skal også gøres ;)
det er til anhængertræk foran. der er vidst et billede med hvor den har det på her inde. :D
B3ac0n
-
Ok, det er vel ikke sådan du kan ligge billedet herind igen?
Den er godtnok fin.
-
Ok, det er vel ikke sådan du kan ligge billedet herind igen?
Den er godtnok fin.
Her er lige et nyt et, taget til lejligheden. :)
Mvh
-
IM-holder :lol:
-
Det er da sejt, hvis man skal flytte trailer og campingvognen på plads. Er det hjemmelavet?
De skygger der er på døren, er det flimmer i lakken eller er det træer i baggrunden, der gør det?
-
ja sys os det er meget praktisk, også hvis man laver små skader og sådan så holder den det meste lidt på afstand :P det er vores flotter tuja træer der spejler sig :) men der er lavet apelsinhud med vilje de nederste 20cm hele vejen rundt. Maleren sagde det tog stenslag lidt bedre.
Edit: trækket er lavet af ham der havde den før og det har han lavet godt :)
Mvh
-
Jeg vil gerne have malet alle dørhåndtag på min allrounder, de er ved at være lidt matte og grimme, så jeg skal have dør beklædningen af. Hvordan gør jeg det? Er det bare at hive/lirke/presse det af med sådan en beklednings dimmer el. lign eller er der skruer eller andet jeg skal være opmærksom på inden jeg bare hiver hvad jeg nu kan.
Med venlig hilsen :wink:
-
Du skal ikke fjerne noget beklædning for at tage håndtagene af! Hvis det altså er de udvendige du mener...
Inde under gummilisten der tætner døren er der ud for håndtaget en stjerneskrue (PH2) den skruer du ud, skubber håndtaget modsat, trækker ud nærest ved skruen og skubber den anden vej igen - vupti, så står du med et stk håndtag i hånden :D
Skydedøren er jeg lidt mere i tvivl om - men mener ikke beklædningen skal af. Hvis den skal, så sidder de så vidt jeg husker med alm trykklips. Der findes et specielt stykke værktøj til at poppe dem ud med, men det går fint uden - med lidt forsigtighed forståes. Men mener bare du skal fjerne dækpladen på det indvendige
håndtag og skrue skruen ud. Der er vist noget med at nøglen måske skal være i når håndtaget trækkes ud.
-
Du behøver ikke at skille hele bilen ad for at få håndtagene af.
Fordøre : i dørkanten i højde med låsen vipper du gummilisten til side, der gemmer sig en stjerneskrue som holder håndtaget.
Skydedør : indvendig er et lille plastikdæksel i dørbeklædnngen som ligeledes gemmer en stjerneskrue som holder håndtaget.
Tony
-
Hvorfor kan jeg ikke rette til så jeg kan se på sekundet hvornår indlægene er postet???? 2 styk den samme aften med 1 minuts forspring :twisted:
-
Du er sgu hurtig Henrik...... :wink:
Tony
-
Du er sgu hurtig Henrik...... :wink:
Tony
pssst sig det ikke til noget - det ville være et dårligt ry at få i byen....
-
Du er sgu hurtig Henrik...... :wink:
Tony
pssst sig det ikke til noget - det ville være et dårligt ry at få i byen....
...Ja, det kan blive svært at finde nye prøvedukker..... :wink:
-
Prøvedukker???????????????????????????
-
Du er sgu hurtig Henrik...... :wink:
Tony
pssst sig det ikke til noget - det ville være et dårligt ry at få i byen....
...Ja, det kan blive svært at finde nye prøvedukker..... :wink:
Det er jo det :twisted:
-
Hehe.
tak for hjælpen tror jeg gør det senere idag så. hvis der ikk er det store bøvl i det :D så kan i jo fortsætte med at skrive alt for småt ;)
venlig hilsen
-
Når du så alligevel er igang kan jeg varmt anbefale dig at adskille dine låsecylindre, rense dem og smøre dem op på ny. De bliver utroligt lækre, næsten som nye - Bonus er så at der skal lidt mere end end rød pølse til at vride cylindren rundt da låsepalerne igen alle kommer i fuldt indgreb + de ikke fryser til vinter :idea:
Det kræver en smule fingersnilde, petrolium e.lign til at rense med, fint smergelærred (e.lign), lidt godt fedt der ikke stivner i kulde og ikke mindst ordenssans....
Cylinderen sidder fast med en lille rør split der nemt fjernes med tynd dorn eller lille dykkersøm. Låsepalerne skubbes ud med fatningsskruetrækker, fjedrene med nål (vær MEGET varsom de bliver nemt deforme - vent evt med at fjerne dem til efter iblødsætning), alt ligges selvfølgelig op så palerne kommer i de samme spor igen!!! Palerne får en let tur på smergellærredet for at fjerne gammel fedt, skidt og korrision.
Alt ligges i blød og rengøres efterfølgende.
Det hele samles modsat og smøres ind i et tyndt lag fedt.
Hvis de små fjedre der fører cylinderen tilbage til neutral dør er det ikke verdens største undergang, men husk at vende gaflen der styrer selve låsemekanismen i døren rigtig ellers har den svært ved at låse og låse op ordentligt.
Det lyder måske en smule besværligt, men er ligetil når man først er begyndt - giv evt også låsen i tankdækslet en tur!
-
yes. det lyder ihvertfald som en idé. Jeg ser ihvertfald lige på det når jeg tager det af :) tak for hjælpen og fiffet :D
-
nu har jeg forsøgt sådan lidt af hvert, for at få de mærker på bagsmækken til at side. Det skal siges jeg har prøvet på forholdsvis skånsomme måder så de eventuelt kan tages af igen, men de bliver ved med at falde af. :( Kan det virkeligt passe de bare skal have noget sikaflex også er det det? :? der må da være en lidt mere skånsom måde?
:?:
Venlig hilsen
Beacon
-
har du prøvet med dobbeltklæbende skumtape i god kvalitet? det er det de sidder med org. og det kan fjernes igen uden at det skader lakken hvis den ellers er malet med autolak og ikke spaydåse ;-)
-
har du prøvet med dobbeltklæbende skumtape i god kvalitet? det er det de sidder med org. og det kan fjernes igen uden at det skader lakken hvis den ellers er malet med autolak og ikke spaydåse ;-)
Ja -det er løsningen til alle emblemerne. Så skal de nok blive siddende. Skumtapen er rimelig tolerant, selv om emblem og underlag ikke helt følger hinanden. Sæt tape på emblemet og tilpas med saks. på med skidtet.. og vupti. så skal der skruetrækker til for at afmontere.
-
okay, har jeg faktisk ikke prøvet med, køber noget når jeg har fri idag så må vi se :D nu er det bare et alm byggemarked man kan få sådan noget ikke?
-
ved det ik, jeg har stadig en rest fra min læretid ;)
-
okay, har jeg faktisk ikke prøvet med, køber noget når jeg har fri idag så må vi se :D nu er det bare et alm byggemarked man kan få sådan noget ikke?
mekonomen eller lignende er nok et bedre bud!
Ellers så tril forbi det lokale værksted med en kage og få en strimmel.
-
Vi snakker vel ubetinget det "gummiagtige" sorte, ikke det "skumagtige" hvide, for det holder ingenting til. Måske det hele kan fåes i begge farver, men det skal virke som noget fast noget.
Kurt
-
Vi snakker vel ubetinget det "gummiagtige" sorte, ikke det "skumagtige" hvide, for det holder ingenting til. Måske det hele kan fåes i begge farver, men det skal virke som noget fast noget.
Kurt
Det jeg har fundet ved mekonomen er noget tykt gummmi noget (det heder montage tape) og der står outdoor inde i tape rullen. Har liget været forbi min t3 og sætte skiltene på og det virkede til at side rigtig godt fast så det er prima 8) Satte også mine nymalet (og renset låsemekanimse. Tak wilson :) ) håndtag på den. må sige det ser godt ud med skilte og resten af bilen "nymalet" :D
Med venlig hilsen
Beacon
-
Billeder??? :-D
-
Når det gælder tape og lignende der virkelig skal holde til noget, er der vist ingen vej uden om 3M, det er mærkevare, det koster, men der er heller aldrig problemer.
-
Billeder??? :-D
skal nok tage nogen næste gang jeg er ude ved den :)
Edit: lige for at slå fast min t3 står ikke der hvor jeg bor :(
Hilsen Beacon
-
Billeder??? :-D
så var der lidt :)
den er lidt støvet fordi den står og kukkelure i en lade normalt.
Håndtagene er malet med hammerite sort blank. sys selv det er blevet flot, syntes ihvertfald ikke man kan se de er hjemme malet. de fik også en 10 lag så det skulle gerne holde til noget. og nu hænger logoerne der ihvertfald og de hænger også rigtig godt fast.
-
... og så skulle du måske fjerne den "prøveplade" fra fronten, hvis de sidder ret længe kan det koste lakken...... :(
Det ville være synd på sådan en fin bil.
Tony
-
Rigtig fin bil du går og nusser med , lige et spørgsmål : hvad laver Østrig der på bagsmækken :) det er kun syncro og lle der er bygget i Graz tror jeg , skal du snart ha plader på den ?
hilsen poul
-
Ja, det pynter godt nok alt sammen. Flot flot flot T3.
Er det Hammerite på spray?
-
... og så skulle du måske fjerne den "prøveplade" fra fronten, hvis de sidder ret længe kan det koste lakken......
Det ville være synd på sådan en fin bil.
Tony
det havde jeg ikke tænkt på, men tager da lige noget vand med ud til den senre idag og piller dem af.
Rigtig fin bil du går og nusser med , lige et spørgsmål : hvad laver Østrig der på bagsmækken det er kun syncro og lle der er bygget i Graz tror jeg , skal du snart ha plader på den ?
hilsen poul
Østrig??? :D Det er Nürburgring :) det er jo en racer :mrgreen: eller hvad man nu kan kalde en T3. hvad plader angår regner jeg med at det sker forår/ sen vinter. Det kommer bare an på en masse ting som job og hvad jeg nu bestemmer mig for at lave. Den mangler også en undervogsbehandling og lidt små ting.
Ja, det pynter godt nok alt sammen. Flot flot flot T3.
Er det Hammerite på spray?
Jeps det er det. har ikke grejet til spray selv :/ men Hammerite er nu en dejlig ting at male med sys jeg. :)
Og tak for de fine ord til hele baduljen :D
Venlig Hilsen
Beacon
-
Så Har jeg fået skaffet min drømme undervogn :)
Koni dæmpere der er justerbare og nogen grønne H&R dæmpere. skulle vist sænke omkring 80/80 så den ryger virkelig på maven.
Med hensyn til sænkning, siger synsmænd generelt noget til det? eller hvordan klare i andre igennem et syn?
Mvh B3ac0n
-
mht syn skal sættet slvfølgelig være godkendt og ellers skal underkant af lysåbningen på lygten være minimum 500mm, det burde være til at overholde på en T3'er 8)
-
så fik den sine 17" på og sænket :)
-
Den er sq blevet rå. Er det "hjemmemalede" forlygter?
Er den sænket 80 mm på billedet?
-
Jep det er den :) Det er Golf 1 lygter som jeg har lagt noget film over, sys det giver et lækkert retro look (^^,) sænkningen er de grønne h&r fjedre, er det ikke 80mm? :)
Mvh
-
Jeg synes den ser højere ud bagtil, men det er svært at bedømme på billeder. Fin det er den ihvertfald.
Hvor købes sådan noget brianfolie henne?
-
Ser fandme godt ud....! :-D
-
tror også den lige er en smule højere bagtil, men man ser det ikke rigtig når det ikke er et billede sys jeg, og tak, syntes os selv det pyntede lidt.
Jeg fik det af en kammerat der har det på sin T2 også, men han har vidst købt det her: http://www.truck-shop.dk/Products.asp?SubcategoryID=24
Mvh
-
anhængertræk foran :0)