T3nettet og T3Klub Danmark forum

T3 Fora.. => R4i Fora => Emne startet af: Kkrogsgaard efter 07. Februar 2011 kl: 05:59:53

Titel: ADZ og ABS og AAM
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 07. Februar 2011 kl: 05:59:53
Kan det passe at de to motore deler både styreboks og ledningsnet?

Altså således at man kan bruge boks og ledningsnet fra begge modeller til ADZ motoren?

Var der ikke noget med at ADZ har opvarmet lambda og ABS ikke har?
Titel: ADZ og ABS og AAM
Indlæg af: Jarl efter 07. Februar 2011 kl: 17:30:16
Jeg tror, at du overordnet set har ret - de to maskiner er i hardwaren ens med undtagelse af den opvarmede lambdasonde. Men derfra og så til at de ligefrem kan dele styrebox og ledningsnet bliver jeg usikker. Faktisk er der forskelle i ledningsnettet inden for den enkelte motortype afh. af årgang. Farvekoder og pinbelægning er ikke 100% stabilt - der er også forskel afh. af motorens produktionssted, og en del ABS & ADZ motorer er produceret i Brasilien og Mexico. Til gengæld er ledningsnettet ikke så uoverskueligt, som man skulle tro, og man kan selv manipulere det på plads, når mna sidder med det konkrete diagram foran sig.
Titel: ADZ og ABS og AAM
Indlæg af: verner efter 07. Februar 2011 kl: 18:37:43
ledningnet er ikke ens!
abs har 4 ben stik på tomgangsmotor
hvor adz har 6ben!

men det har du jo fået at vide sidste gang du spurgte!!
Titel: ADZ og ABS og AAM
Indlæg af: Crapz efter 07. Februar 2011 kl: 20:38:56
nogen som mangler Diagrammer ? høhø så skriv da :D  :oops:  :oops:  :oops:
Titel: ADZ og ABS og AAM
Indlæg af: verner efter 07. Februar 2011 kl: 21:11:57
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-11838-highlight-abs.html
Titel: ADZ og ABS og AAM
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 08. Februar 2011 kl: 05:44:19
Nej det var også det jeg mente.

Så er det bare om man et sted kan finde ud af koden på boksen, så man kan tyde hvilken motorkode den er til?
Titel: ADZ og ABS og AAM
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 15. Februar 2011 kl: 16:32:08
Så er jeg ved snart at have stykket nogle stumper sammen.

Har muligvis fået fingre i en ADZ boks og har fundet et AAM ledningsnet hos en anden.

Hvad siger jeres onkler til AAM og ADZ ledningsnet, er de ens, så man kan sætte det sammen og få det til at du?

Ligeledes kan det blive nødvendigt med en nulstilling af boksen pga. startspærren, så er der nogen herinde, der har en VAGCom som kan klare jobbet?
Titel: ADZ og ABS og AAM
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 18. Februar 2011 kl: 05:21:02
Update.
Titel: ADZ og ABS og AAM
Indlæg af: buddha_uffe efter 18. Februar 2011 kl: 06:49:48
Jeg har VAG-com, men er lidt usikker på om den kan klare startspærren...
Titel: ADZ og ABS og AAM
Indlæg af: Hinze efter 18. Februar 2011 kl: 06:51:41
skal den ikke være med can-bus (Controller–area network), før man sådan rigtig kan "snakke" med boksen
Titel: ADZ og ABS og AAM
Indlæg af: buddha_uffe efter 18. Februar 2011 kl: 08:50:04
Har can-bus interface også, men startspærre har jeg ikke rodet med endnu...
Titel: ADZ og ABS og AAM
Indlæg af: Kkrogsgaard efter 18. Februar 2011 kl: 15:06:34
Har hørt om en, der har klaret nulstilling af startspærre på 5 min. så det må da være simpelt...? :-D

Har i nogen ide om der er forskel på ADZ og AAM kabelnettet?