T3nettet og T3Klub Danmark forum
Vores biler. => Dine Projekter... => Emne startet af: Hr mortensen efter 20. Marts 2011 kl: 16:05:39
-
Så er det ved at være på tide at jeg løfter sløret for hvad det er
jeg har gang i for tiden.
Jeg købte lige inden vinter en doka med en subaru motor i af
en anden bruger her inden som jeg skal have lagt over i min ejen
syncro.
Det lyder jo nemt og sige (skal bare smides over i) men så nemt er
det ikke alt tid.Der var mange ting det skulle laves om får det virkede optimalt.
Så det er jeg gået i gang med.
1.Adskillelse af motor
2.Rustfri udstødning(løb op i ca 40 timer)
3.Ny ledningsnet ( Ca 12 timer)
4.Bundkar ( 2 timer)
5.Oli køler
6.Motoren skal ligges i.
Der ville komme løbene billeder med tiden
Daniel
-
Sådan dér.... Wauww...
Hvad skal der ske med den gamle maskine...??
-
Hvad er det for nogle spjæld lignende ting, der sidder i røret og hvilken diameter har du lavet det i, den ser lidt voldsom ud. :-)
-
Det er rigtigt flot håndværk. Mums. Glæder os til at se mere. Selvfølgelig bliver du klar til Fyn...
-
Et rigtigt pusle arbejde. Det ser godt ud.
-
Hvad er det for nogle spjæld lignende ting, der sidder i røret og hvilken diameter har du lavet det i, den ser lidt voldsom ud. :-)
De spjæld kræver en længere forklaring.
Nu ved jeg ikke hvor mange af jer der har hørt en subaru motor
med næsten fri udblæsning?
Det lyder sindsygt godt næsten som en v8 (næsten)men når den kommer
over de 2000 rpm så lyder den som om den som en hver anden bil med hul i udstødningen.
Det ville sige at det ene spjæld køre igennem bagpotterne,og det andet
spjæld kommer det uden om.
Det skulle gerne give god lyd under de 1500-2000 rpm og ikke
noget larm under kørslen.
Daniel
-
Sådan dér.... Wauww...
Hvad skal der ske med den gamle maskine...??
Jeg ved ikke pt hvad det skal ske med den gamle motor.
Det kan være den kommer på loftet til dålige tider eller også
kommer den til salg her inde.
Vi må se hvad der sker.
Daniel
-
Spændende. Det ser lækkert ud da.
Hvad dimensionerne?
-
Det hele er lavet i 2,5" fra katten og ud.
Daniel
-
Rigtig flot arbejde og en god ide med bagenden af en T3 til at "justere" efter. Er det helt umuligt at bukke rør eller giver det noget "andet" med det store puslearbejde?
Hinze
-
Ja det er nemmere og lave udstødningen efter en t3 skabelon i steden for når
motoren ligger i billen.
Så passer den i med det samme.
Det med at bukke rør er ikke så svært,men rustfrit rør er meget svært og bukke da det
er meget hårdt og bliver fladt eller knækker når man prøver og bukke det.
Så er det "nemmere" at skære dem. Plus så har de den samme diameter hele vejen.
Daniel
-
Lige lidt før og efter..
-
Uha det ser godt ud. Er det kugle polering?
-
Uha det ser godt ud. Er det kugle polering?
Hmm, er kugle polering med tungen..??? :lol: :lol:
-
Ha ha ha ha ha ha...
-
Uha det ser godt ud. Er det kugle polering?
Nej jeg har bruger en poler skive og noget voks til at polere med.
ps. hvad er kugle polering?? Har ikke hørt om det før.
Daneil
-
Efter min opfattelse er det er kar, hvor emnet drejer rundt i...?
Kan godt være det er mig, der har misset noget.
http://www.hai.dk/dansk/behandlinger/forbehandlinger/kuglepolering.aspx
-
Så kom jeg lidt videre.
-
Hej Daniel.
Hvad står sådan en subaru motor i kr ??
jan.
-
ser da totalt godt ud :)
-
Hej Daniel.
Hvad står sådan en subaru motor i kr ??
jan.
Selve motoren er ikke så dyr hvis du skal ud og købe den ca 5000 plus moms.
Det er alt det andet der er dyrt.
Jeg undersøgte hvad det ville koste i stumper, det ville sige uden motor og
ledningsnet og montering.
Det løb op i små 2500 $ uden fragt fra us.
Du kan selv se her-
http://www.smallcar.com/index.php?dispatch=categories.view&category_id=174
Mvh Daniel
-
Så kom jeg endelig lidt videre i dag.Jeg er jo ved og have
travlt hvis jeg skal nå at blive klar til fyn.
-
Glæder mig meget til at se og høre vidunderet på Fyn. Det er fan´me iorden det der Mortensen !!!!!
-
Så blev jeg 90% færdig i dag.Og jeg syntes at resultatet er blevet helt
ok..
Der mangler lige og justere afgangsrørene ind når jeg for lavet
nogle beslag til kofangeren.
-
Så manger der snart kun ledninsnettet.Her er et billede af
det der var i billen da jeg købte den.
Det lever ikke helt op til min standart.Så der skal laves et nyt.
Daniel
-
Nu fik jeg åbnet for posen ledningsnettet lå i.Og det var som
jeg frygtede.En fulerede af ledninger med massere af løse ender.
Så der var nok ikke noget at sige til at den ikke kørte som den skulle.
Daniel
-
Nu skal jeg til og prøve passe motoren.Så sidste tur blev kørt med den
gamle motor i dag.
Der var også kommet de sidste stumper jeg manglede.
-
hvad er effekten på motoren, og er det en 2,0L?
iøvrigt et rigtigt flot resultat :-) tillykke med det...
Leif
-
Nå så blev jeg endelig færdig med mit have arbejde så jeg kunne komme lidt videre med bilen.
Motor er kommet ud og den anden skal i. Inden da skal der lige laves plads til udstødningen og stenpladen skal rettes op.
Og jeg syntes også der lige skulle males når nu man var der nede og rode.
Så her er lidt friske skud.
Daniel
-
Cool. Hvidt motorrum. Hvor Clean....
Bukker i støvet...
Nej hvor jeg håber at den blir klar til Fyn...
-
Glæder mig sååååå meget til at se og ikke mindst høre den.
Respekt herfra.
-
Så er vi to der glæder os til at høre den køre,men der går nok lige et par dage så skulle gerne kunne starte.
Er der ikke nogle der har nogle gode ider til en alternertiv placering af min olie køler?
Jeg ved godt at nr 1 er at sætte den i fronten, men der er så langt
og skulle pumpe olien helt der op.Og ikke midst faren for at få revet slangen i stykker ude i skoven.
Jeg går selv og tænker på at sætte der hvor nr pladen sider og lave en
gril der passer imellem de to lygte huse.Men hvor meget luft kommer der ud der?
Daniel
-
dem der køre med automatgear sætter gerne en oliekøler i bunden af vognen, se link (http://gowesty.com/ec_view_details.php?id=4481&category_id=94&category_parent_id=)
Ellers rigtig lækkert projekt.
Hinze
-
jeg læste om en herinde der overvejede at sætte oliekøleren bag et af de bagerste luftindtag på siden, det ku da godt være et udemærket sted.
Det ser godt nok lækkert ud det du har gang i.
-
totalt porno -det motorrum der :razz:
-
jeg læste om en herinde der overvejede at sætte oliekøleren bag et af de bagerste luftindtag på siden, det ku da godt være et udemærket sted.
Det ser godt nok lækkert ud det du har gang i.
Det har jeg godt set og jeg har også haft det i tankerne men der
er ikke nok plads til at sætte noget der oppe.
-
Jeg er lidt på den med hensyn til oliekøleren.Jeg har tækt mig og sætte
den her i mellem lygterne.Der bliver selvfølige lavet et hul der passer
rundt om køleren.
Det jeg er i tvivl om er om der kommer nok luft ud af det hulllet unde kørsel.
-
Jeg tror at luftgennemstrømningen vil være enorm da der er vacum på ydersiden. Ser stadig godt ud...
Har du haft den startet.. bare lidt???
-
Årh hvor er det flot. Meget respekt.
-
Jeg tror at luftgennemstrømningen vil være enorm da der er vacum på ydersiden. Ser stadig godt ud...
Har du haft den startet.. bare lidt???
Den har ikke været startet i nu.Jeg prøver på lørdag og se om jeg kan få
liv i den.
Det med at der er undertryk på ydersiden og tryk på indersiden er også en af de grunde til at jeg tror jeg sætter den der.
Evt en blæser på bagsiden.
Daniel
-
Så nærmere vi os snart.Jeg fik ikke startet den i går pga forrøret to lidt længere tid at lave end først planlagt plus lidt manglene gå på mod.
-
Det ser rigtig flot ud - virkelig imponerende arbejde.
Har du overvejet at afkorte bundkarret så du har mere frihøjde?
http://www.outfrontmotorsports.com/oil_pan.htm
God vind
Jens Jakob
-
Afkortning af bundkar det er også det sidste jeg mangler og lave før jeg kan starte den.
Der skal ligee tages en 4 cm af så er der fri højde igen.
Daniel
-
Så begynder det og tage form.Jeg er langt om længe blevet færdig med og lave rust og blev færdig med at male karossen i går.Jeg mangle kun og male taget og alle dørene.
-
ser dælme godt ud; er der en grund til at gemme taget til sidst?
-
Hej Daniel
Det ser super cool ud.. Farven er lidt svær at se... Er den to-farvet???? hvordan vil du beskrive den--- grå/lilla???
-
ser dælme godt ud; er der en grund til at gemme taget til sidst?
Grunden til at jeg ikke har malet taget er at der ikke er højt nok til
loftet (kun 2.10m) så jeg kan ikke komme der op med sprøjten.
Så det må klares ude i laden.
Det er også der for der næsten ikke er noget luft i hjulende. Ellers kan jeg ikke komme ind.
-
Hej Daniel
Det ser super cool ud.. Farven er lidt svær at se... Er den to-farvet???? hvordan vil du beskrive den--- grå/lilla???
Det er de samme farver som den var før grå forneden og blank sort
i toppen.
Jeg syntes de to farver pasede godt til den,
-
respekt! den ville jeg godt ha´ set live i lørdags
-
Har lige et lille spørgsmål.!
Hvordan vil du få synet bilen med den motor i.???
Vil du se om du ka få den synet med konstruktiv ændring.???
Stephan
-
Hvad er det for noget du har lavet med de bagerste paneler?
-
Har lige et lille spørgsmål.!
Hvordan vil du få synet bilen med den motor i.???
Vil du se om du ka få den synet med konstruktiv ændring.???
Stephan
Ja den skal da synes med motoren i.Jeg har lige fra start haft en synsmand
med i projektet lige fra start (Det skal man også inden man går igang med en ombygning)
Og den skal selvfølgelig også toldsynes når den er klar til det og betales
afgift.
Overvejer også af få undervognen og hjulende med som konstruktiv ændring.
-
Hvad er det for noget du har lavet med de bagerste paneler?
Hvad mener du? At de er halve?
-
Ja, er det pga. udstødningen?
-
Der et fordi at katten sider i h side lige ud til og den bliver varm.Så kan den nemmere
komme af ned varmen.
Plus så bliver det dækket af kofangeren.
-
Har lige et lille spørgsmål.!
Hvordan vil du få synet bilen med den motor i.???
Vil du se om du ka få den synet med konstruktiv ændring.???
Stephan
Ja den skal da synes med motoren i.Jeg har lige fra start haft en synsmand
med i projektet lige fra start (Det skal man også inden man går igang med en ombygning)
Og den skal selvfølgelig også toldsynes når den er klar til det og betales
afgift.
Overvejer også af få undervognen og hjulende med som konstruktiv ændring.
Jeg takker mange gang for dit svar, det ga mig svar på nogle små-ting jeg var i tvivl om. Er det en syns-mand du kender der har hjulpet dig.?, eller bare en tilfældig.??
Hvor mange hk har den subaru motor standard.????
Stephan
-
Vi syner mange biler hos dem (Aplus)så vi er på god talefod.
Og en EJ 22 subaru motor skulle gerne smider standard 136hk
-
Jeg mener at både Rabundus og Hotcoco fik EJ22 igennem under 20% reglen - men prøv at spørg dem
-
Den motor Daniel har i i sin syncro er med 136 hk og et moment der ikke er større end at den kan gå ind under 20 % reglen såfremt der tidligere har været en DJ motor
i bilen. Det var under de betingelser at jeg synede & toldsynede den doka Daniel købte af mig hvor han ny har brugt motoren med adapter dele i sin syncro. Om den syncro tidligere havde
DJ motor i ved jeg ikke.
Det skulle så være svaret på den del. At Daniel så Har lagt et kæmpe kæmoe smukt arbejde i installeringen af motoren er en anden sag. Men iikke at forglemme. :D
-
Jeg troede til at starte med at min syncro ver kommet fra fabrikken med en DJ motor med de 112 hk.Så skulle den lige kunne gå uden
at skulle til toldsyn fordi det kun er 2 hk over de 20%(112+20%=134,4)
Så syns manden syntes ikke at der ikke var nogle grund til at toldsyne den pga de 2 hk over, så længe det blev registreret i papirene.
Men så kom det frem at min syncro "kun" kom fra frabrikken med en MV motor med 95hk så er der ikke nogle vej uden om at jeg
skal i gennem skat før det kan komme i papirene.
-
Jeg troede til at starte med at min syncro ver kommet fra fabrikken med en DJ motor med de 112 hk.Så skulle den lige kunne gå uden
at skulle til toldsyn fordi det kun er 2 hk over de 20%(112+20%=134,4)
Så syns manden syntes ikke at der ikke var nogle grund til at toldsyne den pga de 2 hk over, så længe det blev registreret i papirene.
Men så kom det frem at min syncro "kun" kom fra frabrikken med en MV motor med 95hk så er der ikke nogle vej uden om at jeg
skal i gennem skat før det kan komme i papirene.
Ja det så der jeg også har problemer, for min er født med en 78 hk motor (mener jeg den har).
-
Helt sikkert at det er et meget flot arbejde der er lagt i den motor og bil, er sku misundelig..
Gid man selv havde de evner :o
Mega fedt lavet :P
-
Ser rigtig godt ud! hvor meget har denne ombygning kostet? inkl. alle dele og arbejdstimer? jeg står nemlig og har de samme tanker i hovedet
-
Den ombygning jeg har lavet af motoren har taget rigtig lang tid.Jeg mener det var i slutningen af dec eller starten af jan jeg gik i gang med at lave motoren om og og er ikke helt færdig i nu.
Men hvis man "bare" smider en subaru motor ned i hulet så tager det ikke lægere tid end af skifte
en standart motor.Der til kommer der ledningsnet og udstødning som godt kan købes færdig lavet.
Jeg ville tro det løber op i 20-25,000 i stumper inden du har købt motor,og så skal den ligges i også.
-
Du kan se stumperne her http://www.smallcar.com/index.php?dispatch=categories.view&category_id=174
-
tsrengines i england er ogsa et mulighed
http://www.tsrengineconversions.co.uk/products.aspx?1=249&2=260
mvh jason
-
Ja men der skulle også være stor forskel på kvaliteten.
-
Har nemlig gået og leget med tanken om at få 2007 subaru legacy boxer diesel ned i hullet, men jeg har ikke umiddelbart selv omd på dette, så søger en som kan give en pris samlet på dele og evt. arbejdstimer...
Men som jeg har forstået på dette så koster det omkring 50.000 alt i alt? inkl. et evt. værksted skal omntere en motor?
-
Hvis du kan få lavet sådan en ombygning for 50,000 så ville jeg gøre det.Det lyder billigt.
-
Hej Daniel.. Hvor langt er du kommet med dit projekt .. ? Er den startet ordentligt op ? Og har du snakket videre med skat om hvad de vil have for din fine ombygning ? Jeg går nemlig igang med samme projekt til februar og jeg har nogle spørgsmål jeg håber du vil svare på og om jeg kan komme forbi på et givet tidspunkt og se din ombygning .? Mvh Enzo ( bo )
-
Så begynder det så smårt og ligne en bil igen. Jeg går for tiden og
laver kabine/motorkasse og sove plads.
Og så har jeg fået en røvfuld rustfrit rør og bøjninger i dag så
jeg kan komme igen med af lave en lygtebom der passer
til den nye kofanger.
Skulle jo gerne være klar til på lørdag.
-
Det ser fan´me godt ud Daniel
-
Så blev der lavet lygtebom og monteret lygter og markerings lyterne
sat til.
Mangler snart kun siderne inden i så er den ved og være færdig.
-
Lygtebom
-
Lækkert rækker ikke så langt her..... ;-)
-
Den er for sprød den syncro der. cool
-
Hold da op hvor er den lækker...
... Daniel hvad med den gamle bøjle, den havde du lovet at jeg var førstevælger på - skal du af med den nu?
-
uha, det ser fedt ud; hvad gør "syncro spær" actuatoren i motorrummet?
-
Jeg synes jo selv at jeg (og nu Jes) havde den sejeste, mest cool Syncro herinde, men bukker mig i støvet over din. Den er simpelthen en drøm. Skal du nogen sinde af med den, så giv lige et praj *Thumbs mega-meget op* 8)
-
Det spiller... 8-)
-
WAUW
-
STRIT DILLER...... :0)
-
uha, det ser fedt ud; hvad gør "syncro spær" actuatoren i motorrummet?
Jeg har hørt den forskel den gør - MUMS.
Hint, kig på DSC01524.JPG ;-)
Får mig til at tænke på en Scarab straight 8 i forceret tomgang ;-)
-
Må vi andre også høre?? :)
-
Hold da op hvor er den lækker...
... Daniel hvad med den gamle bøjle, den havde du lovet at jeg var førstevælger på - skal du af med den nu?
Det kan vi godt finde ud af. Skal du også have kofangeren og alupladen med?
-
uha, det ser fedt ud; hvad gør "syncro spær" actuatoren i motorrummet?
Det er til styringen af spjældende i udstødningen så de kan åbne og lukke.
Men det er kun midlertidigt lavet, jeg skulle gerne kunne styre det fra
kabinen af.
Og så tænkte jeg at det kunne være en sjov lille detalje at bruge holder
og aktuator fra syncoren.
-
Hold da op hvor er den lækker...
... Daniel hvad med den gamle bøjle, den havde du lovet at jeg var førstevælger på - skal du af med den nu?
Det kan vi godt finde ud af. Skal du også have kofangeren og alupladen med?
Det ville være det fedeste... Men hvad havde du forestillet dig at prisen er?
-
Jeg synes jo selv at jeg (og nu Jes) havde den sejeste, mest cool Syncro herinde, men bukker mig i støvet over din. Den er simpelthen en drøm. Skal du nogen sinde af med den, så giv lige et praj *Thumbs mega-meget op* 8)
Mange tak. Den kommer nok ikke tilsalg forløbet men man ved aldrig.
Men jeg går snart igang med et nyt projekt med henblik på vidersalg.
Den skal nok også få noget opmærksomhed her inde.
Uden at sige for meget. T3 VIP BUS...
-
Den ser rigtigt godt ud, men Daniel, den er godt nok høj.
Har du skiftet til heavy duty CV led, eller satser du på, at de originale kan holde til den aksel vinkel (og motor)??
-
T3 VIP BUS...
:P lyder rigtig spændende, kan du løfte sløret for lidt af tankerne
-
Den ser rigtigt godt ud, men Daniel, den er godt nok høj.
Har du skiftet til heavy duty CV led, eller satser du på, at de originale kan holde til den aksel vinkel (og motor)??
Det er stadigvæk de originale led jeg køre med.De blev skiftet bag på for et års tid siden. Men eller holder de fint de kræver lidt vedligeholdelse en gang i mellem.
-
T3 VIP BUS...
:P lyder rigtig spændende, kan du løfte sløret for lidt af tankerne
Ja det er spændende men jeg ville ikke sige mere før jeg er gået i gang.
Det hele ligger stadig på tegnebordet.
-
Må virkelig tag hatten af for dine evner, og dine ideer.! Når man ser hvor flot den er får man virkelig lyst til sådan en bil, virkelig flot arbejde!!!
-
Mange tak. Også for alle de andre pæne ord og hilsner både her og ude på div træf.
Der kommer snart en opdate på hele ombygningen.