T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => R4i Fora => Emne startet af: bos1 efter 19. Maj 2013 kl: 17:28:11
-
hvad er forskellen på en 1,8 med 75 hk og en 1,8 med 90 hk
her tænker jeg på hvad er det der giver de sidste 15 hk
-
Jeg mener det er kompression, men tjekker lige.
Output Torque Compression Engine code
55 kW (75 PS; 74 hp) /5000 rpm 140 N·m (103 lb·ft) /2500 rpm 9.0:1 AAM; ANN
63.5 kW (86 PS; 85 hp) /5200 rpm 133 N·m (98 lb·ft) /3000 rpm 8.5:1 GX
66 kW (90 PS; 89 hp) /5400 rpm 142 N·m (105 lb·ft) /2600 rpm 9.0:1 RP
66 kW (90 PS; 89 hp) /5500 rpm 145 N·m (107 lb·ft) /2500 rpm 10.0:1 ABS; ADZ; ANP
67 kW (91 PS; 90 hp) /5500 rpm 142 N·m (105 lb·ft) /3000 rpm 8.5:1 JH
72 kW (98 PS; 97 hp) /5400 rpm 142 N·m (105 lb·ft) /3000 rpm 10.0:1 2H
82 kW (111 PS; 110 hp) /5800 rpm 154 N·m (114 lb·ft) /3500 rpm 10.0:1 PB; EV; KT; JJ; DX
http://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_EA827_engine
-
og en anden knastaksel.
-
dvs med andre stempler og knast så kan man hæve hk
vil det være muligt at hente lidt hk hvis man sætter en knast fra en abs i en aam