T3nettet og T3Klub Danmark forum
T3 Fora.. => Mekanisk => Emne startet af: Tobje efter 01. August 2018 kl: 19:31:48
-
Hej i sommervarmen
Netop hjemvendt fra 10 fantastiske campingdage i dk. Men turen hjem var med en glidende oliefyldt kobling.
Det viser sig at min “rear main shaft” er defekt hvoraf der skal diverse nye lejer, kobling og tætningsringe til. Alt det kan købes men hvor finder jeg en ny aksel? Altså den bagerste del der går ind i kobling og svinghjul?
[attachment id=1 msg=131988]
På forhånd tak
-
Ja, og hvad er der i vejen med den aksel du har?
Jeg har aldrig oplevet at at den er defekt!
Mvh Peter
-
Der er slidringe i akslen der hvor pakdåsen sidder bag udrykkerlejen og den del der sidder i nålelejet på svinghjulet er raspet.
-
Den kan vel bruges fra de fleste gearkasser og kan godt skiftes uden at skifte lejerne ;) evt kik på.min tråd med min avs gearkasse
-
https://www.vw-t3-bus-shop.de/en/kupplungsdorngetriebeeingangswelle-dtd-org-vwvergleichnr-091311105a
-
Tak for svar. desværre passer Diesel akslen ikke på WBXern.
-
Den kan godt kortes op så den passer.
Hilsen Fynboen.
-
Beklager fejlen, men ifølge håndbogen så er de Dieselversionen der er kortest, er det korrekt? Og er der nogen der kender det fysiske mål på diesel akslen?
[attachment id=1 msg=132019]
Desuden ser det ud til at Diesel akslen er konisk i enden.
-
Der er rigtig diesel akslen er den korteste.
-
Hej
Den kan købes ny her https://www.volkswagen-classic-parts.de/en/antriebswelle-90ba2b.html# til 250EURO
Ellers har jeg en brugt liggende med brugs tegn. Køre til Løkken på mandag.