Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - kasper

Sider: [1] 2 3 ... 7
1
Motordele / Købes: 2,1 DJ
« Dato: 01. November 2014 kl: 17:17:41 »
Hej folkens

Lige tilbage for en kort bemærkning. Min gamle, hvide bus har tilsyneladende valgt at smide motoren i Sverige. Det lyder ikke så godt ifølge den nye (ellers glade ejer). Der er åbenbart aluminiumsstumper i motorrummet?

Jeg vil derfor lige smide denne forespørgsel ud på det gode net, for at høre om nogen skulle være i besiddelse af en donormotor. Jeg tror det bliver nødvendigt.  

See you

Hilsen kasper

2
Generelt / Tak for denne gang - ill be back
« Dato: 06. Maj 2014 kl: 14:32:55 »
Så skal der lige lyde en stor tak for hjælp, inspiration og spændende læsning igennem flere år. Vi har været nødt til at sælge Kiruna-slæden af den simple grund, at der skal spares penge i videst mulige omfang, da vi skal til USA og hente vores ældste datter, som har tilbragt et år på High School.

Men så kan jeg da efter 15 år, prøve at mærke efter hvordan det er, ikke at have en T3 i indkørslen. Det mest fantastiske er, at de aldrig på noget tidspunkt har drillet så meget, at jeg måtte finde en anden vej hjem fra punkt "b". Masser af små, hyggelige drillerier, men aldrig noget voldsomt.

Men jeg glæder mig allerede til at komme hjem og drømme og læse annoncer....

God sommer til jer alle B)

3
Motordele / K: Udstødning til DJ
« Dato: 14. Januar 2014 kl: 14:26:45 »
Yes, nu er det tid at skifte udstødningen. Jeg ved godt den kan findes flere steder, en jeg tænkte I lige skulle have chancen, hvis nu der ligger noget guld på hylden, der alligevel ikke kan bruges pga. diverse motorkonverteringer eller andet i den stil. Umiddelbart har jeg alvorligt brug for alt andet end lige selve potten, som er ok endnu.

4
WBX/LBX Fora / DJ vælter vand ud af udstødningen
« Dato: 03. Oktober 2013 kl: 14:53:57 »
Jeg er ikke kommet meget videre i min fejlsøgning, men har blot stået og stirret lidt ned i brønden for at se om der var åbenlyse sår nogen steder. Jeg kan ikke lige umiddelbart se noget, men har overvejet om det evt. blot kan være en kølerslanger, der er sprunget læk, og hvor vandet tilfældigvis finder vej ned langs udstødningen? Eller sekundært om vandpumpen kan gå på en sådan måde, at det hele finder vej ud med det samme. Der er ikke umiddelbart nogen mislyde (som ikke skal være der...) fra motoren og der ser ej heller ud til at være vand i olien.

Så måske det bare er noget med at finde en lift og tjekke alle slanger? Giver det mening?

5
WBX/LBX Fora / DJ vælter vand ud af - eller ned af udstødningen
« Dato: 01. Oktober 2013 kl: 09:57:22 »
Hej

Her til morgen skulle jeg lige flytte på bilen for at aflæse vandet i brønden. Har noteret et stykke tid, at den hvisler lidt og ville lige tjekke hvor galt det stod til med den gamle udstødning. Til min overraskelse løb der vand ud af udstødningen - altså ikke som i dryp ud af enden, som kondens, men vand længere inde på udstødningen. Der kom en hel sø under bilen og dampen stod op om siderne. Jeg er helt sikker på at dette ikke var kondens, men spørgsmålet er så, hvad det så er? Er jeg ude i noget topstykkeballade? Ville blive glad for et par gode forslag inden jeg kaster mig ud i forskellige i løsningsmodeller.

Hilsen Kasper

6
Diverse / Hente T3 i Sverige
« Dato: 30. Maj 2013 kl: 11:26:05 »
Det er altid spændende at købe bil i udlandet. Jeg købte i stil med Jens en Caravelle i Kiruna i januar måned for to år siden til 14.000 svenske pesetos. Jeg fløj derop med min søn og min far - tre generationer på tur. Det kostede selvfølgelig lidt, men den omkostning regner jeg ikke med i bilens pris, for det var oplevelsen der talte i den sammenhæng. Bilen var for så vidt fuldstændig rustfri da jeg hentede den, men det førnævnte grus, havde lavbet stenslag i lakken - særligt i venstre side. Jeg formoder det er fra modkørende biler, der slynger sten op. Det burde jeg have lavet med det samme, men med mange projekter og intet værksted blev det ikke sådan. Nu bliver opgaven så det større.

I Sverige er der blevet solgt mange WBX'ere og knap så mange diesel - modsat Danmark, så hvis du er til benzin, er der gode muligheder. Ift. de to dele af registreringsattesten, er der mange svenskere, som ikke er klar over at køber har brug for begge dele, når den skal eksporteres. Det kan derfor være en god idé at forberede sælger på dette, så man ikke står i Kiruna og skal bruge alle sine overtalelsesevner + lidt til....

Endelig er det værd at overveje (hvis man kigger nordligt), at der er lige så langt til Kiruna som der er til Rom. SIdste år var jeg i Kroatien og der så jeg i hvert fald mange fine T3'ere, så det er også en mulighed at kigge sydligt (jeg har dog ingen erfaring i denne retning).

Men ellers kunne du jo starte med en billigere udgave fra Danmark og se om du bliver remt af feberen. Så kan du lære lidt og finde den het rigtige bil sidenhen.

Min Kiruna-bil kostede i øvrigt 13.500 i registreringsafgift, så på den måde kunne jeg have kigget efter bil i DK til ca. 30 K-

Held og lykke:-)

7
Diverse / VW T3 Subaru
« Dato: 12. Marts 2013 kl: 15:36:13 »
Jo, det er der da vist flere som har haft succes med fra t3-samfundet. Udgangspunktet skal jo nok være en DJ-motor, hvis ikke det skal blive alt for afsindig dyrt (eller kan lade sig gøre overhovedet?). Sidst jeg var hos synsmanden i Rantzausgade (2100), sagde han at de havde den nødvendige dokumentation til at lave et sådant syn, men i princippet burde det kunne lade sig gøre alle steder.

Så bare op på hesten og ned i værkstedet:-)

8
Mekanisk / Hvilken motor skal jeg vælge?
« Dato: 03. Januar 2013 kl: 14:48:17 »
Jeg kører også 2,1 WBX og det er jeg meget tilfreds med. Forbrug er nogenlunde det samme som Casper og fornemmelsen af overskud er herlig. Lyden er heller ikke at kimse af. Men det hele afhænger jo også af behovet. Hvis mit kørselsbehov var meget større end det er, med ca. 8000 km om året, ville jeg nok også finde noget andet. Måske ville jeg så bo på landet, have to biler, hvor t3 ville være hobbybilen. Men som det er nu er det eneste bil i husholdningen og pladsen tillader ikke rigtig et værksted med lift, desværre.

Tidligere har jeg kørt 1,6 td. Den var jeg også glad for, men den havde ikke samme umff som den nuværende. Min første t3 var 2,0 cu. Den var tørstig, langsom og svær at få reservedele til.

Så jeg holder fast i den nuværende indtil jeg ikke længere skal køre t3 - hvis det da sker.

9
Biler.. / t3 fundet til salg andre steder
« Dato: 05. September 2012 kl: 09:59:24 »
Syncro doka 16" i sverige, men på danske papirer:

http://www.blocket.se/kristianstad/Vw_Syncro_1_6_TD_16__42022241.htm?ca=3&w=3

10
R4i Fora / Motor konvertering fra diesel til bensin
« Dato: 29. Juni 2012 kl: 13:22:42 »
Du kan prøve at kontakte pavabilsyn i Ryesgade, København N. Sidst jeg var der og syne min bil, sagde de, at de var i besiddelse af alle de nødvendige papirer ift. at syne med Subaru-motoren på 121 hk. Men i dit tilfælde skal der vel mere til, når udgangspunktet er fra JX til GTI? De papirer de har, dækker syn fra DJ til Subaru.

11
Sjov und Spass !!! / Moving Molotov VW
« Dato: 27. Juni 2012 kl: 16:41:50 »

12
Biler.. / t3 fundet til salg andre steder
« Dato: 11. April 2012 kl: 15:19:55 »

13
Biler.. / t3 fundet til salg andre steder
« Dato: 19. Marts 2012 kl: 09:55:28 »
Så bliver det ikke billigere at købe en syncro doka. Køb, køb


http://www.blocket.se/gavleborg/Volkswagen_Transporter_Syncro_39252917.htm?ca=4&w=3

14
Sjov und Spass !!! / 4x4 camper -. godtnok ikke VW men stadig SEJG
« Dato: 19. Januar 2012 kl: 18:49:06 »
Libero er en sjov, lille og multifunktionalistisk bil. Lidt med sidevind der ikke er optimalt og så er der nok lidt med sikkerheden, som lader noget tilbage at ønske. Men den er ikke ueffen. Jeg har været på tur med 5 gutter, hvor vi kørte over Øresundsbroen. Humøret var højt og den bringer smilet frem både inde i bilen og udenfor. På vej hjem havde vi også en 2-ventilet jawa speedwaymaskine ombord, så der kan også være lidt gods i den.
Forsæderne kan vendes og midterrækken omdannes til bord - og så er der jo det store kommandørtag/soltag. Sjov bil, men bøvlet med reservedele.

15
Diesel Fora / hvor stort batteri på en jx/start problem
« Dato: 22. November 2011 kl: 15:11:48 »
Hvis du har en syretester kan du tjekke batteriet.

Hvad angår batteriets størrelse er der plads til noget større under sædet, men bare ikke for højt! :oops:
Den bil jeg købte i Sydsverige, havde et lidt for højt batteri. Jeg var godt klar over det - men det var min mor ikke, og eftersom mine kære forældre skulle køre bilen hjem nogle uger senere, var jeg ikke rigtig klar nok i roen til at gøre opmærksom på det. Min mor synes nærliggende nok, at hun skulle have lidt mere benplads, sådan ca. midt i 2. rundkørsel ud af Landskrona. Så stoppede bilen ret pludseligt, uden at de fandt ud af, hvad der var galt. Jeg måtte senere tage over efter bilen og havde et håndholdt batteri med i det offentlige.
Men værst tænkeligt kan sådan en fejl vel godt sætte fur i bilen. Sådan en brokobling må kunne give noget varme. Har set lidt ildspåsættelse i vores værksted, på en gammel triumph på den måde.

Sider: [1] 2 3 ... 7