Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - Palm

Sider: [1]
1
Motordele / Søges... Svinghjul og kobling til WBX DJ, MV eller SS...
« Dato: 17. Oktober 2023 kl: 15:35:36 »
Søger Svinghjul og kobling til enten WBX DJ, MV eller SS motor...
Mvh
Jesper Palm
Skive
Tlf 20840606

2
Motordele / SØGER dieselpumpe som er tæt.
« Dato: 17. Oktober 2023 kl: 15:32:45 »
Søger dieselpumpe som er tæt og virker. Enten en 1.6 td JX eller 1.9 td aaz
Håber nogen kan hjælpe...
Mvh
Jesper Palm
Skive
Tlf 20840606

3
R4i Fora / VW PF motor...
« Dato: 02. November 2022 kl: 17:41:53 »
Hej derude...
Jeg mangler akut hjælp og viden, fra jer gæve og garvede T3 folk, til at finde ud af, hvilket beslag til servopumpe og generator jeg skal bruge til en PF motor 107 hk. (Jetta 89)
Kan et jx setup fx bruges med jx servopumpe eller kan det fx være fra en golf 2? Og i så fald skal det vel også være en golf 2 servopumpe?
Andre muligheder?
Og endnu vigtigere... Nogen som har noget til salg, som med sikkerhed passer på en PF motor?
Håber på hjælp...
God dag derude...
Mvh
Jesper Palm
Skive
Tlf 20840606


4
R4i Fora / Tænding på 1,8 90 hk adz
« Dato: 26. Februar 2018 kl: 11:23:25 »
Hej...
Er der mon nogen som kan hjælpe med, hvordan jeg får tjekket at tændingen/strømfordeleren står rigtigt på min benzin 1,8 90 hk adz maskine?
Jeg har en tændingspistol til rådighedhed men desværre uden gradindstilling.... skal vel stå va. 6 -8 grader før top?
Mærket på svinghjul, passer det med toppunkt? (Diesel jx svinghjul på benz motor...) når man tjekker gennem gearkasse"hullet"...
På forhånd mange tak... :D
Mvh
Jesper Palm
Skive

5
Diesel Fora / Dieselpumpe mister tryk/diesel.
« Dato: 17. August 2010 kl: 20:30:29 »
Hej...

Når min AAZ motor har været slukket nogle timer eller mere, er det som om JX pumpen har mistet sit tryk/diesel og derfor skal starteren på overarbejde for at få liv i motoren igen.
Sommetider starter den dog bare man røre nøglen.
Pumpen er utæt et sted på siden ind mod motorblokken, men er pt usikker på det præcise sted.
Når jeg skifter brændstoffilter er som det bliver noget bedre men ikke i lang tid. (Har ikke kunnet mærke på motoren at filtret har virket stoppet)
Pumpen fik jeg på for ikke så lang tid siden og det eneste jeg ved om den, er at det er mindst 8 år siden den har været i drift.
Har nye pakningssæt liggende men...
Er der mon nogen som har et bud på hvad der kunne være galt?
Evt. en tegning af pumpen?

På forhånd tak for hjælpen.

Hilsen

Jesper

6
Diesel Fora / Olietryk...
« Dato: 19. Februar 2007 kl: 22:50:06 »
Hej...

Er endelig så småt ved at være færdig ombygning fra wbx til nyrenoveret 1.9 td. Og nu det berømt MEN... Olielampen går først ud efter 10 - 12 sek ved kold motor, hvilket er ca 3 gange så lang tid som det burde (efter min mening)?  Kørte en stille og rolig tur og lod motoren blive varm. Men ved lidt hård opbremsning og et let sving, blinkede lampen et par gange. Troede det måske var kontakterne, så på med de gamle igen, men ingen ændring. Hmmm....  Tjekkede olietryk.... Tomgang ca. 0,5 bar  og ved 2000 omdrejninger ca. 1,6 bar.  En jx 1,6 td står vist til min. 1,1 bar ved 2000 omd. ? Så er olietrykket ok for en "ny" motor ? Nogen som kender data på 1,9 ? burde de ikke være ens ? Også hvad kontakter angår ?
Mit umiddelbare bud vil være at oliepumpen ikke er helt ved sine fulde fem ? Andre forslag/bud ???

MVH

Jesper

7
Diesel Fora / Turbo...
« Dato: 03. December 2006 kl: 19:30:01 »
Hej igen...

Synes det vil være synd at sætte min gamle turbo (har desværre lidt for meget slør) på min "nye" motor, så
mangler en sprit ny turbo.
Er der nogle som har nogle gode forbindelser ?
Kender et godt sted at handle ?
Ca. priser ?

På forhånd tak for hjælpen...

MVH

Jesper

8
Diesel Fora / Servo...
« Dato: 03. December 2006 kl: 19:22:40 »
Hjælppp...

Er tæt på at kappe navlestrengen til min gamle 112 hk wbx og i stedet putte en 1.9 TD i min gamle bus, men jeg mangler beslaget/ophænget til servopumpen. Så servobeslag til en diesel søges...
Er der mon nogle ude i det ganske land som måske ligger inde med et sådan og er villig til at sælge det ???
(Har generatorbeslag til servo)

MVH

Jesper
Tlf. 20840606

9
Diverse / Servo - manuel...
« Dato: 21. Oktober 2006 kl: 08:39:30 »
Kan det passe at en T3'er med servo har en mindre venderadius end en T3'er med "almindelig" tandstang ?
Synes min kære gamle dieselbus kan vende på en 5 øre men hvis/når jeg lufter min MEGET tørstige benzinbus med servo, så kræves der en 4 sporet motorvej...  
Hmm...

Go' weekend

Jesper

10
Diesel Fora / 1Y - aaz
« Dato: 15. Oktober 2006 kl: 19:50:37 »
Hej ude i den store dieselverden...
Øhh... Hvad er forskellen på en 1Y og aaz blok (1.9TD) ? Antal HK ved fødsel ?
Er de lige "nemme" at putte i bagdelen af vores kære T3'er ?

MVH

Jesper

11
Diverse / Brændstoføkonomi...
« Dato: 01. December 2005 kl: 22:19:23 »
Ohøj rundt om i det ganske land.
Godt forum i har.
Har et par gode gamle T3'er som jeg er meget glade for.
Den ene er en 112 i  dj benziner med manuel gear. Og den køre jo super, men det er BESTEMT ikke gratis. "Lidt" nysgerrig... Hvordan burde brændstoføkonomien være ? Køre fx ca. 6,5 - 7,5 km/l Ved godt det selvfølgelig afhænger meget af hvordan man køre, men selv med super duper økonomisk kørsel på langtur (80 - 90 km/t) ligger den omkring 7,5, hvilket den også gør når den får noget at leve af. Selvfølgelig en god undskyldning for at give den gas, men kan det være rigtigt ?

MVH

Palm

Sider: [1]