Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - kasper

Sider: [1] 2
1
Motordele / Købes: 2,1 DJ
« Dato: 01. November 2014 kl: 17:17:41 »
Hej folkens

Lige tilbage for en kort bemærkning. Min gamle, hvide bus har tilsyneladende valgt at smide motoren i Sverige. Det lyder ikke så godt ifølge den nye (ellers glade ejer). Der er åbenbart aluminiumsstumper i motorrummet?

Jeg vil derfor lige smide denne forespørgsel ud på det gode net, for at høre om nogen skulle være i besiddelse af en donormotor. Jeg tror det bliver nødvendigt.  

See you

Hilsen kasper

2
Generelt / Tak for denne gang - ill be back
« Dato: 06. Maj 2014 kl: 14:32:55 »
Så skal der lige lyde en stor tak for hjælp, inspiration og spændende læsning igennem flere år. Vi har været nødt til at sælge Kiruna-slæden af den simple grund, at der skal spares penge i videst mulige omfang, da vi skal til USA og hente vores ældste datter, som har tilbragt et år på High School.

Men så kan jeg da efter 15 år, prøve at mærke efter hvordan det er, ikke at have en T3 i indkørslen. Det mest fantastiske er, at de aldrig på noget tidspunkt har drillet så meget, at jeg måtte finde en anden vej hjem fra punkt "b". Masser af små, hyggelige drillerier, men aldrig noget voldsomt.

Men jeg glæder mig allerede til at komme hjem og drømme og læse annoncer....

God sommer til jer alle B)

3
Motordele / K: Udstødning til DJ
« Dato: 14. Januar 2014 kl: 14:26:45 »
Yes, nu er det tid at skifte udstødningen. Jeg ved godt den kan findes flere steder, en jeg tænkte I lige skulle have chancen, hvis nu der ligger noget guld på hylden, der alligevel ikke kan bruges pga. diverse motorkonverteringer eller andet i den stil. Umiddelbart har jeg alvorligt brug for alt andet end lige selve potten, som er ok endnu.

4
WBX/LBX Fora / DJ vælter vand ud af - eller ned af udstødningen
« Dato: 01. Oktober 2013 kl: 09:57:22 »
Hej

Her til morgen skulle jeg lige flytte på bilen for at aflæse vandet i brønden. Har noteret et stykke tid, at den hvisler lidt og ville lige tjekke hvor galt det stod til med den gamle udstødning. Til min overraskelse løb der vand ud af udstødningen - altså ikke som i dryp ud af enden, som kondens, men vand længere inde på udstødningen. Der kom en hel sø under bilen og dampen stod op om siderne. Jeg er helt sikker på at dette ikke var kondens, men spørgsmålet er så, hvad det så er? Er jeg ude i noget topstykkeballade? Ville blive glad for et par gode forslag inden jeg kaster mig ud i forskellige i løsningsmodeller.

Hilsen Kasper

5
Sjov und Spass !!! / Moving Molotov VW
« Dato: 27. Juni 2012 kl: 16:41:50 »

6
WBX/LBX Fora / Nogen der kan anbefale en autolakerer i nærheden af Kbh.?
« Dato: 16. November 2011 kl: 09:52:31 »
Der er ingen vej uden om. Bilen skal holde, når nu den er så sund, men jeg magter ikke selv at stå udenfor (og kan heller ikke nå det nu, sådan som pingvinerne skøjter rundt om benene på én hver morgen, når man kommer ud af døren).
Jeg forestiller mig, at jeg selv splitter den ad i atomer og klargør den med udskiftning af fuger, slibning mv. Det skal være en grundig omgang, så al aptering fjernes sammen med vinduer und alles. Jeg er med på, at det ikke er gratis, men alternativet er ikke rigtig til stede, med mindre jeg ruller den over med hvidtekosten - og det gør jeg altså ikke!

Venligste hilsner Kasper

7
WBX/LBX Fora / Findes denne motor?
« Dato: 19. Oktober 2011 kl: 16:34:22 »
Det gør den jo så selvfølgelig, i og med den ligger i den bil jeg hentede i Sverige. Jeg har hele tiden været af den opfattelse, at der er tale om en 2,0 med indsprøjtning, med motorkoden CV. Men så var jeg ude hos den lokale vw-mand og han påstår hårdnakket, at den ikke findes, og at sprøjtet må være eftermonteret. Hvad mener I?

Der er også et klistermærke på motoren med et stort fedt kryds på og navnet "hydra" eller måske "hydro". Betyder det, at denne motor er uden hydrauliske ventilløftere?

Nu vi er ved de mystiske dimser, hvad er så den lille boks, som sidder under instrumentbrættet til højre for rattet. Det kan på en eller anden måde slå et eller andet fra eller til. Jeg har dog ikke fulgt strømmens ved, så jeg har ingen hints.  Kunne det være noget alarm?


Jeg håber I kan hjælpe, for der er jo fantastiske mængder af akkumuleret t3-viden i dette forum.

Med herlige hilsner

Kasper

8
WBX/LBX Fora / skal benzinpumpen køre konstant?
« Dato: 27. Juni 2011 kl: 13:57:33 »
Jeg har undret mig lidt over, at benzinpumpen kører konstant. Når jeg drejer tændingsnøglen til første position, pumper den så at sige an og det lyder rigtigt. Når jeg så starter motoren kører pumpen konstant, og det skal siges at den ikke er specielt lydløs. Det lyder lidt som om nogen har glemt en 4-hestes påhængsmotor under bilen. Så er det bare at jeg tænker, at motoren da burde kunne suge an, når først den er i gang? Alternativt kunne man måske forestille sig en mere lydløs af slagsen?

Kasper

9
WBX/LBX Fora / Er dette en klassiker?
« Dato: 23. April 2011 kl: 18:54:36 »
Er lige i gang med at udbedre lidt stenslag på bilen. Tænkte at bunden ved skydedøren også skulle have en kærlig hånd. Bagest i panelet ved skydedøren, lige ved samlingen synes jeg der var lidt dej der skulle væk. Da det var væk kom nogle dråber vand til syne. Derfor borede jeg et lille hul, og ud kom der vand, masser af vand. Nu har jeg naturligvis tænkt mig at bilen skal holde vandet ude og ikke inde. Derfor vil jeg lade det tørre og fylde godt op med bitumen eller linolie. Men det store spørgsmål er hvor det kommer fra. Umiddelbart er panelet hele vejen hen under skydedøren tør, så det må næsten have ligget bag dette punkt. Any ideas?

10
WBX/LBX Fora / Tomgangsregulator søges
« Dato: 30. Marts 2011 kl: 15:41:56 »
Som skrevet i anden tråd prøvede jeg at koble tomgangsmodulet ind, med det resultat, at den slet ikke kunne tage gas. Jeg antager at det betyder død boks. Derfor søges en brugt boks - eller gode bud på hvor jeg kan købe an ny. Kunne det være mekonomen? synes ikke den kan findes på deres side?

11
WBX/LBX Fora / Hvad er dette?
« Dato: 28. Marts 2011 kl: 12:23:54 »
Denne lille boks sidder i den nye boks. Hvad er det det er? Har det noget med tomgang at gøre?

12
Diesel Fora / Dyser og bærearm søges
« Dato: 28. Februar 2011 kl: 10:40:50 »
Jeg ville lige prøve at få lidt mere liv i jx'en inden den skal videre. Ikke at det er et must. Den kan jo købes som den er, men det er altid sjovere at sælge noget, som også starter i kold tilstand. Så derfor ville jeg prøve at sætte nogle andre i. Alternativt skulle jeg evt. låne en dysetester, så jeg lige kunne teste om det vitterlig er der problemet er.

Det med bærearmen er til et lille ekstraprojekt jeg er kommet til at fremskaffe hos broderfolket. Den stod der og så så ensom ud, og der var flere gode ting som kunne bruges. Nu er jeg dog lidt i tvivl om den er for god at hugge op, og derfor ville jeg få lavet bærearmen, og køre den hjem. Jeg tænker det er smartere at bruge lidt tid på at få skiftet den mugne bærearm, end at bruge penge på trailer.

Ved lejlighed kommer der billeder af den røde til salg, den hvide på nye, danske plader og den brune med...nå ja, nye vinterdæk :D

Hvad skete der lige der. Jeg var tæt på at opgive t3-karrieren for en periode pga. job langt væk, og så har man lige pludselig tre. Dog ikke alt for længe hvis det står til mig.

13
WBX/LBX Fora / Lidt billeder fra Kiruna-roadtrip #1
« Dato: 13. Februar 2011 kl: 18:46:22 »
Lige en update på Kirunaturen: Det er ikke sidste gang jeg gør sådan noget. Næste gang vil jeg blot have lidt længere tid at køre i, så der kan opleves noget andet undervejs, f.eks. med afstikkere til højre, med Trangia, fiskestang og kolde øl.

Fakta for turen er:
Etape 1/lørdag: Kiruna-Boden, ca 350 km
Etape 2/søndag: Boden-Hudiksvall, ca. 600 km
Etape 3/mandag: Hudiksvall-Landskrona, ca. 1000 km
Etape 4/tirsdag: Landskrona-Kbh, ca. 100 km.

Benzinforbrug: ca. 10,5 km/l (km dog målt på triptæller, ikke gps)
Olieforbrug: Under 1/2 liter (ikke rigtig målbart)
vandforbrug: intet
Ølforbrug: For lidt

Problemer undervejs:
Et eksploderet fordæk på motorvejen, 10 min. forsinkelse.

Lidt om bilen:
- Caravelle C fra 1989, 192.000 kilometer, ny DJ-motor, ny kobling og 5-trins gearkasse.
- Rustfri, bortset fra lidt lakskader rundt omkring, som blot skal lukkes (gode bud på rette måde modtages meget gerne)
- kabinen er pæn, men sæder er selvfølgelig brugt.
- Ekstra varmeblæser under bageste sæderække (selvfølgelig)
- Motorvarmer
- Lysorgel bestående af 2 projektører på kofanger (mildt afhængighedsskabende)
- Der medfølger Eberspächer benzinfyr
- Sædevarmer i førersæde (er det originalt?)

Har været hos synsmand og den kører gennem syn i ugen der kommer. Er lidt usikker på reglerne om vægt. Jeg troede det var tjenestevægten, der var udgangspunkt for vægtafgiften, men synsmanden sagde det var totalvægten, altså tjenestevægt + 8 passagerer = 2250 kg.

14
WBX/LBX Fora / Wish me luck, Kiruna is calling - bil sælges snart...
« Dato: 05. Februar 2011 kl: 00:32:55 »
Jeg smutter til Kiruna i om 8 timer fra Kastrup. Med om bord har jeg min far og min søn. Der er jo rimelig langt til Kiruna, men eventyr er jo vigtigt i dette lille, korte liv og i Kiruna er der ikke meget stålorm i bilerne. Derfor satser jeg på at komme kørende hjem i en ny T3 i starten af næste uge, hvis ellers den er så god som jeg tror og håber. Vejrudsigten byder på minus 15-20 og der kommer sne undervejs.

Bilen er en WBX 2,1 DJ. Den har fået ny kobling og motor for nylig og skulle ifølge sælger være 100 % rustfri.

Så det er så den tredje T3 i min varetægt. en CU, en JX og nu en DJ. Det må have noget med alder at gøre.

Jeg glæder mig som en gal, men er også lidt forundret over at jeg rent faktisk har besluttet at gøre det. Men rart at man stadig kan overraske sig selv :D

Jeg vil selvfølgelig indfange stemningsbilleder undervejs på hjemturen til efterfølgende publicering på denne superside.

Prøver også lige at lægge et billede af bilen op nu. Håber det virker.

Vi ses

.... er der forresten nogen der er interesseret i en rød doka på hvide plader, så skal den videre i systemet, men det kommer der mere inf. om senere med billeder und alles[/img] :lol:

15
Diesel Fora / Startbesvær på 1.6Td - igen
« Dato: 04. November 2010 kl: 09:45:43 »
Så skete det igen. Nu vil den ikke starte og jeg kan ikke finde fejlen. Derfor ville jeg høre om der var nogen der havde nogle gode fejlsøgningstip, inden jeg skiller den for meget ad. Symptomerne er nogen lunde som om alle 4 gløderør er stået af, men det kan jeg ikke forstå for alle blev skiftet for ca. 2 år siden til originale rør. Desuden var det som om det kom fra den ene dag til den anden. Jeg har målt på det første rør og kan se at relæet slår fra som det skal. Jeg har også prøvet at sætte strøm direkte på rørene, uden at det ændrede noget. Det lader jo til at der ikke rigtig sker noget, men det virker da usandsynligt at alle 4 rør står af - med mindre der kun har været et par stykker der virkede i længere tid, men at dette ikke betød noget så længe der var varme i luften. Når jeg ved hjælp af startgas har fået den i gang og den er varm, så er der slet ingen problemer. Er der et eller andet jeg har overset, som lige skal tjekkes inden jeg hiver rørene op?

Sider: [1] 2