Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - T3sen

Sider: [1] 2 3 ... 19
1
R4i Fora / Golf2 RP motorproblemer
« Dato: 14. September 2015 kl: 12:28:30 »
Dissikerede den defekte føler.
Der var en læk ind, som havde forårsaget
korrosion og dannelse af en elektrolyt
som gjorde modstanden gennem den helt
uberegnelig.

Den lille NTC modstanden er på ca. 5000 ohm ved
udendørstemperatur idag ca. 17.








2
R4i Fora / Golf2 RP motorproblemer
« Dato: 14. September 2015 kl: 10:54:52 »
I den nu overståede weekend ville jeg så skifte lidt dele på RP motoren.

Jeg startede med den blå temperatursensor 025906041A.
Jeg har jo målt på den nogle gange nu, og ville så lige måle endnu engang
inden jeg tog den ud. Temperaturen var 15 grader og modstanden var kun 77 ohm.

Det er jo helt galt, og jeg kan nu konkluderer at den sensor er defekt,
og nok har været ustabil over en længere periode.

Ved 15 grader skulle modstanden have været mellem 2500 og 3500 ohm:

Sensoren er ellers ret ny.

Jeg havde så en brugt sensor, som viste 8400 ohm ved de 15 grader. Det er for meget, men jeg satte den i alligevel.

Motoren startede fint, og gik jævn i tomgang med passende RPM. Jeg lod så motoren nå driftstemperatur, som jeg dog ikke målte, men temperaturnålen står altid stabilt i midten af skalaen.

Tomgang var ikke 100% jævn driftsvarm, men meget meget bedre end før. Nu er det til at leve med.
Så med driftsvarm motor målte jeg igen modstanden gennem føleren. Den var 740 ohm.
Hvis driftsvarm er ca. 85 grader, så burde den have været mellem 250 ohm og 350 ohm.

Så altså har den brugte føler jeg nu har sat i for stor modstand både når den er kold og varm, men den er en stor forbedring.

Så for nuværende skifter jeg ikke andet ind, før der er styr på det føler halløj.

Jeg har desværre ikke rigtig tillid til at det hjælper bare at købe en ny.
Jeg tror det er lidt et lotteri at få en der dur.

En mulig test kunne være at se hvordan motoren går med en fast modstand på f.eks. 270 eller 330 ohm som erstatning for den blå føler ved driftsvarm motor.

3
R4i Fora / Golf2 RP motorproblemer
« Dato: 10. September 2015 kl: 18:33:25 »
Citat fra: "Andreas" post=122455
Hvordan har din tændspole det?


Nu har jeg taget tændspole, blå temperaturføler, og tomgangsmotoren af er RP motor der går fint af:

Jeg vil så prøve at skifte delene ud, for at se om det gør en forskel.

Hvad er det du tror jeg kan opnå ved at skifte tændspole?

En tændspole er vel bare en transformator. Det der kan gå galt i sådan en er ved lækage for strøm på højspændingssiden?

Grunden til at gen ikke skifter den gode motor over i bilen er, at bilen har velfungerende aircondition. Jeg tvivler på det kan lykkes mig at skifte motor uden at kølegassen går tabt.
Og går det tabt kommer det aldrig til at fungerer igen.

4
Diesel Fora / Dyse typer?
« Dato: 08. September 2015 kl: 14:18:04 »
Citat fra: "Fynboen" post=122507
Tror den lange er til en AAZ motor.

Jeg troede dyserne var af samme type til JX og AAZ.
Men man nå jo så bøje dyserørene lidt hvis man vil bruge AAZ dyser på JX hvis det da er muligt.

5
R4i Fora / Golf2 RP motorproblemer
« Dato: 08. September 2015 kl: 14:08:41 »
Jeg har prøvet at køre 3 styk golf2 med RP motor.

En af dem var der markant mere acceleration i, end de andre.

Enten er den blevet modificeret på en eller anden måde for at få den større effekt, eller også var det den eneste af de 3 der var iorden.

Som jeg forstår det, så er det her Mono-Jetronic noget man ikke rigtig kan pille ved?

Man man også stille timing på en RP motor? foregår det ved at dreje fordeler-huset,
der sidder hvor vakumpumpen sidder på en diesel?

Hvis jeg ønsker at flytte "Sjælen" fra den hurtige RP over på en af de andre, hvad skal jeg så flytte over?

6
R4i Fora / Golf2 RP motorproblemer
« Dato: 05. September 2015 kl: 17:13:05 »
Nu har jeg så prøvet at starte den kold med stikket til den blå føler hevet op.
Så på den måde går det fint, den går ikke ud, og ikke i for lav tomgang efter min vurdering.

Jeg sætter den på når motoren er blevet lidt varm.

Så nu vil jeg prøve at sætte den føler på som har ca, 12.000 ohm på.

Den går stadig ujævnt i tomgang, og måske også lidt ellers, men det kan jeg ikke rigtig vurderer.

Men jeg vil prøve en anden tændspole, for at se om det hjælper.

7
R4i Fora / Golf2 RP motorproblemer
« Dato: 04. September 2015 kl: 15:03:59 »
Nu har jeg set lidt på det igen.

Startede vognen, og lod den gå lidt så jeg kunne slippe speederen uden at den gik helt i stå.

Så prøvede jeg at hive 4-bens stikke ud at tomgangsmotoren, så steg tomgang ganske lidt.
Der var dog ingen bevægelse at se.

derefter prøvede jeg at trække stikke op af den blå føler på kølevands flangen.
Det resulterede i at tomgang steg tydeligt.

Den føler der sidder der nu har 4000-5000 ohm i kold tilstand.

Jeg her en lille samling af de følere.

En har ca. 8000 ohm i kold tilstand
en anden har ca. 12000 ohm i kold tilstand.

Så måske det kan være lidt af forklaringen?

Den der sidder nu er ellers ret ny, men derfor behøver den jo ikke at være god.

At hive ledningen op giver jo uendelig modstand, og her er de 12000 nærmere end de 5000.

Fra tomgangsmotoren går en rød/grøn ledning ud fra.
Der går også en rød/grøn ledning om til noget der sidder omme bag monopoint-enheden.
Men ser ingen brud.

I tomgang prøvede jeg  også at trække slangen der går hen til fordeleren af.
Det gav ingen hørbar ændring af tomgang.
Jeh fornemmede heller ikke noget sug, følt med læberne.



http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_94.PDF

8
R4i Fora / Golf2 RP motorproblemer
« Dato: 03. September 2015 kl: 08:12:17 »
Citat fra: "vw_madsen" post=122457
Tror du har fået lavet et brud på den plus som går fra tomgangs justermotor over til automat choker  og videre ,mange gange får den kl 15 fra tændspole  ( tændingsplus) brudet er formentlig der fra og over hvis det er det ( du har jo været igang der for at skifte flange)
Mvh Mads godfornæjelse


Ja, en løs forbindelse kan jo forklare at problemet kommer og går.

Det sidder et 5 bens stik i tomgangs justermotor.

Automat choker, det ved jeg ikke hvad er, men jeg må ud og se på det.

9
R4i Fora / Golf2 RP motorproblemer
« Dato: 03. September 2015 kl: 06:57:18 »
Citat fra: "Andreas" post=122455
Hvordan har din tændspole det?


Det er vel ikke til at teste en tændspole?
Der er vel ingen ydre tegn på at sådan en er defekt?

Så eneste måde at finde ud af det på er vel at prøve at udskifte den?

Tændrørene er mindre end 2 år gamle.

Jeg arbejder lidt i blinde med det her problem.

Der er jo også tomgangsregulatoren, den sorte dims der sidder foran på "kaburartoren".

10
R4i Fora / Golf2 RP motorproblemer
« Dato: 02. September 2015 kl: 16:17:39 »
Hej

Min RP motor kan godt starte fra kold tilstand,
men den må hjælpes lidt med gas-pedalen det første
stykke tid efter start, ellers går den ud.
Tomgang er for lav. Det er der en tendens til
at den måske også er når den er varm.

Når først den er varm er der ingen problemer med at
starte og holde sig igang.

Den går altid ujævn i tomgang desværre.
Der er skiftet gummiflange mellem manifold og
monopointsystemet for godt et år siden.
Det var pga. vakuum læk.

Jeg har testet for vakumlæk nu igen, uden at finde noget.

De her prolemer med koldstart startede og varede en måneds tid,
Så pludselig var de helt væk i en måned, men er nu kommet igen.

Den blå føler har ca. 5000 ohm ved kold motor, og driftsvarm ca. 100 ohm.

Er der nogen gode ideer til hvad der kan være galt?

11
Generelt / knas med THansen
« Dato: 21. Januar 2015 kl: 15:53:16 »
Citat fra: "Erik" post=116826
jeg kan ikke bestille stumper.. er jeg den eneste?? når jeg "går til kassen" går det hele op i røg... er det mon mine fede fingre, som driller tastaturet, eller er der gået vand i Svansens server????


Thansen har virket dårlig eller slet ikke hos mig den seneste måned mindst.

Og nu igen idag hvor jeg ville kontrollere om de havde en aftrækker som jeg
jeg tidligere har købt der, og som nu er bortkommet (det sker ofte for mig :-(  ).

Jeg bruger somregel Chrome browseren, og så var der en der foreslog mig at prøve Internet explorer på windows.
Så virker siden.

Så det kan være en ide at prøve det.

Jeg ved ikke om det også virker ved bestilling over nettet, det har jeg ikke prøvet.

12
Diesel Fora / Diesel pumpe til JX 1,6TD
« Dato: 20. Januar 2015 kl: 15:12:47 »
Godt med info.

Det lyder mere som det kunne være gaskablet der går trægt og sætter sig fast.
Det er meget almindelig.
I stedet for at give speedere et dap,  kan man trække speederkablet tilbage ved at en løfte op i speederen med foden.

For at vurderer om det skulle være pumpen, så må kablet tages af armen på pumpen.
Så kan du nok mærke om der skulle være problemer med at fjederen kan trække armen
tilbage. Det vil jeg mene er stærkt usandsynligt.

Mit bud er at dit problem er løst med et nyt speederkabel.

Det er ret let at skifte.
http://www.vw-shoppen.dk/product_info.php?cPath=21_106_81&products_id=434

13
Generelt / T3klubben.dk
« Dato: 20. Januar 2015 kl: 13:06:20 »
Er T3klubben.dk nede permanent?

Eller permanent omdiageret til T3nettet.dk?

Hvis, hvad så med indholdet og brugerene der?

14
Diesel Fora / Diesel pumpe til JX 1,6TD
« Dato: 16. Januar 2015 kl: 19:23:35 »
Hej Anders,

Nej, jeg har ingen dieselpumper der ikke er i drift.

Men jeg synes T3 teknik er spændende,
og derfor vil jeg gerne vide hvad
der gør at du må have en anden pumpe.
Få problemstillingen belyst, og høre løsningsforslag fra T3nettets brugere

Har du læst den her tråd:
http://t3nettet.dk/forum/diesel-fora/93940-braendstofpumpe-defekt#117493

Set den her video:
https://www.youtube.com/watch?v=S7j_WzAivrU

15
Diverse / Afmontering af varmeapparat i bænk.
« Dato: 09. Januar 2015 kl: 11:43:48 »
Der skal ikke være konstant gennemgang. Der skal afproppes.

Det er fordi radiatorene sidder i parallel forbindelse.

Kølervæske FORAN venstre forhjul har nok ikke noget med den bagereste radiator at gøre.



Sider: [1] 2 3 ... 19