Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - tobeannounced

Sider: [1] 2
1
Mekanisk / Sv: Mekaniker i Københavnsområdet/sjælland
« Dato: 12. Juni 2018 kl: 13:38:16 »
@POLLE955:

ja, vi havde også en lang og god snak over telefonen i går, han var super sød, men kan desværre ikke hjælpe dog.

@Hr Mortensen:

Det drejer sig om en DF motor som har sat sig, pt. ved jeg ikke hvorfor, da værkstedet ikke giver mig nogen konkrette svar.

Jeg søger en mekaniker, som enten kan:

1) skifte motor til en anden DF, DG eller hvad der nu passer

2) fejlsøge på nuværende motor og måske fikse den.

Sagen er grundlæggende, at bilen er hos VW de har haft den i 3 mdr og lavet alverden på den, samme dag som de skal aflevere den, sætter stemplerne sig, jeg mistænker en helt banal fejl, som de ikke vil vedkende.

Den røg til VW fordi de have en ældre mekaniker som vidste noget om T3 og de synes at det var et "hyggeligt projekt"... dumt måske, men jeg tog et sats da jeg fik afslag fra 4 andre værksteder som ikke mente de havde ekspertisen og at jeg havde en naiv tiltro til, at VW ville have lidt faglig stolthed - intet behov for bedrevidende kommentarer omkring det valg nu, da det sådan set er for sent og motoren er død.

VW sætter gerne en anden motor i, som jeg selv skaffer, men ingen vil sælge mig en motor i DK, fordi ingen har tillid til, at VW ikke også bare smadrer den, hvilket for mig er super underligt i det hele taget ud fra et markedsperspektiv, men lad nu det ligge... og ja, jeg har også kontaktet Niels Erik på fyn som har den slags liggende, men han vil ikke rodes ind i det... så jeg er i en regulær kattepine.

Nu søger jeg så en mekaniker på sjælland, som enten kan vejlede VW og eventuelt tage ud til dem og få det vurderet, eller som kan sætte en donor motor i hvor jeg er 100% sikker på at fagligheden er i orden.

Lidt lang smøre, men det er også en lidt kompliceret sag, hvor VW på den ene side egentlig har været ret behjælpelige, men på den anden side også dækker deres røv... de har eksempelvis ikke kunne give mig en eneste faglig begrundelse for, at motoren har sat sig, hvilket helt klart er problematisk, samtidig med at de heller ikke bare har kastet bilen af på min kantsten med en faktura i hånden for deres arbejde, hvilket vidner om at de nok godt ved at de har gjort noget galt.

FDM og bilklageankenævnet er inde i sagen, men der skal være forsøgt forlig før de tager sagen videre i systemet, så det er egentlig det jeg prøver nu, derudover har jeg også indfundet mig i at det vil koste nogen penge uanset, så nu vil jeg egentlig bare videre og så må jeg slås med VW om pengene bagefter, der er trods alt en stor regning hos dem at "forhandle" om, for det arbejde de har lavet indtil videre.

2
Mekanisk / Mekaniker i Københavnsområdet/sjælland
« Dato: 11. Juni 2018 kl: 21:50:47 »
Er der nogen som kan anbefale en mekaniker i københavn/sjælland, som har forstand på T3 motorer, har en bil med en død motor på et værksted og har brug for at komme videre i processen.

3
Motordele / Sv: 2 stk 1,9 DG
« Dato: 06. Juni 2018 kl: 23:55:21 »
Er de stadig til salg?

4
Motordele / Søges en DF motor
« Dato: 04. Juni 2018 kl: 22:25:29 »
Er der mon nogen som ligger inde med en DF motor, som de vil sælge?

5
Mekanisk / Sv: Anbefalinger til udstødning
« Dato: 27. Februar 2018 kl: 00:51:54 »
Hvordan ved jeg om det er det "gamle" eller noget andet? Så vidt jeg er orienteret har den slet ikke fået skiftet udstødning i hele dens levealder, som er fra 84'

6
Mekanisk / Anbefalinger til udstødning
« Dato: 22. Februar 2018 kl: 17:47:07 »
Skal have skiftet udstødning, men ved sgu ikke rigtig hvad man skal gå efter.

Det er en 1.9 DF'er og jeg kunne godt tænke mig en rustfri... bare fordi jeg synes det er mere lækkert, men der er flere at vælge i mellem end jeg havde regnet med og jeg er i tvivl om hvad man skal gå efter.

Jeg har kigget på denne her CSP T25 fra Python:

https://www.coolairvw.co.uk/Item/Shop_by_Vehicle~T3_or_Type_25_Products~T3_or_T25_Exhaust_-P-_Heating_Products~Performance_Exhausts~Single_Tip/C251254045/CSP_T25_45mm_Python_Exhaust_System_-OB-1.9_DF-P-DG_Engines-CB-.html

og denne her fra SSP:
https://www.mecatechnic.com/en-GB/sport-quiet-pack-stainless-steel-exhaust-for-transporter-1920-l_KC255152.htm

ellers er der den komplette rustfri:
https://www.coolairvw.co.uk/Item/Shop_by_Vehicle~T3_or_Type_25_Products~T3_or_T25_Exhaust_-P-_Heating_Products~Performance_Exhausts~Single_Tip/025298002SS/T25_1986-1991_1900_-P-_2100_Stainless_Steel_Exhaust_System.html


Er der nogen I vil anbefale over andre og er der andre steder jeg skal kigge?

7
Elektrisk / Hvilken køleblæser til en 1.9 DF?
« Dato: 28. Oktober 2017 kl: 14:27:42 »
Vil denne her køleblæser passe til en 1.9 DF motor, min tvivl opstår udelukkende fordi motorvarianten ikke specifikt er nævnt.

http://www.veedubmachine.co.uk/radiator-fan-305mm-450w-for-transporter-t25-1980-92.html


8
Alt andet / Bagrude
« Dato: 10. Oktober 2017 kl: 23:09:53 »
Nogen som har en bagrude til salg eller kan lede mig på rette vej online?

9
Mekanisk / Sv: Brugtbilsattest
« Dato: 03. Oktober 2017 kl: 13:04:49 »
Jeg ville bare lige runde denne her af, hvis der skulle være nogen derude som undrede sig om det var pengene værd.

Jeg besluttede mig for at booke en tid til en "vedligeholdelses test", som er til biler der er ældre og som hovedsageligt fokuserer på det mekaniske. Testen tager 2 timer og gennemgår 105 punkter - hvilket alt sammen lyder godt på papiret, eller noget.

Jeg ankom og det gik hurtigt op for mekanikerne, at det nok ikke ville tage 2 fulde timer at gennemgå, da de synes det var rimelig simpelt det hele. I stedet blev det til en intensiv time, hvor alt blev gennemgået for mig, mens der blev peget og forklaret. Pga. den nedsatte tid, fik jeg en reduktion i prisen og det blev knap 600 kr for en god og nøgtern gennemgang, hvorefter jeg fik udleveret et dokument med en masse tal i forhold til bremsetest, emissionstal og alt muligt andet jeg reelt set ikke ved hvordan man aflæser, men som jeg blev orienteret om, "så rigtig godt ud". Derudover blev der noteret en lille liste af forbedringer.

- skifte/reparere bagpotte pga. hul (men det anbefales at skifte hele udstødningen)
- skifte defekt køleventilator
- Skifte øverste bærekugle i venstre side
- justere nærlys

Personligt synes jeg 600 kr er godt givet ud, jeg er med på at man som forhåbentlig "selvbygger" kan komme langt for 600 kr i stumper og stykker, men som nybegynder synes jeg det gav en god indikation af hvor man skal starte, uden at have fornemmelsen af, at der er tale om en ivrig mekaniker der ser $ tegn i øjnene ved en potentiel storkunde.

Nu er fortællingen i hvert fald out-there, så kan andre måske bruge det til noget... og i øvrigt var de UTROLIGT flinke, og det kommer man også langt med i min bog :-)

10
Mekanisk / Brugtbilsattest
« Dato: 27. September 2017 kl: 19:51:12 »
Er der mon nogen herinde der har erfaringer med en brugtbilsattest fra FDM i forhold til T3.

Jeg havde overvejet at køre den igennem, for at få en fornemmelse af hvordan det står til med især det mekaniske, så jeg har et startgrundlag og et overblik over de enkelte dele der har brug for særlig opmærksomhed.

Er FDM gode mht. dette? eller er der andre værksteder i København, som egner sig bedre i forhold til lige netop T3?

11
Interiør / Seler, siddepladser og sidevendte sæder
« Dato: 26. September 2017 kl: 21:26:23 »
Nu har jeg fået min T3 og den er SÅ fin, vi har døbt den Bodil og er allerede i gang med at planlægge hvor de første ture skal gå hen.

Første punkt på dagsordenen er dog at sørge for at hele familien; 2 voksne og 3 børn, har fornuftige - og ikke mindst lovlige, siddepladser.

Jeg har googlet og søgt forummet, men har dels brug for inspiration og konkret viden, som jeg ikke har kunnet finde.

Bilen er indrettet med campingudstyr og har et bagsæde med 2 seler og et enkelt sidevendt sæde ved siden af køleskab/vask/gas opstillingen. Jeg har læst mig frem til, at der ikke er lovkrav om sikkerhedsseler på sidevendte sæder, men det lille sæde ved siden af camping opstillingen er heller ikke ligefrem komfortabelt i længden.

Jeg kunne godt tænke mig at montere 1 - måske 2 overfor hinanden, sidevendte klapsæder bag ved bagsædet i "baggagerummet", i et forsøg på at få ekstra lovmæssige siddepladser uden selekrav.

Er der nogen af jer som har set det gjort? eller som har nogle andre idéer eller forslag til hvordan jeg kan inkorporere flere siddepladser?

Jeg havde også en idé om at montere to bagudvendte klapsæder bag bagsædet, men jeg ved ikke om jeg må forankre yderligere seler på de seleforankringer der allerede er, altså må en seleforankring gerne "dele" flere seler? - håber det giver mening.

På bilens registreringsattest står der i øvrigt ikke noget tal under "antal siddepladser", er det normalt?



12
Mekanisk / Sv: Tips og fifs om 1.9L "DF" motor
« Dato: 25. September 2017 kl: 14:31:19 »
Jeg har selv lidt "frygtet" at den er meget lille, men jeg har kunne læse flere steder at det skulle være en utrolig pålidelig motor, alt er selvfølgelig relativt :D

13
Mekanisk / Tips og fifs om 1.9L "DF" motor
« Dato: 25. September 2017 kl: 11:15:41 »
Man kan kun Google så meget, førend man bare må kaste sig ud det. Derfor håber jeg at kunne hente min "nye" T3'er om et par dage.

Men, jeg vil først lige forhøre mig om folks erfaringer med motoren. Hvad skal man være opmærksom på? Hvad er dens styrker/svagheder? Og er det en god "begynder" motor"

Som overskriften siger, så drejer det sig om en 1.9L type DF motor.

14
T3'ens ABC. / Gode råd til en jomfrutur
« Dato: 24. September 2017 kl: 22:48:10 »
Så er jeg næsten i mål med at få købt min første T3 og jeg har 3 i kikkerten, som alle er mere eller mindre driftsikre - eller sagt med andre ord, de startede og kørte godt tidligere i dag da jeg var ude og kigge på dem :D

Jeg er fuldstændig ny mht. T3 og bilmekanik generelt, men synes da selv jeg har hænderne godt skruet sammen og er bestemt ikke bange for at kaste mig ud i det... og så håber jeg på at komme langt med en Haynes håndbog i den ene hånd og en telefon med internet i den anden :D

Når det så er sagt, så vil jeg jo gerne ud på min første "tur" gerne inden vinteren banker for meget på, så jeg kan få fejlsøgt lidt i forhold til eventuelle vinterreperationer/justeringer. Målet er at kunne tage på en længere tur sydpå næste år, på måske 6-7000 km og det ultimative mål er en 6-7 måneders tur om 2-3 år, hvor jeg forhåbentlig er blevet betydeligvis mere bekendt med min T3'er og dens mekanik.

I den henseende, hvad vil I så anbefale? Hvad ville være en god distance at få testet af? og hvad skal man ABSOLUT have med i sin værktøjskasse, når man drager ud i landskabet?

Jeg håber virkelig der er nogle af jer, der har nogle gode fifs.

15
Biler.. / Sv: T3 søges - helst benzin
« Dato: 24. September 2017 kl: 10:51:16 »
Ja! Jeg har stalket en del herinde i noget tid og fulgt med i jeres eventyr blandt andet på din hjemmeside, drømmen er at tage orlov og køre rundt i 6-7 måneder, hvis ikke det kan lade sig gøre at skaffe en T3, så kigger vi også på nogle både, men eventyret SKAL prøves :-)

Sider: [1] 2