Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Emner - tomtom

Sider: 1 2 [3] 4
31
Generelt / pris på vinterdæk
« Dato: 14. Oktober 2011 kl: 09:35:18 »
Er det rigtigt at prisen på et vinterdæk ( MS) ligger på 1300 kr.  :shock:

32
Diesel Fora / Den lille oliekølerpumpe
« Dato: 07. Oktober 2011 kl: 09:58:32 »
Den lille oliekølerpumpe som sidder oppe vedsiden af servovæskebeholderen kører konstant. Også når motoren er slukket. Jeg mener at der er to termostater. Olie køleren er vist ikke så vigtigt, men da jeg har store problemer, med en overgang et eller andet sted  :cry: , vil jeg fixe dette problem først. Problemet er opstået efter et motorskift fra en 1,6 td til en golf 2 td.

Kan der være byttet om på de to ledninger til termostet.
Hvad sker der hvis man bytter om på de to ledninger.
Kan der være et relæ der er defekt.

Er der nogen der ved, hvor termostaten og relæet ser ud.
Er det en standard termostat, der kan købes billigere andetsteds end hos vw.


Mvh Tom

33
Diesel Fora / Søger høj topnøgle 27
« Dato: 05. Oktober 2011 kl: 18:17:09 »
Jeg har en dysse der lægger på midten, der hvor den er samlet. Jeg vil derfor prøve, at skrue den af og stramme den lidt mere sammen. Men jeg kan ikke finde et sted, hvor jeg kan købe en høj 27 topnøgle. Er der nogle bud.

Mvh Tom

34
Elektrisk / EL, Vandtemperaturmåler dieselmåler og tænding
« Dato: 13. September 2011 kl: 21:58:12 »
Jeg tror at jeg har en løs forbindelse et eller andet sted, -men hvor :?:

Symptomerne er lidt underlige og svære at beskrive.
Hvis jeg med motoren i gang,
Tænder lyset og tager håndbremsen, kan jeg stoppe motoren ved at tage tændingsnøglen ud.
Tændes lyset og slippes håndbremse, stopper motoren ikke, når jeg tager nøglen ud. Hvis jeg så nu, slukker lyset med nøglen ude, så stopper motoren. Den stopper også, hvis jeg i stedet for at slukke lyset, aktiverer håndbremsen.

Dvs. at enten skal jeg slukke lyset eller tage håndbremsen, når jeg vil stoppe motoren. Det er til at leve med, men nej, for med
Tændt lys og sluppet håndbremse, viser temperatur nålen 0 og brændstof nålen 0.
Tændes lyset og aktiveres håndbremsen, stiger temperatur nålen til det 1/4 på skalaen og diesel måleren viser kun den halve mængde. – samtidig blinker den røde temperaturlampe.  :evil:

Slukker jeg lyset og aktiveres håndbremsen, så stiger temperatur nålen til det 1/2 på skalaen og diesel måleren viser den korrekte mængde Og det er lidt dumt, at skulle køre med trukket håndbremse.   :shock:


Jeg har sammenfattet det i et skema, hvor der er målt med den lille vandpumpe tilsluttet og hvor den ikke er tilsluttet. Den kører nemlig hele tiden.  :(



Lys.........Håndbremse....temp.lampe.....temp.mål.....brandstof......motor

slukket.........trukket........slukket............oppe.........oppe.........stopper
tændt............trukket........blinker............halv..........halv..........stopper
tændt.............uden..........slukket.............o..............o...............kører
slukket..........uden..........slukket.............o..............halv..........stopper

Uden.ekstra.vandpumpe..........
slukket..........trukket........blinker............oppe..........oppe.........stopper
tændt............trukket.........blinker............halv..........halv..........stopper
tændt............uden............tændt...............o...............o................kører
slukket.........uden.............blinker............o..............halv...........stopper



Jeg håber at I har nogen forslag til løse forbindelser. Jeg er helt blank.
Skal jeg anskaffe nye instrumenter.
Eller lede efter en El – mekaniker.

Mvh. Tom

35
Diesel Fora / Oliepumpe ønskes - Er klaret TAK
« Dato: 12. September 2011 kl: 16:55:41 »
31 kr hos VW til en O ring. Det var næsten lige så let, som at fylde diesel på.  


Min oliepumpe lægger. Olien kommer ud under boksen med kølervandet og i den modsatte side af hvor oliefilteret sidder. Altså der hvor beslaget og boksen med vand mødes. Jeg kan ikke se, at der er nogen pakning, så det må vel være en ny køler, der skal til.
Er der nogen der har en liggende. ?

Bag på køleren, sidder der en ledning. Er det til termostaten, der styrer den lille pumpe til ekstra vandkøling af olien.

Mvh Tom

Til Brian: Du var ind på noget af det rigtige. Det var ikke bundkaret, der var utæt, selv om jeg kunne give skruerne en 1/4 omgang. Man skal bare bruge :roll:

36
Diesel Fora / Hjælp Hjælp
« Dato: 15. Juli 2011 kl: 19:23:47 »
Jeg har haft min bil til reparation i 4 måneder. Idag fik jeg nok og har bedt værksteder om at køre bilen ud. Den kan godt køre, men der mangler lidt. som jeg ønsker råd og hjælp til.

Bilen er en multivan 1.6 td der har fået en ombytnings motor fra en Golf ll.
Det der mangler er indstilling af diesel pumpen fra golfen. De har sat remmen på, så den passer på mærkerne med den gamle motor. Motoren kører og turbo tager fat, men ved højere omdrejninger tager den ikke mod gas. De siger, at der skal stilles på tagthjulet. Det har de lige læst i en bog.

Jeg er som sagt blevet rigtig trætte af dem. De har ødelagt påske, pinse, store bedag, grundlovsdag og ikke mindst to træf. OG nu min sommerferie til mols, der starter imorgen.

Jeg søger nogle råd om, hvad der skal stilles på og hvordan. Indsprøjtnings tidspunktet kan jeg ikke stille selv, men er det det samme ur til de to pumper. Hvis der er nogen, der kan forklare lidt om hvad tagthjulets funktion er, så har jeg lutter ører. Hvad sker der f.eks. hvis man kører med et tagthjul der stårforkert. Hvis der er nogen der der har mod på at stille på pumpen, så er der kage og lidt til pungen.

Mvh Tom, bor ved Bellehøj.

37
Diesel Fora / Dysse - pumpeproblem efter motor skift
« Dato: 22. Juni 2011 kl: 18:09:25 »
Jeg har fået skifter min 1.6TD motor, med en golf II 1.6TD motor. Den gamle blev skiftet, fordi skruerne i plejlstangslejet nr. 4 var faldet af – så havde den lidt svært ved at starte. Skiftet er gået nogenlunde godt. Men der er stadig et udestående.
Den starter fint og lyder godt, men vil ikke tage mod gas, når motoren er blevet varm. Den stopper ved 2500 – 3000 omdrejninger. Når den er kold er der ingen problemer. Der er blevet observeret diesel dryp i cylinder 3 eller 4. De dysser der sidder i, er dem fra golfen. Der er ingen effekt på fænomenet, når man frakobler dieselen, til den dysse der efterdrypper. Mine spørgsmål er nu.

Kan der være forskel på dysserne fra den gamle motor og dem fra golfen (det er dem der sidder i nu)
Er det i virkeligheden pumpen, der får dysserne til at efterdryppe.
Er de nogen tricks til test. Eks. vis noget med koldstarteren.

Jeg vil nødig -i desperation, købe en ny pumpe. Den der er på, er under 2 år gammel.


Mvh Tom

38
Diesel Fora / Bundkar til 1.6 diesel
« Dato: 16. Juni 2011 kl: 11:56:41 »
Er der en i nærheden af kbh der har et bundkar liggende.
Alternativt kender en, der kan svejse en plade på. Der er et lille hul, hvor der kommer olie ud, når olien er varm.

Mvh. Tom

39
Generelt / Starter til t3 1.6 turbo diesel ønskes
« Dato: 24. Marts 2011 kl: 13:29:16 »
Er der nogen i Bellehøj eller nærheden der har en starter liggende.

Mvh Tom

40
WBX/LBX Fora / Sidste stump: Topdæksel til vakumpumpe søges
« Dato: 19. Oktober 2010 kl: 20:20:52 »
Er der en der ligger inde med et topdæksel til vakumpumpen.
Helst i københavn.

Mvh Tom

41
WBX/LBX Fora / Transport turbo fra Rye til Bellahøj ønskes
« Dato: 10. Oktober 2010 kl: 19:21:16 »
Er der nogen der skal forbi Rye ( mellem Holbæk og Roskilde) og forbi Bellahøj. I så fald kunne det være rart, hvis de kunne og hente en turbo hos Lagone. Vi har det lidt svært med at køre uden bil.

Mvh. Tom

42
WBX/LBX Fora / Har fundet en, Turbo til 1.6 jx ønskes
« Dato: 10. Oktober 2010 kl: 12:22:48 »
Min turbo er gået af fløjten. Mon der nogen i Kjøvenhavnstrup, der har en turbo liggende. Eller som kan sende den. Den skal gerne passe til en 1.6 jx'er.

Mvh Tom

43
Generelt / Hjælp til topstykke til T3 1.6 TD
« Dato: 16. September 2010 kl: 00:16:27 »
Historien om en tandrem og et topstrykke:
I forbindelse med at tandremmen blev skiftet, - egentlig var det dieselpumpen der blev udskiftet først. Det blev den fordi tandremmen kørte skævt på pumpen, men fejlen var nok en anden. Remmen kørte nemlig stadig skævt på en sprit ny pumpe. Problemet blev løst ved at satte en pladen mellem motorblokken og skjoldet der holder pumpen. Men den nye rem er formentlig sat forkert på.  Derfor er der sket følgende.

Symptomer:
Efter tandrem skift kørte motoren meget dårligt og uden trækkraft. OK – Pumpen skulle justeres. Den blev målt til omkring 0.65 altså for tidlig indsprøjtning. Efter 50 km viste vidste målingen 1.14, øhh – hvad er det lige der er galt.
Efter at have trillet rundt et par dage, Ca. 40 km,  begyndte olie lampen at lyse og lave en forfærdelig støj. Jeg tjekket olien og kunne tappe 1 ½ liter motorolie af før jeg var på toppunktet. (Yes, jeg kan blive rig på det her)
Efter at have kørt 8 km til et dieselværksted, Kefner i Glostrup, var olien streget til 3 cm over max.
Den nye mekanikker, kunne konstatere at løfteventilen til cylinder 1 var gået i stykker. Der lå en mellemring og et andet metal stykke (det som mellemringen ligger i) og flød rundt øverst i topstykket.
Der er også et grimt hak (kan kun genskabes med en mejsel og en mukkert) hvor mellemringen har ligget. Stemplet har ikke bøjet ventlerne, men der var mærker på der stykke metal som mellemringe ligger i.
Den kørte også dårligt på cylinder 2 og 3.

Dom:
Mekanikerens dom var at remmen sidder forkert. – hvilket lyder sandsynligt.


Hjælp 1:
Jeg søger derfor et topstykke, så hvis der er nogen i nærheden af Bellahøj (Kjøvenhavnstrup), der har en liggende, vil jeg prøve (sammen med en livline) om den kan køre på alle cylindere igen.


Hjælp ll:
Hvis jeg skal købe et nyt, er der en der kan fortælle mig, hvilken jeg skal købe. Jeg har fundet 2 alternativer på ebay, men er usikker på hvilken der passer.

Zylinderkopf VW Bulli T2 T3 Audi 80 1.6 TD D JX CS JK
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=370431819755

Zylinderkopf VW Bus T3/T2 1.6D/TD CS/JX NEU
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=140453315224


Min elskede bil:
Er en White Star Multivan t3 fra 1990 med en 1,6 turbo diesel. Den har kørt 270.000.

44
Generelt / Ønskes dieselpumpe 1,6 turbo og remhjul
« Dato: 19. Juli 2010 kl: 20:45:53 »
Er der nogen i KBH der har en dieselpumpe til en 1.6 motor i overskud / salg. Jeg har haft min til reparation i to omgange, men tandremmen løber stadig skævt på remhjulet. Jeg vil derfor prøve med en anden pumpe. Hvis der er en der kun har et remhjul, vil det også hjælpe. Så kan jeg se, om det er det, der er slidt skævt.

Hilsen Tom

45
Diesel Fora / Tandrem og brandstofpumpe
« Dato: 05. Juli 2010 kl: 20:48:50 »
Da min servopumpe lækkede (andet indlæg), så jeg at tandremmen ikke havde det så godt. Den var slidt på siden. Det skyldtes at den glider af på brændstof pumpen som er sprit ny fra i sommers. Jeg har tjekket ar den er monteret rigtigt og det mener jeg at den er. Jeg kan derimod se, at når jeg drejer ¼ omgang på pumpens tandhjul, så forskydes det 1-2 millimeter ud af, for derefter at hoppe tilbage igen. Er det normalt. Det føles som om der er noget galt med aksen i pumpen.

Hilsen Tom

Sider: 1 2 [3] 4