Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - pcdoctor

Sider: 1 [2] 3 4 5
16
Diesel Fora / Starter kun på 3 cylinder - løst
« Dato: 20. August 2012 kl: 16:37:24 »
Nu er der tjekket om takthjulet er gået løst, hvilket det IKKE var. (heldigvis)
Der er skiftet oliefilter.
Min mekaniker mener ikke, at der er ventiler der hænger.
Gløderørne er endnu ikke skiftet, da denne fejl (nr. 2), sandsynligvis, ikke kan have noget at gøre med dem.

Motoren starter nu, men hoster, hakker, har svært ved at tage gassen, udsender voldsom lyseblå røg, og kan ikke gå i tomgang.
Fejler er opstået og forværret løbende over 2-3 dage.
Det er som om, at motoren nærmest bliver kvalt i diesel.

 Min mekaniker er allerede ved at være skaldet på den ene side at hovedet, så please, er der en eller ander der kan hjælpe ham med ide om, hvor det er galt. Han er som tidligere nævnt, en dygtig mekaniker, men ikke ligefrem diesel specialist.

Selv er han inde på, at det kan være defekte dysser.
I så fald, hvad heder standard dyssen til en JX 1.6TD?

Preben  :roll:

17
Diesel Fora / Starter kun på 3 cylinder - løst
« Dato: 17. August 2012 kl: 23:28:03 »
Tingene har ændret sig i løbet af dagen - til det værre!

Da jeg startede her i eftermiddags, med et røgslør der næsten dækkede kvarteret, blev den ved med at køre ustabil. Nu er det min indkøbsdag i dag, så jeg fortsatte, for med normale omdrejninger gik det jo godt nok, og ingen røde pærer lyste. I starten kunne den godt holde sig i gang i tomgang, men efterhånden som eftermiddagen skred frem, begyndte den at gå i stå ved hvert lyskryds, eller hvis speederfoden blev hævet.
Den var dog hele tiden let at få startet igen, og kunne køre med lidt ekstra omdrejninger.
Jeg var en tur inde omkring min faste mekaniker, som nok ikke ligefrem er diesel specialist, men dog har et vist kendskab til diesel motor.
Når jeg startede motoren kørte den finit i tomgang, og lød helt normalt, men så snart speederen blev rørt, begyndte den med udsættere, lyseblå røg og diesel stank, nærmest som om den druknede i diesel. Stoppede man motoren og startede den igen, gik den igen normalt.
Den kunne han ikke svare på, men mente ikke det var noget der ville give yderligere skade, hvis jeg kørte videre, idet vi formodede det var pumpen.
Jeg forsatte min indkøbstur og nåede da også hjem, men med meget nedsat trækkraft. Hjem er ikke helt rigtigt, for jeg nåede min P-plads, bakkede tilbage for at køre lige ind, og bilen gik i stå midt på vejen og kunne ikke starte igen. Jeg måtte sætte den i andet gear og rulle den ind på P-pladsen, med startmotoren, så den ikke spærrede vejen.

Nogen der har en ide?

Alternativer er at aflevere den til mekanikeren søndag aften, og det har jeg, som folkepensionist sgu ikke rigtig råd til.

Skulle der være en diesel motor specialist i det midtjydske, der gider hjælpe, selvfølgelig mod betaling?

Preben

PS.: Har købt gløderør.

18
Diesel Fora / Starter kun på 3 cylinder - løst
« Dato: 17. August 2012 kl: 00:59:02 »
"Den lille Blå" har nu kørt uden problemer i ca. 2 år. Startet perfekt, og kørt som en drøm.

Motoren er en JX 1.6 TD, med ca. 100.000 på bagen.

De sidste par dage har den været lidt underlig, på den måde, at den stinker af diesel, og har lidt problemer ved koldstart.
Ved koldstart lyder det som den kun starter på 3 cylindre, der kommer en masse lyseblå røg med stærk diesel stank, og den har en meget ujævn tomgang, eller rettere, den kan næsten ikke gå i tomgang

Får den lidt omdrejninger, kommer den manglende cylinder tilsyneladende med og den går rent.
Når den er blevet varm, trækker den som den plejer, og tomgangen er ok.

Der er lidt utæt hed ved returslangerne på første og sidste dysse, hvis det kan have noget at sige, ellers ingen synlige læk.

Har motor specialisterne en ide om, hvor jeg skal starte.

Preben

PS.: Jeg skulle gerne bruge bilen her i weekenden, så er der noget der kan tage yderligere skade, ved at køre i den?
PS2.: Mit kendskab til diesel motorer er ret begrænset.

19
Elektrisk / Sikring til cigartænderstik?
« Dato: 01. August 2012 kl: 00:41:02 »
"Den Lille Blå", som er en T3/25, med en JX TD diesel, ombygget til camper, med højt tag, engang sidst i 90érne.

Efter brug af en kogekande, virker cigartænderstikket ikke længere.

Sikringsholderen siger, at den sidder som sikring 3, sammen med instrument lys og radio. Den sikring (25A). er bare ikke sprunget og både lys og radio virker fint.

Spørgsmålet er så, hvor de formodentlig har flyttet sikringen hen, under ombytningen.

Er der nogen steder man normalt placerer den sikring, hvis man ombygger til camper?

Preben

20
Generelt / Sikke en pæn pap kasse jeg fik i dag.
« Dato: 31. Juli 2012 kl: 13:55:37 »
Jeg vil tro, at det er pakke fra WV-Shoppen indeholddene Bagklap gasdæmper sæt, forstærket, last 80kg.

Jeg har nemlig en pakke nøjagtig magen til stående.

Preben

21
Generelt / Overflade rust
« Dato: 27. Juni 2012 kl: 00:46:35 »
Den lille Blå, har fået nogle overflade rustpletter, som jeg allerede i efteråret sidste år var ved at lappe på. Jeg kom desværre så sent i gang, at jeg ikke nåde at få grunderen lakeret og mange steder titter de røde myrer igennem igen.
Jeg er bestem ikke nogen ørn til rustarbejde, så om det jeg har lavet kan gen-laves bare ved lidt afslibning, eller det skal laves om fra bunden ved jeg ikke.
Er der en, omkring Viborg, der gider hjælpe mig, og evt med slutmaling, selvfølgelig mod rimelig betaling.

Billeder senere.

Preben

22
Generelt / Delvis støbeform til T3 frontspioler (er afsat)
« Dato: 26. Juni 2012 kl: 14:24:19 »
Min gamle frontspioler mødte jo en isklump sidste vinter, hvilket kostede det meste af et hjørne (lavet af plast).
Jeg vil dog tro, at den manglende del kan laves på anden måde, så spoileren kan bruges som en støbeform for en fiber spoiler. Alle dele haves på nær hullet som simpelthen eksploderede.

Jeg har købt og fået monteret en ny spoiler, men kunne en eller anden være interesseret i at lave en støbeform ud af den gamle, kan den afhentes gratis i Finderup ved Viborg
Jeg kan kontaktes via PM her, eller på pcdoctor@mail.tele.dk eller 86647803

Preben


23
Generelt / Fartpilot
« Dato: 12. Maj 2012 kl: 00:43:20 »
Det kan man tilsyneladende, for jeg har sådan en fætter monteret i "Den lille Blå" camper.

Den virker iøvrigt fortrinligt, og holden en næsten konstant fart.
Taber lidt fart op ad bakke og løber lidt stærkere ned af bakke, inden den når at få korrigeret.

Preben

24
Generelt / Total OT - ren afslapning og lidt imponerende
« Dato: 20. April 2012 kl: 20:08:33 »
http://www.obtampons.ca/apology

Preben

PS.: husk at skrue op for lyden

25
Generelt / Advarsel - køleskab
« Dato: 14. Februar 2012 kl: 01:50:12 »
For lige at understrege alvoren ved kulilte er her lidt at tænke over.

Kulilte optages 400 gange lettere i blodet end ilt.
Det vil sige, hvis der er kulilte i et rum, hvor der samtidig er rigeligt med ilt, vil man optage kulilten i stedet for ilten.
Det er bl.a. derfor det er så farligt at sætte grillen for tæt på altan døren, så kulilten kan trække ind i stuen.
Husk altid at have en kuliltealarm i camperen eller måske endda to, hvis den ene skulle svigte.

Preben

26
Generelt / Varme i camperen?
« Dato: 10. Februar 2012 kl: 22:06:47 »
Citat fra: "pcdoctor"
Citat fra: "m"
Hvad er det for et fyr?


Jeg kan ikke huske hvad mærke det er, og manualen ligger i camperen.
Tager den med ind i morgen.

Preben


Som svar på ovenstående, er gasbrænderen en Trumatic E2400.

Problemet er delvist løst, da jeg efter at have gennemlæst brugsanvisningen, (og bagefter pligtskyldig grædt mine stolte tåre, ud fra tesen "rigtige mænd læser IKKE deres brugsanvisninger", men græder, når det derfor, går galt,) lærte, at der findes en stor og en lille flamme, og at jeg har hele tiden brugt den store flamme, hvor gasforbruget er  200g/timen, hvilket for en 6 kg. flaske, giver ca. 30 timer eller mere, da den jo ikke kører konstant.
Min holdt f.eks. i 60 timer ved +10°.

Lav flamme har et forbrug på 100g/timen, og burde altså have dobbelt så lang levetid for en 6 kg. flaske, og det er vel acceptabelt.

Næste eksperiment: hvor lang tid kan en fyldt 6 kg. flaske brænde på lav flamme ved 10°?
Det vil tiden vise.

Preben

27
Generelt / Varme i camperen?
« Dato: 08. Februar 2012 kl: 23:50:26 »
Citat fra: "m"
Hvad er det for et fyr?


Jeg kan ikke huske hvad mærke det er, og manualen ligger i camperen.
Tager den med ind i morgen.

Preben

28
Generelt / Varme i camperen?
« Dato: 08. Februar 2012 kl: 23:46:37 »
Citat fra: "BlackChart"
Øh?! Har du den til at køre konstant?

Vi brugte vores som aften/morgen varme i efterårsferien og på en hel ugen brugte den vel max. 2-3 kg (hvis endda så meget, tror dælme komfuret brugte mere gas end fyret :D)

Hvis ikke det er kontinuerlig drift vil jeg tro du skal have renset det, evt. have ny dyse..


Ja, den har kørt konstant på 10°, med en udetemp på -15°, så den var dejlig lun at komme ud i.

Preben

29
Generelt / Varme i camperen?
« Dato: 08. Februar 2012 kl: 13:23:52 »
I "Den lille Blå" (T3 Camper), er installeret en gas varmer, som i øvrigt virker ganske udmærker, men som har vist sig, at være ret dyr i drift, da den bruger en 6 kg. campinggas til kr. 200.00, på 2½ døgn, hvilket giver en døgnpris på kr. 80,00.

Findes der billigere/bedre alternativer, som er lige så sikre?

Preben

30
Generelt / (-: God at have med i T3-camperen
« Dato: 21. Januar 2012 kl: 15:29:48 »
Citat fra: "camperman"
Mon der kommer told og moms på? Ser ud til at være en us site. Jeg er med på et eksemplar hvis nogen er interesseret i at bestille samlet


Da beløbet er under kr. 1050,00 kommer der kun moms på + kr. 160,00 til Post.DK.

Preben

Sider: 1 [2] 3 4 5