Vis indlæg

Denne sektion tillader dig at se alle indlæg oprettet af dette medlem. Bemærk at du kun kan se indlæg der er oprettet i områder du i øjeblikket har adgang til.


Beskeder - kasper

Sider: 1 ... 5 6 [7]
91
Diesel Fora / 1,6 td pickup med blødene motor
« Dato: 04. Oktober 2006 kl: 14:16:25 »
Har netop konstateret at at det er en single solex.

Kasper

92
Diesel Fora / 1,6 td pickup med blødene motor
« Dato: 04. Oktober 2006 kl: 14:11:47 »
Du har så evig ret. Fangede den godt - men for sent.

Det lykkedes mig heller ikke at smide billedet på, er der et godt trick?

Kasper

93
Diesel Fora / 1,6 td pickup med blødene motor
« Dato: 04. Oktober 2006 kl: 13:49:48 »
Høp Hey folkens

Det virker som et forum med en stor akkumuleret viden og mange gearheads der er dedikeret til t3, og det skal jeg nok få glæde af og prøve at bidrage til så godt jeg kan.

Jeg er selv igen blevet indehaver af en t3 pickup 1,6 td med hvide plader, så der er plads til de tre børn. For et par år siden havde jeg en tilsvarende blot med 2,0 luftkølet.

Nu er det bare det at min nyindkøbte røde td'er har mistet evnen til at holde olietæt. Så vidt jeg kan se (har ikke skilt ad endnu) smider den olien fra den aksel som driver nedesrste tandremshjul og vel også nedereste kilremshjul. Det er sådan meget vandhaneagtigt: Olien fiser ud når jeg starter den og stopper når motoren ikke kører. Den har ikke kørt uden olie, da jeg stoppede med det samme.

Kan det være pakdåsen - og hvorfor? Er det ikke noget med for stor under kompression, måske i form af hul i stempel el. bare generel slitage?

Motoren går fint uden mislyde, dog har jeg noteret at den i ca. 1 uge før nedbrudet virkede lidt for træg ved morgenstart - lidt i stil med min tidligere gamle norton, når den vådsumpede.

En anden ting der undrer mig er at forvarmerlampen i starten var længe om at slukke, men dette blev bedre efter et par ugers kørsel???

Oprindeligt har der ligget en 1,9 benzin i, som som den tidligere ejer flåede ud. Jeg har motoren hvis nogen skulle være interesseret :shock:

Men nu skal jeg finde en god løsning mht. denne td'er.

Først og fremmest kunne jeg tænke mig at få tjekket om der blot skal skiftes en pakdåse og at intet andet er galt (tvivlsomt), og dernæst finde ud af om den kan/skal fikses. Hvis den skal skiftes kunne det være en idé at få en med lidt mere power - og hvad vil så være godt og ikke rocketscience. Er det en 1,9 td fra passat eller hur??


...Og et sidste spørgsmål i denne omgang: Hvordan hulen skaffer jeg en god manual. Haynes har ikke lavet noget der dækker denne tilsyneladende:

Smider lige et billede på af mukkebikken

Keep rocking.

Sider: 1 ... 5 6 [7]