Forfatter Emne: 14\" eller 16\" syncro  (Læst 2816 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
14\" eller 16\" syncro
« Dato: 17. Maj 2008 kl: 22:51:54 »
Ja så er vognparken udvidet med en TD syncro kassevogn. Nu er jeg begyndt at "kloge" lidt udi syncroverdenen. Der melder sig i første omgang et spørgsmål om, hvad forskellen er på en 14" og en 16".  Jeg har gættet lidt på fælgstørrelser men synes ikke jeg kan se forskel på de forskellige billeder.

Søren
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
14\" eller 16\" syncro
« Svar #1 Dato: 17. Maj 2008 kl: 22:55:07 »
Der er også noget med at 16" syncroen er født med plast skærmforøgere...

Men hvis ikke du har 16" på din syncro, så er det i hvert fald ikke sådan en :D

Tvivler på nogen frivilligt ville sætte mindre end 16" på sådan en syncro :)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

  • Gæst
14\" eller 16\" syncro
« Svar #2 Dato: 17. Maj 2008 kl: 23:14:19 »
Bærearme og bremser i bag og muligvis også trækaksler er forskellige fra 14"

Også foran er der lidt forskelle.

Men forskellene er udelukkende i undervogn og dog, er lidt i tvivl om hvorvidt bagskærmene er ens med en 14".

Herr_Jensen

  • Gæst
14\" eller 16\" syncro
« Svar #3 Dato: 17. Maj 2008 kl: 23:45:01 »
Jeg tror nok du kan finde ud af om din bus er en 16" ved at kigge paa dit VIN nummer og Ident. nummeret.

Og her et et copy/paste fra Vanagon.com:

As the T3 Van has no seperate chassis-frame, additional reinforcements had to be integrated into the bodywork sheet-metal structure. This means thicker or more rigid material for the b-column, the shock-absorber flanges, suspension hinges. Gear-box and transmisions may differ from the 14" in their ratio according to the engine version in combination with options like high-roof etc. A rear diff-lock was included in the package, for some countries even the front diff-lock. There are e.g. also some special air tubes for the transmission and friction housing in order to avoid to sucking water while wading. The front suspension of the later models was changed from welded sheet-metal to a more rigid and corrosion-resistent steel-cast part, the CV-joints are covered by a special PUR protection shield. The rear half-axles have a bigger flange-diameter (108 instead of 100 mm). The filling of the visco-coupling is said to be slightly different in order to accelerate its traction control function. The 16'' package includes also enlarged brakes from the VW LT 3,5t light-truck - conventional drums at the rear, 280 mm disk-brakes in front. Factory tire size was 195 R 16, the 205 R 16 or 7.00 x 16 were also available with a new car, aftermarket suppliers enlarged the choice up to 31x10,5x16 or 245/75 R 16. Clearance between rear-suspension and the 16" tires seemed insufficient, so a modified suspension was designed, which also enlarged the wheelbase for another 20mm. More clearance is the reason for the modified wheel-wells. As the sheet-metal would otherwise interfere with the enlarged tires, the 'fenders' are modified and covered with these typical black extensions molded in polyurethane.

 : )

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
14\" eller 16\" syncro
« Svar #4 Dato: 18. Maj 2008 kl: 00:21:16 »
Holy shit!!

Jeg skal da lige love for at her svares promte.
Har jeg ret når jeg antager, at 16" modellerne ikke er så udbredte i DK?
Jeg synes ikke jeg har lagt mærke til "skumkanterne"

Søren
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
14\" eller 16\" syncro
« Svar #5 Dato: 18. Maj 2008 kl: 00:23:26 »
Der er ikke udbredte nogen steder.

Lige frit fra hukommelsen så er der lavet ca. 43.000 syncro 14'' på verdensplan og ca. 2.300 syncro 16''
Mvh. Casper

Mølle

  • Gæst
14\" eller 16\" syncro
« Svar #6 Dato: 18. Maj 2008 kl: 18:26:28 »
Men hvis vi lige får et par billeder af kalorius, så er vi da mange der gerne vil kloge os på dit køb.... Glæder os til billeder..

Herr_Jensen

  • Gæst
14\" eller 16\" syncro
« Svar #7 Dato: 18. Maj 2008 kl: 20:11:22 »
Citat fra: "Borre"
Holy shit!!

Jeg skal da lige love for at her svares promte.
Har jeg ret når jeg antager, at 16" modellerne ikke er så udbredte i DK?
Jeg synes ikke jeg har lagt mærke til "skumkanterne"

Søren


Der blev (som Casper ca. siger) lavet 2.138 16".

Du kan se skaermkanterne nedenfor.

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
14\" eller 16\" syncro
« Svar #8 Dato: 18. Maj 2008 kl: 23:18:31 »
Ja, jeg skal nok få lavet nogle billeder. Men det er jo ikke noget glansbillede jeg har fået købt men dener ret sund i pladen.
Jeg er dog optaget af lidt motor rep her i første omgang under kyndig vejledning af Jønne ukendt.
Jeg tænker om der mon findes en værkstedsmanual specifikt til Syncro? eller skulle der mon være nogen der ligger inde med "eksploderede" tegninger som den der optræder i en tråd jeg så ang. utæt tank. Så kan jeg oplyse, at jeg har tegninger af en "eksploderet" Syncro gearkasse, jeg vil forsøge at digitalisere og lægge op engang ved lejlighed

Søren
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Herr_Jensen

  • Gæst
14\" eller 16\" syncro
« Svar #9 Dato: 19. Maj 2008 kl: 00:06:13 »
Det er jo komplet ligegyldigt i min bog om den staar flot i lakken: Det er jo et vaerkt0j! Den skal have taesk og bruges! : )

Jeg tror det naermeste du kommer mht. rep. bog for Syncro er Bentley'en:
***Link her!***


: )