Forfatter Emne: Skift fra gule til hvide  (Læst 9620 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Eva

  • Gæst
Skift fra gule til hvide
« Svar #30 Dato: 10. Oktober 2008 kl: 01:05:57 »
Citat fra: "verner"
så er det man skifter gearknob :wink:  :oops:



Ja det var da en mulighed   :lol:  :lol:  :lol:

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Skift fra gule til hvide
« Svar #31 Dato: 10. Oktober 2008 kl: 01:27:47 »
jeg kan faktisk en sjov historie fra min læretid, hvor en gammel kommer for at aflev sin brugte fiat uno i bytte med en ny bil, manden har egentlig været glad for sin uno som han har haft fra ny, men den dag han aflevere den finder han ud af at bilen faktisk har fem gear! men ifølge gearknoppen (som har siddet på fra ny) er der kun fire gear! det er han selvfølgelig noget utilfreds over :wink:

ps. undskyld jeg spammer tråden :oops:
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Skift fra gule til hvide
« Svar #32 Dato: 10. Oktober 2008 kl: 09:31:44 »
Har lige nærstuderet min reg. attest og jeg skal da bare lige have hevet 25 kg af bilen for at ramme 1500 kg...

Den går så bare ikke når der skal sæder i den :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Skift fra gule til hvide
« Svar #33 Dato: 10. Oktober 2008 kl: 09:53:33 »
Jeg ville prøve at nærstudere den egentlige vægt på den lokale foderstof først... Det overrasker tit..

Tak for dokumentet!

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Skift fra gule til hvide
« Svar #34 Dato: 10. Oktober 2008 kl: 15:32:56 »
tjah og vejeren skriver jo ikke hva der er af udstyr i den når den blir vejet :0) såå det da bare og køre ned til fætter på den lokale foderstof og få en optimistisk vejeseddel :D
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Eva

  • Gæst
Skift fra gule til hvide
« Svar #35 Dato: 10. Oktober 2008 kl: 16:37:29 »
Citat fra: "BlackChart"
Har lige nærstuderet min reg. attest og jeg skal da bare lige have hevet 25 kg af bilen for at ramme 1500 kg...

 :D


Det troede jeg også engang.....men det viste sig i stedet at være 147 kg.....den opgivne vægt på registreringsattesten er i forvejen  sat lavt i forhold til den faktiske vægt  :wink:

Kkrogsgaard

  • Gæst
Skift fra gule til hvide
« Svar #36 Dato: 10. Oktober 2008 kl: 16:45:55 »
MIn Syncro Doka vejede 1780 og min Syncro Allrounder vejede 1850 kg
Begge tomme, men uden at være skrællet af på nogen måde.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Skift fra gule til hvide
« Svar #37 Dato: 10. Oktober 2008 kl: 16:48:02 »
dokajønne har lige haft en oplevelse med en sysnmand der nævnte en ny regel.. "Ledsaget vejning"!!??

/Jan
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Skift fra gule til hvide
« Svar #38 Dato: 10. Oktober 2008 kl: 20:46:55 »
det blir lidt mere kompliceret så.... så ska man både være i familie med korn og foderstof manden og synsmanden det er sku da en nederen ny regel......  :D
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Skift fra gule til hvide
« Svar #39 Dato: 11. Oktober 2008 kl: 19:09:06 »
I synsvejledningen okt. 2008 står der:

Citér
Nedsættelse af egenvægt eller køreklar vægt forudsætter, at reduktionen skyldes
en egentlig konstruktiv ændring af køretøjet og ikke, at normalt udstyr som fx måtter,
reservehjul og kofangere er fjernet, eller at batteriet er udskiftet til et mindre.
På køretøj, der er konstruktivt ændret, skal der foreligge faktisk vejning som baggrund
for godkendelse af ændring af egenvægt eller køreklar vægt.
Godkendelse af nedsat egenvægt eller køreklar vægt forudsætter en ledsaget kontrolvejning,
det vil sige, at synsvirksomheden har overvåget vejningen og kontrolleret,
at køretøjet ved vejningen har det udstyr og indretning, som køretøjet nu skal
godkendes med.


Som jeg læser det, benyttes "ledsaget kontrolvejning" i tilfælde af nedvejning, mens en førstegangsregistrering af egenvægten - eksempelvis i tilfælde af en brugtimporteret bil fortsat sker efter de hidtidige regler, idet der om det står sådan her:

Citér
Egenvægten og køreklar vægt fastsættes som hovedregel på baggrund af vægtseddel
fra akkrediteret vejer og måler (eller ved anden af synsvirksomheden godkendt
vejning), medmindre der fremlægges dokumentation for køretøjets egenvægt
henholdsvis køreklare vægt i form af:
- oplysninger fra køretøjsfabrikanten i form af EF-overensstemmelsesattest
(CoC-dokument; der benyttes oplysningen i pkt. 12.1, for traktor dog pkt. 2.1.1,
der angiver køreklar vægt),
- oplysninger fra køretøjsfabrikanten eller dennes repræsentant omhandlende
det konkrete stelnummer,
- standardtypegodkendelse eller anmeldt EF-typegodkendelse for den konkrete
variant, eller
- synsvirksomhedens kendskab til den konkrete model (fx et køretøj identisk med
et tidligere godkendt).
Egenvægtangivelse i en udenlandsk registreringsattest for et brugt importeret køretøj
kan kun benyttes, såfremt synsvirksomheden har kendskab til, på hvilken måde
det pågældende land har angivet egenvægten i det konkrete dokument.
Angivelse af køreklar vægt i en udenlandsk registreringsattest for et brugt importeret
køretøj kan kun benyttes, hvis det er en EF-registreringsattest, eller synsvirksomheden
har kendskab til, på hvilken måde det pågældende land har angivet køreklar
vægt i det konkrete dokument.
Ved beregning af fradrag for driftsmidler kan følgende vægtfylder benyttes:
Benzin 0,72
Dieselolie 0,85
Smøreolie 0,90
Vand 1,00
Den oplyste (og eventuelt beregnede) egenvægt eller køreklare vægt (i kg) afrundes
til nærmeste hele tal (ved godkendelse før 05.12.05 blev normalt afrundet til
nærmeste med 25 delelige tal).
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Skift fra gule til hvide
« Svar #40 Dato: 11. Oktober 2008 kl: 20:35:53 »
Er der så nogle der har en doka syncro 1.9 på hvide skilte der er gnder de 1501 kg.  ??

Carsten
Carsten

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Skift fra gule til hvide
« Svar #41 Dato: 11. Oktober 2008 kl: 20:50:43 »
Det tror jeg ikke du skal regne med hvis alt skal være efter bogen
Mvh. Casper