Forfatter Emne: olie og slange spørgsmål til en 1.9 TD AAX  (Læst 1113 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

tutke

  • Gæst
olie og slange spørgsmål til en 1.9 TD AAX
« Dato: 09. Juni 2008 kl: 12:47:56 »
Hej
Jens Jakob foreslog at give to detaljer ved vores nyrenoverede motor opmærksomhed
1.overløbsslslanger ved gløderør(hvad de forskellige ting hedder er et rent gæt fra min side(rookie) jeg glæder mig til den tyske diesel haynes)ender i et stykke  slange der er lukket med en skrue. Det ser rimlig impro ud. (se billed) et problem ? måske årsag til et mindre olieudslip !? den er olie fugtig omkring det "gløderør" der sidder ud mod bagklappen.
2. nede mellem oliefilteret og motorblokken sidder en "dims" der synes at mangle en slange på en ledig tilkobling (se billed)
på forhånd tak
mvh Rookie (elises mand)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
olie og slange spørgsmål til en 1.9 TD AAX
« Svar #1 Dato: 09. Juni 2008 kl: 13:07:36 »
Billede 1, 2 og 3 viser afgangen fra overtryksventilen. Sådan skal det være. Den slipper overtryk ud i tilfælde af defekt på wastegaten. No worries der.

Billede 4 og 5 viser en improviseret erstatning for et musekondom. Det skal bare være en blindprop, så der ikke suser diesel ud. Hvis den eksisterende er tæt, så er det fint, men hvis det skal være fint og originalt, så kører du lige til den nærmeste reservedelspusher og forlanger et "musekondom" til bosch dieseldyser. Det må højest koste en femmer.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
olie og slange spørgsmål til en 1.9 TD AAX
« Svar #2 Dato: 09. Juni 2008 kl: 13:24:39 »
når du så alligevel er ved pusheren bør du efter min mening købe et par meter stofarmeret brændstofslange 3-4 mm kan ikke lige huske str, men med samme hul som musekondomet og skifte overløbsslangerne imellem dyserne og tilbage til pumpen.

Evt også lige give motoren en let vask så er det nemmere at se symptomerne hvis der er noget der er på vej til at ske inden det sker. Det er altid nemmere at fejlsøge på rent udstyr.

Jeg er ret overbevist om at jeres utæthed stammer fra det intermistiske musekondom og ikke fra en dyse eller omløber. Men "better save than sorry"
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Djursland

  • Gæst
olie og slange spørgsmål til en 1.9 TD AAX
« Svar #3 Dato: 09. Juni 2008 kl: 21:48:28 »
Citat fra: "wilson"
når du så alligevel er ved pusheren bør du efter min mening købe et par meter stofarmeret brændstofslange 3-4 mm kan ikke lige huske str, men med samme hul som musekondomet og skifte overløbsslangerne imellem dyserne og tilbage til pumpen.


den skal være Ø 3,2 mm indvendig den slange men dem har Quak da på lager

Mvh Djurs   :lol:  :lol:

Offline Quark

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 120
    • Vis profil
olie og slange spørgsmål til en 1.9 TD AAX
« Svar #4 Dato: 09. Juni 2008 kl: 22:15:18 »
jeps det er lager vare.....

http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?t=1758






Quark
88 Porter 1,9 sauger 2WD ex-bundeswehr
tlf. 22203525
BARE FORDI!

tutke

  • Gæst
olie og slange spørgsmål til en 1.9 TD AAX
« Svar #5 Dato: 11. Juni 2008 kl: 06:55:14 »
mange tak for svarene :D , allesammen, og endnu flere tak til Casper :D  :D , der gav sig til tid at komme forbi, og give en grundindføring i dieselmotorer og diagnosticere & identificere ophavet til (nogle af?) de sære lyde (for tidlig indsprøjtning – hm), og ikke mindst tak for hans forsøg på at rette op på det – det er sgu' stort, og vi håber at vi en dag kan være til lignende glæde!

nu lunter vi stille & roligt til Bretagne, og håber, at bilen holder til også at bringe os hjem – og skal vi for alvor lege med bil, ser det ud til!

bedste hilsner
-elise