Forfatter Emne: Julegåde.  (Læst 3699 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Julegåde.
« Dato: 16. November 2008 kl: 18:41:14 »
For et halvt år siden var min elskede kone i sommerhus med ungerne og noget familie. Jeg var - sædvanen tro - herhjemme og pukle med praktiske projekter.

Da fruen kom hjem, var det tid til olieskift på Astra'en. Ups!. Den havde helt tydeligt været oppe og ride på noget med bundkarret - trælse ridser og lidt trykket ind.

En tidlig morgen et halvt år senere var jeg på vej i Caraten til arbejde. Det var en af de første rigtig kolde morgener med rim på græsset. Pludselig ringede telefonen. Det var fruen: "Den blinker for olietryk!" "Nå - du stopper lige og starter igen - slukker den lampen, kører du bare videre", sagde jeg. Og den blinkede ikke mere den dag. Sådan gentog det sig flere morgener, men kun, når det var koldt. Den blinkede lige med olielampen kortvarigt om morgenen - ellers ikke.

Nu har jeg løst problemet og set i bakspejlet var det såre logisk. I ovenstående beskrivelse er alle forhold, der skal til for at stille en korrekt diagnose. Hvem kommer først?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mads-kaa

  • Gæst
Julegåde.
« Svar #1 Dato: 16. November 2008 kl: 18:53:56 »
Det er konen som kører bilen :wink:

/Mads

Mølle

  • Gæst
Julegåde.
« Svar #2 Dato: 16. November 2008 kl: 19:40:12 »
Måske kunne den tykke olie ikke løbe til sien, fordi der var blevet mindre plads. Eller sien var blevet trykket lidt sammen efter mødet med et eller andet. Igen kombineret med tyk olie???? Nej den løsning er nok for tyk....

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Julegåde.
« Svar #3 Dato: 16. November 2008 kl: 19:56:57 »
Ja, Mølle - det udløser en donation på på kold juleøl, når vejen fader forbi. Du har ret. Bundkarret var klemt op til sugehullet under sien, så tyk kold olie ikke kunne passere hurtgt nok. Når olien havde fået lidt varme, gik det fint.

Kuren var at sætte bundkarret (pladejern) op i pressen og klemme det til oprindelig facon.

Mærkeligt fænomen, der har voldt mig noget hovedbrud. Lavt olietryk med meget varm motor og tynd olie, der pisser ud af slidte lejer, kan jeg forstå, men lavt olietryk med kold og tyk olie - hmm - det var sært.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mølle

  • Gæst
Julegåde.
« Svar #4 Dato: 16. November 2008 kl: 20:02:06 »
Citat fra: "Jarl"
Ja, Mølle - det udløser en donation på på kold juleøl, når vejen fader forbi. Du har ret. Bundkarret var klemt op til sugehullet under sien, så tyk kold olie ikke kunne passere hurtgt nok. Når olien havde fået lidt varme, gik det fint.

Kuren var at sætte bundkarret (pladejern) op i pressen og klemme det til oprindelig facon.

Mærkeligt fænomen, der har voldt mig noget hovedbrud. Lavt olietryk med meget varm motor og tynd olie, der pisser ud af slidte lejer, kan jeg forstå, men lavt olietryk med kold og tyk olie - hmm - det var sært.


Jamen  :oops:  :oops:  :oops:  Det var da ik så svært  :oops:  :oops:

Crapz

  • Gæst
Julegåde.
« Svar #5 Dato: 16. November 2008 kl: 20:08:03 »
mit gæt var på sele alarmen som blinke til konen :D

Mølle

  • Gæst
Julegåde.
« Svar #6 Dato: 16. November 2008 kl: 20:16:13 »
Citat fra: "Jarl"
Ja, Mølle - det udløser en donation på på kold juleøl, når vejen fader forbi. Du har ret. Bundkarret var klemt op til sugehullet under sien, så tyk kold olie ikke kunne passere hurtgt nok. Når olien havde fået lidt varme, gik det fint.

Kuren var at sætte bundkarret (pladejern) op i pressen og klemme det til oprindelig facon.

Mærkeligt fænomen, der har voldt mig noget hovedbrud. Lavt olietryk med meget varm motor og tynd olie, der pisser ud af slidte lejer, kan jeg forstå, men lavt olietryk med kold og tyk olie - hmm - det var sært.


Juleøl... Hvad er der galt med Glögg????

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Julegåde.
« Svar #7 Dato: 17. November 2008 kl: 00:06:14 »
varm rødvin og müsli!! FØJ :x

juleøl jatak :P
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline lagoni

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.115
    • Vis profil
Julegåde.
« Svar #8 Dato: 17. November 2008 kl: 16:16:18 »
Müsli'en kan piftes gevaldigt op med en sjat snaps!
 :twisted:
Donationer kan indsættes på regnr.: 5396 kontonr.: 0523319

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Julegåde.
« Svar #9 Dato: 17. November 2008 kl: 17:12:56 »
Citat fra: "lagoni"
Müsli'en kan piftes gevaldigt op med en sjat snaps!
 :twisted:


hørt eller brun stærk rum
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.