Forfatter Emne: 86 2,1 WBX allrounder.  (Læst 21435 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

B3ac0n

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Dato: 10. Januar 2009 kl: 00:56:41 »
min 86' All-Rounder WBX DJ.

den har stået stille i en del år (gør den stadig) men er gået igang med at gøre den i stand og shine den lidt op.  :D

da jeg købte den var der et gammelt sebring udstødning (projektzwo) og 110l alu tank monteret. begge var dog det svære hullet som en si :( men som en lille bonus er der et 45% spær.





Offline wilson

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.018
    • Vis profil
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #1 Dato: 10. Januar 2009 kl: 01:47:02 »
Den ser fin ud og et knaldgodt projekt.

Når du skal til at montere den der fancy radio med skærm vil du ganske sikkert opdage at der ikke er plads til den i dybden :shock:  Men fortvivl ikke - det er der råd for!

Du tager en varmeblæser og varmer forsigtigt på plastoverdelen af varmeblæseren og presser det i form med eksempelvis skaftet af en hammer. Det er rimeligt fleksibelt, men kræver måske et forsøg eller to før det lykkes.

Blæseren er en klassiker, der er nok ingen vej uden om at instrumentbord og blæser skal ud og en ny blæser monteres i varmekassen.

HOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOV - jeg har lige rundet de tusind indlæg!  :roll:  Bruger alt alt for meget tid herinde, men har på fornemmelsen at det ikke ændrer sig i den nærmeste fremtid :!:
vi høres / Olsen

Legetøjet:
Trambussen: Milidoka 1,6 TD - RAL 6015 Schwarzoliv \'88
Blommen: Corrado VR6 \'94
Kromøglen: Suzuki GSX1400 \'06
Varanen: Suzuki gs650g katana \'83 m kardantræk og knopdæk:-)

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #2 Dato: 10. Januar 2009 kl: 01:52:06 »
kabineblæser fåes billigt hos hovwdiaudi :)
så det kan ik betale sig ikke at sætte ny i!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

B3ac0n

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #3 Dato: 10. Januar 2009 kl: 12:37:46 »
Citat fra: "wilson"

Blæseren er en klassiker, der er nok ingen vej uden om at instrumentbord og blæser skal ud og en ny blæser monteres i varmekassen.



NOOOOOOO :O det tager jo tid. ej man ved jo godt det skal gøres men man håber på at det måske ikke helt er nødvendigt

men tak for rådene gutter tror det var en go ide at give lyd fra ser her inde istedet for bare at læse :)

B3ac0n

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #4 Dato: 10. Januar 2009 kl: 14:09:45 »
lige et par gamle billeder fra den blev lakret, som man kan se er jeg også startet med el spejle den gang :)





B3ac0n

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #5 Dato: 30. Januar 2009 kl: 18:38:17 »
Lavede lidt småting på den idag og tog lige det her billede inden jeg tog hjem og det skal i ikk snydes for  8)

B3ac0n

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #6 Dato: 01. Februar 2009 kl: 00:04:42 »
har længe gået og bøvlet med varme i mine orginale transporter spejle. men lige inden jeg limer dem sammen (for good denne her gang forhåbentlig :) ) så vil jeg lige høre om der er nogen der kender til dette varme legme (det står Mekra TH/550 07 91 også 12v/15w made in West Germany) og kan man måske stadig få et hvis det skulle gå i stykker? er det fra et carat spejl måske? de var i bilen da jeg fik den så jeg har ingen anelse, håber nogen kan hjælpe.
 :)
MVH Ian

B3ac0n

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #7 Dato: 31. Marts 2009 kl: 12:52:48 »
sidste nye forårsbillede :D

B3ac0n

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #8 Dato: 31. Marts 2009 kl: 13:38:49 »
Har converteret mine baglygter til "US" lygter. Den firkant i lygten der normalt, er til bremselyset lyser ved normalt kørelys. Så har jeg flyttet bremselyset over i de to inderste firkanter i lygten (se forklaring :) ). Jeg tager lige et par billeder når jeg har tid en dag, hvis nogen skulle have lyst til at gøre det samme. Der skal bare et par lodninger og lidt ledning til det der er sværest er den ekstra "fjeder" til fatnigen hvor den nye pære skal side.

PARKHAVE

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #9 Dato: 31. Marts 2009 kl: 18:43:56 »
Det går jo den rigtige vej. :lol:
Fine fælge, men er dækkene ike lidt "klejn" ?

B3ac0n

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #10 Dato: 31. Marts 2009 kl: 22:33:30 »
Citat fra: "PARKHAVE"
Det går jo den rigtige vej. :lol:
Fine fælge, men er dækkene ike lidt "klejn" ?


der blev jeg taget med bukserne nede hehe, det er min fars vinterfælg til familiens mercedes som jeg har "lånt" :D regner da også med at købe nogen 17" AZEV A http://www.azev.de/fahrzeugsuche/radsuche_eng.php?in_herst=VW&in_typ=Bus%20Typ%20T2&fahrzeug=T2 (er der nogen der kan sige om hvilke der passer bedst) men vil lige vente til der er lidt mere luft i budgettet :) har nemlig købt en willys jeep fra 56

B3ac0n

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #11 Dato: 08. April 2009 kl: 22:16:49 »
så har jeg fået købt mig nogen (lidt for brede) Azev fælg og de er nice :P hvis jeg selv skal sige det. men men højden er jeg ikke helt tilfreds med (sjov nok  8) man er vel kun 20 en gang )

jeg har kikket på ebay efter nogen fjedere. der er en masse skrammel og nogen R&H fjedere der sænker den 45mm kan det passe man skal til at skære i sine fjedre hvis det skal være lavere? også bliver det vel sådan noget med at skulle skifte det til syn osv osv?

Help
Ian  :)

Mads-kaa

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #12 Dato: 08. April 2009 kl: 22:21:14 »
Jeg har købt 60/80 fjedre på Ebay, men så ryger bussen sgu også på bugen. En *star har std. 45mm sænkning, og det synes jeg nok er lige i underkanten, 60mm ville være perfekt.
Men de dæk der sidder på de fælge du har monteret der, er de ikke lige lovligt små i forhold til standard? Hvad er dimensionerne?

/Mads

B3ac0n

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #13 Dato: 08. April 2009 kl: 22:29:21 »
okay det er vel bare at lede videre på ebay :) vil bare helst ikk ud i noget noname affjedring. eventuelt nogen der har noget 60 eller 80mm sænkning de vil af med?

men dækkene der sider på er
For:225/35 17
Bag:250/40 17

de var på da jeg købte fælgene og de er ikke meget værd mere men hvad ville nogen mere passende størelser være til sådan nogen fælge når de er 8,5 og 10 brede, for sys os de er lovlig smalle i forhold til fælget

Mads-kaa

  • Gæst
86 2,1 WBX allrounder.
« Svar #14 Dato: 08. April 2009 kl: 22:52:17 »
Jeg er mere bekymret for rulle diameteren, jeg kører med 235/55R17 med DJ-motor og AAR-gearkasse, det er måske lige i overkanten mht. gearing, men ikke meget.
Mine dæk giver en gearing ca. 8% over standard, men med 250/40R70 ligger du cirka 5,5% under stanard gearingen. Det giver din motor rigtig mange omd. for blot at holde en rimelig fart, og jeg tror også dit forbrug vil stige. Brug evt. dette link for at regne lidt på sagerne: http://www.eurowheels.dk/Beregninger.asp?kode=TEST5
Std. T3 hjul er 185R14 dvs. 185/82R14

/Mads