Forfatter Emne: Benzinforbrug med 1.8 golf motor i transporter?  (Læst 3871 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Benzinforbrug med 1.8 golf motor i transporter?
« Dato: 28. Februar 2005 kl: 13:35:25 »
Citat fra: "REN"
Den køre langt du!!!    mindst 33km på literen.. bare spør min kæreste :-)

Gør mig ondt med din TD'er  Helt død eller hvordan..?

R


Ren du må da vide hvor langt den kører på literen  :shock:
...eller har du ikke haft mulighed for at teste det endnu  :?:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Benzinforbrug med 1.8 golf motor i transporter?
« Svar #1 Dato: 01. Marts 2005 kl: 11:34:56 »
Citat fra: "sonny jensen"
tja jeg har besluttet af enten bekræfte eller afkræfte de rygter
for nu må der dokomentation på bordet og ja det kan koske kassen hvis den ikke holder men det bliver også god vogn hvis den gør så man må lave nogle valg her i livet og har ikke kunne finde komkret svar på om den kan klare at blive bordet op til 1,9 men det finden jeg nok kun ud af ved at prøve selv


men 1,6 td er for lille 1,9 td er bedre så det skal laves om


Hvorfor ikke lægge en 5 cyl. Audi motor i ? Køb en motor hos en hugger el. en smadderet bil...  :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Rene\'

  • Gæst
Benzinforbrug med 1.8 golf motor i transporter?
« Svar #2 Dato: 29. Marts 2005 kl: 22:28:11 »
davs  jeg har en minibus med  en  1,8gti motor  og den går ca 8 km pr l  og det er ligemeget om det er korte ture eller langfart
mvh Rene'

Rene\'

  • Gæst
Benzinforbrug med 1.8 golf motor i transporter?
« Svar #3 Dato: 30. Marts 2005 kl: 13:42:18 »
Hejsa jow  altså min bus er fra  86 og jeg må indrømme  jeg er lidt forvirret om den hedder t2 eller t3  da jeg ikk har ku finde et sted man kan se det. Mortoren var lagt i da jeg købte den men det er en 112 hk  ev 1,8gti motor,den har transporter gearkasse og bundkar .Ud fra lydisolering og så videre tror jeg den er født som diesel men det er kun et gæt  og forhandleren der solgte den havde papir på at den ikk var forøget med mere end 20% og den er blevet synet med denne motor mange gange . ifølge papirene er motorombytningen foretaget af en synsinspektør så man må formode at alt er som det ska være
mvh Rene'

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Benzinforbrug med 1.8 golf motor i transporter?
« Svar #4 Dato: 30. Marts 2005 kl: 13:54:27 »
Citat fra: "Rene'"
ifølge papirene er motorombytningen foretaget af en synsinspektør så man må formode at alt er som det ska være
mvh Rene'


 :shock: Det lugter lidt !
Lyder som om ham synsinspektør har fået en god pris og vurdering   :lol:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Rene\'

  • Gæst
Benzinforbrug med 1.8 golf motor i transporter?
« Svar #5 Dato: 30. Marts 2005 kl: 13:58:01 »
ska så lige sige at forbruget  nok snart blir lidt bedre da den står hos mekanikkeren og  får nye udstødningsventiler og så videre da den havde knaldet en og derfor kun gik på 3 cyl og jeg osse har lagt en 5 trins gearkasse i

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Benzinforbrug med 1.8 golf motor i transporter?
« Svar #6 Dato: 30. Marts 2005 kl: 14:29:47 »
Citat fra: "Rene'"
ska så lige sige at forbruget  nok snart blir lidt bedre da den står hos mekanikkeren og  får nye udstødningsventiler og så videre da den havde knaldet en og derfor kun gik på 3 cyl og jeg osse har lagt en 5 trins gearkasse i


5-trins gearkasse giver nødvendigvis ikke noget !
Det komme an på gearingen, en 4-trins er nødvendigvis ikke højere gearet end en 5-trins....
Tjek hvilken gearkasse du har, inden du roder dig ud i nogle dyre projekter- FOR DET ER DYRT, hvis man selv vil renovere og bygge gearkasser !
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Rene\'

  • Gæst
Benzinforbrug med 1.8 golf motor i transporter?
« Svar #7 Dato: 30. Marts 2005 kl: 18:08:15 »
det var en  4 trins transportergearkasse der sad på den og blev byttet ud med en 5 trins osse transporter  og  man ka høre den ikk  tar så mange omdrejninger i  de forskellige gear i forhold til farten så lidt må det da gi .
Altså det papir jeg har er bare en seddel hvor forhandleren skrev at der var ilagt en 1,8 gti motor  og at det var lovligt da den ikke oversteg de 20 %  men på min reg attest står der nede i højre hjørne afgiftsattest under tolddokument .
mvh. Rene'

Rene\'

  • Gæst
Benzinforbrug med 1.8 golf motor i transporter?
« Svar #8 Dato: 31. Marts 2005 kl: 10:20:11 »
jeg ledte efter en side hvor man ka tjekke oplysninger om sin bil men ku ikk finde det. Jeg har nemlig hørt der skulle være et sted man ku gå ind og se alle oplysninger om sin bil ved at indtaste nrplade og stelnr.

gulf

  • Gæst
Benzinforbrug med 1.8 golf motor i transporter?
« Svar #9 Dato: 31. Marts 2005 kl: 21:20:25 »
Citat fra: "Rene'"
...... men på min reg attest står der nede i højre hjørne afgiftsattest under tolddokument .
mvh. Rene'


Hejsa,

Når der står "afgiftsattest" behøver det kun at betyde, at den er importeret som brugt (det gør der på min reg. attest). Men det lyder da også sandsynligt, at der også skrives "afgiftsattest", hvis man betaler noget ekstra i afgift. F.eks. efter et motorskift  :wink:

Måske er der nogen der ved korrekt besked?


Mvh.

Rene\'

  • Gæst
Benzinforbrug med 1.8 golf motor i transporter?
« Svar #10 Dato: 31. Marts 2005 kl: 22:34:42 »
jeg ringede til vores lokale motorkontor  da jeg tænkte de ku hjælpe men de henviste til told og skat,hun snakkede noget om det ku osse være hvis den havde kørt som invalidebil eller taxa  men jeg er ikk helt sikker på jeg tør grave ret meget i det hvis nu der er lidt  la la i det  og når jeg nu lige er ved at få mit topstykke renoveret  for ca 8000 vil jeg sgu ikk risikere at  der blir vrøvl med  afgift bagefter
mvh.Rene'

gulf

  • Gæst
Benzinforbrug med 1.8 golf motor i transporter?
« Svar #11 Dato: 01. April 2005 kl: 23:54:10 »
Ok, deraf kan vi så konkludere, at der i rubrikken "tolddokument" står "Afgiftsattest", så snart der har været betalt ekstra afgift på bilen som brugt. Det vil så f.eks. sige:

Hvis den som Taxa aldrig er blevet frikørt,

Hvis den tidligere har kørt som invalidevogn, og derfor på nedsat afgift.

Hvis den er importeret som brugt,

Hvis den tidligere har kørt for: forsvaret, beredskabsstyrelsen (CF) eller politiet.

Hvis den er lavet om fra gul-plade-bil til hvid-plade-bil.

Og sidste men ikke mindst: Hvis den har mistet identiteten pga. et motorskift eller lignende ombygning  :wink:

Måske er der flere muligheder?

Med alle de muligheder, kan du måske nok have ret i, at det er bedst at lade sagen ligge.

Mvh. Ulf

Rene\'

  • Gæst
Benzinforbrug med 1.8 golf motor i transporter?
« Svar #12 Dato: 09. April 2005 kl: 21:19:25 »
hejsa med hensyn til forbruget har jeg efter rep  tjekket det idag  nu går min 9,8 på langtur med 5 personer i bilen og  det ved en fart på 105 det meste af vejen :D
mvh.Rene'