Forfatter Emne: Min første T3´er, råd og vejledning fra guruerne ;-)  (Læst 2570 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

wbx4ever

  • Gæst
Min første T3´er, råd og vejledning fra guruerne ;-)
« Dato: 11. September 2009 kl: 08:54:30 »
Hej allesammen. Jeg er ny her på siden men har været fan af T3´eren lige siden vi første gang kørte på ferie i min svigerfars Caravelle TD. Hele Familien med børn og så bare derud af. Og ja, vi har også prøvet at stå på en motorvej og vente på Falk fordi der var røget en kølerslange og der stod damp ud til alle sider, men det er jo en del af charmen. Men nu til sagen! Når jeg er færdigudlært (optiker) så er fruen og jeg (mest jeg) blevet enige om at det er en T3´er der står øverst på ønskeseddelen. Jeg ved godt at der ikke er noget entydigt svar på hvilken model der er bedst eller om det skal være benzin eller Diesel men jeg vil alligevel driste mig til at spørge panelet:
Hvad har i af guldkorn?
Hvilken motor er at foretrække (pålidelighed og alt det der) hvis det skal være en Wbx (og det skal det)?
Hvilke forskelle er der på de forskellige udgaver? LLE, Whitestar, bluestar og alt det der?
Hvilken årgang?
Kan det betale sig at hente i udlandet?
Jeg leder primært efter en med multivaninretning og budgetet når bilen skal købes ku lyde på ca 80.000kr
Jeg håber i vil give jer tid til at vejlede en novice på området så hans første T3 kan blive et godt bekendskab.
På forhånd tak Jacob

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Min første T3´er, råd og vejledning fra guruerne ;-)
« Svar #1 Dato: 11. September 2009 kl: 09:05:08 »
Hej Jakob

Velkommen til T3nettet.

1. Kan du komme forbi Roskilde havn når vi holder spise is træf? (Se i træf-tråden).
Så kan du se en masse forskellige modeller, og høre om holdningerne :-)

2. Du er også mere end velkommen til at invitere på "lørdag eftermiddag kom og sludre bil" kaffe & småkager - opret et træf i træf-tråden - det er en oplagt mulighed til at høre om folks erfaringer og se forskellige indretninger.

3. Benzin/Diesel: Du åbner for en myretue af et slagsmål :-).
Hvis du vælger benzin, så tænk over dit kørselsbehov og  om du skal besøge tyske storbyer (så gå efter en som kan få en plakette der giver dig mulighed for indkørsel - dvs en MV med katalysator).

4. Pålidelig motor? Jamen, set i.ft. alder og konstruktion så er WBX'en i mine øjne en imponerende drift-stabil motor med en vidunderlig lyd og gangkultur.
Samtidig er jeg MEGET glad for min række-4 ombygning - for det betyder at jeg kører med en endnu mere enkel og stabil motorkonstruktion, og skal jeg have reservedele skal jeg ikke lede efter snart sjældne WBX dele, men kan bare hente dele til en golf-motor. Eller sågar bare købe en anden Golf motor og kaste i - der er ufattelig mange af dem.
Til gengæld har jeg ikke lyden af boxer og den fine bløde gangkultur - det savner jeg indimellem.

LLE, *-Star osv - der er andre som er bedre end mig til at fortælle.
Frk Grå startede som en "sondersparbulli" - jeg har efterhånden fået samlet en del dejligt udstyr til kabinen.
En T3 kan altid og ret nemt opbygges til at have den indretning du gerne vil have :-)

Men igen - velkommen til - og kig gerne forbi til træf

Gode hilsner

Jens Jakob
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Min første T3´er, råd og vejledning fra guruerne ;-)
« Svar #2 Dato: 11. September 2009 kl: 09:18:23 »
Hej Jacob.

Du er velkommen til at kigge lidt på vores hjemmeside og få gode ideer.
Mary er oprindelig en bus, som Dr Thing byggede om til noget der minder om en multivan med hævetag og med køkkenafdelingen ved skydedøren. Plus en masse andre finesser, der er rigtig dejlige at have når man er på tur.

Du kan også kigge på www.sydfynsautocamper.dk for at se hvad Niels Erik har til salg for tiden.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

B3ac0n

  • Gæst
Min første T3´er, råd og vejledning fra guruerne ;-)
« Svar #3 Dato: 11. September 2009 kl: 10:23:11 »
Citat fra: "ctange"
Citat fra: "wbx4ever"

Kan det betale sig at hente i udlandet?
Jeg leder primært efter en med multivaninretning og budgetet når bilen skal købes ku lyde på ca 80.000kr


 
For 80.000 kan du købe de fleste T3'ere.

Men efter min mening vil det ikke være klogt at købe bil for så mange penge.
Det lyder lidt som om du tror du kan slippe for problemer ved at købe dyrt,
og det kan du ikke. En T3 er mindst 17 år gammel.

Det er bedre at købe en T3 for 10.000 kr, og så har du 70.000 at klare
problemer for.
Er du ikke indstillet på at arbejde på bilen selv, er T3 ikke ikke en bil for dig, med mindre penge ikke er et problem.

Der er en slags ordsprog, eller floskel der lyder "du får hvad du betaler for".

Hvis den gjalt, så behøvede man jo ikke tænke og overveje sine køb så grundig.

Flosklen kan betragtes som en virus:
Sælgere ønsker at plante denne virus. Derefter kan de så gå ud og sælge
dyrt til de "inficerede", som nu tror på "du får hvad du betaler for".

De sælger f.eks. en møtrik til den inficerede for 1000 kr.
Den inficerede køber glæder sig over den helt særlige og værdifulde møtrik.
Sælgeren griner hele vejen til banken.

Eller mere rigtig formuleret:

 "du får hvad du betaler for" er ikke en Evolutionær Stabil Strategi (ESS)
http://en.wikipedia.org/wiki/Evolutionarily_stable_strategy








hvad hvis det er rust/syrefast møtrik?  8)
ej vil give dig ret man skal regne med at lave lidt selv, jeg har højst kørt 200-300km i min siden jeg fik registrerings att. i hånden et år eller to tilbage. og har da skulle sikfte lidt hist og her og lave noget her og der, sågar slukke lidt ild. Jeg skal ikke kunne udelukke at nogen af tingene er gået galt på grund af meget stilstand.
men men man kan vel slippe for noget rustarbejde hvis man køber lidt dyre.

Hilsen Beacon

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Min første T3´er, råd og vejledning fra guruerne ;-)
« Svar #4 Dato: 11. September 2009 kl: 18:54:17 »
Jeg kan da hurtigt finde nogle rustfri møtrikker - endda låsemøtrikker, hvis nogen vil gi` 1000 kr pr. stk ?
Til den pris kan henvendelse ske døgnet rundt....  :lol:

wbx4ever

  • Gæst
Min første T3´er, råd og vejledning fra guruerne ;-)
« Svar #5 Dato: 11. September 2009 kl: 18:58:48 »
mange tak for de hurtige svar og interessen. Keep em Commin. Jacob

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Min første T3´er, råd og vejledning fra guruerne ;-)
« Svar #6 Dato: 11. September 2009 kl: 20:40:45 »
Hej der er da en herfra der har sin blue star til salg. du kan prøve at læse lidt i trådene om hvad der er gjort ved den. Det er godtnok en diesel, men ellers synes jeg det ligner lidt din søgning.

http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-8336-highlight-bluestar.html
http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-t-4895-highlight-bluestar.html

Ellers søg på navnet.  

Der er da dokumentation for hvad der er lavet ved den.

Poul
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Herr_Jensen

  • Gæst
Min første T3´er, råd og vejledning fra guruerne ;-)
« Svar #7 Dato: 11. September 2009 kl: 22:40:18 »
Selvfølgelig får man hvad man betaler for.

Jeg smed 43k for min bus, og dertil 23k i indreg (den var fra Tyskland). Jeg gad satme godt at se samme kvalitet som jeg har for 10k. Det er jo latterligt at påstå. Nå. Sgu.

Hvis du f.eks. ligger 70k hos Dr. Thing vil du få en top lækker bus, som de fleste herinde vil misunde. Kaiser ruller rundt i en grøn ombygget ambulance fra Thing og den er superfed. Kaiser var selv med til at vælge farve og indretning/udstyr, så hvis du vil customize kan dette måske også lokke.

Du er fra Søborg. Der er rig mulighed for at PM'e forskellige folk som bor tæt på dig og spørge om du må komme med ud at køre en dag. Jeg bor selv på Amager så du siger bare til : ).

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Min første T3´er, råd og vejledning fra guruerne ;-)
« Svar #9 Dato: 12. September 2009 kl: 10:01:56 »
Jeg kendte en der drak en flaske fortynder.!

Han fik armen revet af i en centrifuge.?

Kurt
Kurt - 25115788

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Min første T3´er, råd og vejledning fra guruerne ;-)
« Svar #10 Dato: 12. September 2009 kl: 10:10:31 »
Citat fra: "ctange"
Citat fra: "jensjakob"
http://en.wikipedia.org/wiki/Lemon_theory




Ja T3-markedet må vel siges at være et "lemon market".
Det opfylder kriterierne.

Lovgivning er ikke en god ting her.
Som det er nu i danmark, så tør forhandlere vel knap sælge et vrag.

De gange jeg har købt T3, har jeg gået ud fra at alle T3 er lemons.
Derfor vil jeg heller ikke betale ret meget mere end skrotpris.
På den måde tager jeg ingen risiko.

Der er selvfølgelig enkelte gode T3'ere, men de er netop ikke på markedet.




Det er måske liiige at skære alle over en kam, der findes da også fine T3 til salg, men det er måske ikke der hvor du søger :?

Hinze

Bluestar

  • Gæst
Min første T3´er, råd og vejledning fra guruerne ;-)
« Svar #11 Dato: 12. September 2009 kl: 11:32:34 »
hej, jeg har en læker bluestar til salg og den kan sælges til jer for under de 80.000kr, men du er velkommen til at ringe og høre nærmere!

mvh jesper aka bluestar her på siden : )

se den her http://www.t3nettet.dk/PNphpBB2-viewtopic-p-84635.html#84635

wbx4ever

  • Gæst
Min første T3´er, råd og vejledning fra guruerne ;-)
« Svar #12 Dato: 12. September 2009 kl: 16:12:08 »
Hvem er  Dr. Thing?

Offline poot

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.003
    • Vis profil
Min første T3´er, råd og vejledning fra guruerne ;-)
« Svar #13 Dato: 12. September 2009 kl: 16:40:08 »
http://www.sydfynsautocamper.dk/ spcialist i T3   Har lavet et par stykker der har været jorden rundt -- den ene køre i sydamerika   Hans bruger navn er MARY
Poul Ottesen
Kørende : T3 syncro doka, 2,1 MV (Moshel) = mobil shelter :D
T3 camper 88 1,6 TD  ( Freja ) = venter på 35 års fødselsdag :)
T3 bus 81 1.6 D (Scoremobil)projekt = venter på "far" !!!!

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Min første T3´er, råd og vejledning fra guruerne ;-)
« Svar #14 Dato: 13. September 2009 kl: 03:47:09 »
Mary koerer fantastisk og har vaeret alletiders paa turen. Med hende har vi vaeret koert ud til mange steder og boet der en tid. Steder hvor kun de faereste turister kommer og hvor det ellers koster en bondegaard at komme til. Hun er indrettet saa vi sagtens kan overnatte 5 personer i den i 4 til 5 dage uden adgang til nye forsyninger.

Vi havde paa et tidspunkt lejet en stor ny og flot autocamper i New Zealand medens vi ventede paa at Mary skulle ankomme. Det var selvfoelgelig dejligt med en spritny 6 personers camper, men vi savnede de indbyggede finesser saasom 220V indlagt og oliefyr. Desuden blev boernene ofte koeresyge i Big Mamma, saa vi var alle glade da vi fik Mary ud af containeren.

Hvis du kan lide at campere lidt ude i det fri, saa vil en syncro vaere et rigtigt godt valg.

Det kan anbefales at kigge forbi Niels Erik og se lidt paa hvad han har og hvad han kan bygge op. Mary er bygget op lige til hvad vi har brug for.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk