Forfatter Emne: Spær motion  (Læst 11490 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Spær motion
« Svar #30 Dato: 01. December 2009 kl: 11:44:21 »
Hvis ikke den blinker er der noget der er gået i fisk i det lille stykke print der ligger inde under blæsermotoren i kabinen...

Men hvis bare den lyser når spær er aktivt er det jo sådanset ligemeget...
Alt hvad den blinkende lampe er til for er at fortælle dig at du har hevet i knappen og du risikerer ikke at kunne dreje lige som lidt :)

Har forresten set at man kan få ny bøsning og stift til spær i rustfri istedet for alubøsning...

Kunne godt overveje engang at skifte til rustfri, det irrer og binder ikke så let som det alu noget der sidder i kasserne nu...

Nu huskede du at smøre stiften godt ind, ik'?! Jeg har brugt frisk motorolie til mine og de virker stadig fint efter et par år, når bare man husker lige at aktivere dem engang om ugen ca...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline syncroforever

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 42
    • Vis profil
Spær motion
« Svar #31 Dato: 01. December 2009 kl: 23:04:51 »
så bøsningen bliver trukket så langt ud som den kan, og hvad med palen lod du bare den være eller sørgede du for at have fat i den hele tiden?
VW forever

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Spær motion
« Svar #32 Dato: 02. December 2009 kl: 00:27:50 »
palen kunne ikke drejes med rundt så den lod jeg være. Når jeg så havde drejet bøsningen rundt mange gange blev palen mere og mere løs. Til sidst kunne jeg skubbe palen ind så den låste spær. Istarten sad den fast når den kom helt ind, og jeg måtte så dreje bøsningen rundt til den kom ud,
Carsten

Offline syncroforever

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 42
    • Vis profil
Spær motion
« Svar #33 Dato: 02. December 2009 kl: 16:57:42 »
okay så masser ef tålmodighed og lidt knofedt.

Jeppe
VW forever

Offline syncroforever

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 42
    • Vis profil
Spær motion
« Svar #34 Dato: 06. December 2009 kl: 22:20:00 »
hvor langt skal palen kunne trækkes ud ? jeg mener hvor lang er vandringen på palen når det hele virker????
Mvh Jeppe
VW forever

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Spær motion
« Svar #35 Dato: 07. December 2009 kl: 21:39:54 »
Jeg vil mene at den kan komme ca 2,5 cm ind.  Den er ca 1 cm. ude over bøsningen når den er ude.  Når du har fået den løsnet kan du trykke den ind når hjulne står rigtigt, så der er plads til låse palen kan gå i indgreb!

Hvis dit spær sidder fast kan du se hvor langt ude den sidder, når du skiller det ad!
Carsten

Offline syncroforever

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 42
    • Vis profil
Spær motion
« Svar #36 Dato: 07. December 2009 kl: 22:55:36 »
hvor langt er der fra det yderste af palen og ind til bøsningen? det er ikke for at være tungnem men jeg ken godt få palen og det hele til at bevæge sig men det virker ikke som om at jeg kan få palen langt nok ud så den slipper spærret, hullet til til rørsplitten kommer kun lige 4 mm væk fra bøsningen men det må da være for lidt???
på forhånd tak Mvh Jeppe.
VW forever

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Spær motion
« Svar #37 Dato: 08. December 2009 kl: 10:16:41 »
Løft forenden fri og drej på hjulet i den ene side, drejer hjulet på den anden siden modsat retning er spærret fri, kan du ikke dreje hjulet er det aktivt...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline CarstenAS

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 555
    • Vis profil
Spær motion
« Svar #38 Dato: 08. December 2009 kl: 14:39:31 »
Hvis palen bliver inde må du trække bøsningen udover den så den kommer med ud igen. Brug en tang !  

Hvis palen ikke kan komme helt ind kan du dreje lidt på hjulet, indtil der bliver plads til palden kan trykke låse stiften ind.
Carsten

Offline syncroforever

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 42
    • Vis profil
Spær motion
« Svar #39 Dato: 08. December 2009 kl: 18:03:15 »
skal palen ikke kunne komme et godt stykke ud?
VW forever

Offline syncroforever

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 42
    • Vis profil
Spær motion
« Svar #40 Dato: 08. December 2009 kl: 19:03:09 »
nu har jeg da konstateret at spærret virker, nu skal jeg bare have palen til kunne bevæge sig frit i den bøsning, det kommer hvis til at tage lidt tid. man kan aldrig få for mange gode råd.

Mvh Jeppe
VW forever

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Spær motion
« Svar #41 Dato: 08. December 2009 kl: 19:17:52 »
Arh...Mit forreste var groet helt fast, og jeg havde ikke bøsningen ude, tror det tog mig omkring 30 minutter at få det til at køre helt fint igen...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline syncroforever

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 42
    • Vis profil
Spær motion
« Svar #42 Dato: 08. December 2009 kl: 20:45:30 »
nu har jeg prøvet at banke lidt på den og lige lidt hjælper det jeg kan ikke få palen til at køre frit i den bøsning det går fint me at trykke den ind og så få den til at komme ud igen ikke perfekt men den kan, men palen vil simpelthen ikke kigge mere end omkring en cm frem fra bøsningen, hvorfor??????????
VW forever

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Spær motion
« Svar #43 Dato: 08. December 2009 kl: 20:51:18 »
Er spærret deaktiveret når den er så langt ude som du kan få den?? Hvis ja, så skal den nok ikke længere...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline syncroforever

  • Newbie
  • *
  • Indlæg: 42
    • Vis profil
Spær motion
« Svar #44 Dato: 08. December 2009 kl: 21:28:26 »
ja det kan der være noget om selvfølgelig, havde de dog bare puttet en rustfri deri i stedet for. hvor var det du havde set dem i rustfri? må lige ud på ryggen nok engang.
VW forever