Forfatter Emne: The Blue Van  (Læst 7771 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
The Blue Van
« Svar #15 Dato: 05. Juni 2010 kl: 13:08:50 »
Citat fra: "BlackChart"
Når lyden kommer er det så lidt somom den taber effekt??

Umiddelbart lyder det i mine øre som den sorte bøf på indsugnings manifoldet som lukker op pga. højt turbotryk...


Den sorte bøf er tjekket og her er der ikke fejl  :)
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
The Blue Van
« Svar #16 Dato: 05. Juni 2010 kl: 13:10:06 »
Citat fra: "Solow"
Det lyder mere for mig som om at din trykslange fra turbo har en revne, og når du så presser den og den laver tryk, ja så åbner den revnen..


Den teori stemmer overens med, at bilen lækker en lille smule olie natten over - vil tjekke slangeværket i morgen.
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
The Blue Van
« Svar #17 Dato: 16. Juni 2010 kl: 21:22:35 »
Madam blå stejker, den give et højlydt klik i motorrummet hvorefter al strøm forsvinder.

Det lyder som et relæ eller måske starteren, men det er kun et klik hvorefter al strøm er væk - hvad kan det være?

Den forvarmer fint og ale lamper lyser, efter batteriet var genopladet - men vupti så snart nøglern er tørnet og klikket har lydt er al strøm væk

Mvh
Brutus
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Kkrogsgaard

  • Gæst
The Blue Van
« Svar #18 Dato: 16. Juni 2010 kl: 21:24:42 »
Hvad måler spændingen på batteriet når du tørner?

Kunne godt være batteriet der er kolapset.

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
The Blue Van
« Svar #19 Dato: 16. Juni 2010 kl: 21:33:08 »
i eftermiddags startede den første gang med kabler, hvorefter jeg kørte en tur - da den havde stået et stykke tid ville den ikke starte igen, blev startet med kabler igen men gik ud, hver gang jeg åbnede fører døren mystisk.

ladede batteri og har netop prøvet igen, men klik og så er strømmen væk igen - måske er det batteriet, det må jeg ud og tjekke, men skulle den så ikke kunne køre på generatorstrøm når den først er startet?
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
The Blue Van
« Svar #20 Dato: 16. Juni 2010 kl: 21:34:51 »
Prøv at tage dine batteripolsko af og rens dem og polerne.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
The Blue Van
« Svar #21 Dato: 16. Juni 2010 kl: 21:54:36 »
Har lige været igen igen, fik bilen startet med elboosteren ventede lidt tændte lyset og tog polen af. Motoren fortsatte med at køre og der var fuldt blus på forlygterne - Kkrogsgaard´s diagnose er formodentlig den rigtige
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
The Blue Van
« Svar #22 Dato: 16. Juni 2010 kl: 22:15:58 »
det er ik sundt for din generator at at pille bateripolen af med motoren kørende!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Kkrogsgaard

  • Gæst
The Blue Van
« Svar #23 Dato: 16. Juni 2010 kl: 22:19:34 »
Min Syncro gjorde præcis det samme. 800 slag og den spandt igen.

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
The Blue Van
« Svar #24 Dato: 19. Juni 2010 kl: 07:34:07 »
Nyt batteri, starter første gang og er kørende igen 8)
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
The Blue Van
« Svar #25 Dato: 12. Juli 2010 kl: 19:01:03 »
4 hjullejer, 1 ny trækakselmanchet
nye skiver, nye klodser, renovering af kalibre, honing af bremsetromler
4 nye dæk
nyt luftfilter, nyt brændstoffilter, nyt olie filter
tjek af tandrem evt. stramning
nye rør til luftfilter, dyse tjek, dieselrens

Tidsramme done onsdag/torsdag

rust i samlinger, sika, slibning med korn 60, grundmaling, ny farve "gammelgrøn" sort tag (ikke hvidt som en vis VANDAL!!)

tidsramme sidst i august/september 2010

købes:
et pænt forsæde, en pæn bænk/dobbeltsæde foran, firkantet forlygter, ekstra fælge, Subaru 210 hk m/adapter (jeg tør godt møde synsmanden) :twisted:
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline Holger

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.352
    • Vis profil
The Blue Van
« Svar #26 Dato: 12. Juli 2010 kl: 19:29:00 »
210 hk kan jeg ikke klare, men 177 Subaru hk med adapter, ja.

Mvh. Holger.
Mvh. Holger
81 75 44 50

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
The Blue Van
« Svar #27 Dato: 12. Juli 2010 kl: 19:48:14 »
Hvidt tag er cool :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
The Blue Van
« Svar #28 Dato: 12. Juli 2010 kl: 21:31:01 »
Citat fra: "jensba1"
210 hk kan jeg ikke klare, men 177 Subaru hk med adapter, ja.

Mvh. Holger.


 :shock: skal den allerede ud igen, hmmm hvad skal der så i 16"ern?

Hinze

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
The Blue Van
« Svar #29 Dato: 07. Juni 2011 kl: 21:59:23 »
Sommeren står for døren, pakdåse og  udstødning skiftes i løbet af de næste par dage. Der skal købes Ral 6014, slibes, svejses, spartles og sprøjtes inden ferieturen.

Leder fortsat efter rustfri skydedør
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962