Forfatter Emne: Justering af køleluft  (Læst 1973 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Justering af køleluft
« Dato: 01. November 2006 kl: 20:33:36 »
nå ok, jeg kan se der er en livlig debat igang her...
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Kkrogsgaard

  • Gæst
Justering af køleluft
« Svar #1 Dato: 01. November 2006 kl: 20:47:22 »
Mener www.vendelbo-vans.dk har Westfalia på programmet, men om det er fordi de ikke har opdateret deres HP længe, kan jeg ikke svare på.

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Justering af køleluft
« Svar #2 Dato: 01. November 2006 kl: 21:37:23 »
Citat fra: "xploader"

En ting du kan glæde dig over er at den er så gammel som den er, T3 fra før 84 har af en eller anden grund ikke den samme tendens til at ruste i samlingerne som dem der er lavet efter.

Nu får jeg nok på pukkelen, men det er hvad en T3 nørd jeg arbejder sammen med, påstår.

Peder


Hmm, det har jeg aldrig tænkt over tror dog ikke rigtig på det..
Hvornår var det T3'erne blev galvaniserede, '86 ?

Skal din T3 ven ikke være med her på siden ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Justering af køleluft
« Svar #3 Dato: 01. November 2006 kl: 21:48:43 »
Vil du virkelig lade VAG lave noget på din bil ?

Hvorfor ikke kontakte Bug service, som laver den slags til daglig ?
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Justering af køleluft
« Svar #4 Dato: 01. November 2006 kl: 21:55:14 »
Citat fra: "xploader"
Kender en Nordmand der har en 80 med 95.000 på klokken, den går så lavt og fint i tomgang at man næsten kan tælle stempelslagene, og er aligevel kvik på gassen, se det gad jeg godt. Man må nok se i øjnene at de her gamle CU motore snart har rundet omkring en halv million på de små 25 år de har levet, så styr og spjæld i karburatorene er ved at være så slidt at det kun er en drøm, og nye karburetore puuuh det er dyrt.
En ombytter motor til en CU koster i tyskland ca. 2500 euro, men stempel og cylinder sæt kan fåes for ca. 300 euro, så der er belæg for mange gode kilometer i sådan en LUFTBLLÆSER endnu

Peder


I stedet for et sæt nye kaburatorer, var det måske en ide med Megasquirt ? Det er i hvert fald billigere end kaburatorer også er der mange andre fordele.
Det kunne være du skulle anskaffe dig en ekstra motor som du kunne gå og hygge dig med at sætte i stand her til vinterperioden .
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Justering af køleluft
« Svar #5 Dato: 01. November 2006 kl: 21:56:43 »
Citat fra: "xploader"
jo det er da en mulighed, har så ikke lige de bedste erfaringer med ham.
Han kan godt virke lidt sur i telefonen, og mails gider han ikke svare på.

Virker ikke lige som om han er kunde venlig altid.


Nej det er rigtig nok.. jeg har samme opfattelse men tilgengæld ved han, hvad han snakker om  :roll:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Justering af køleluft
« Svar #6 Dato: 01. November 2006 kl: 23:15:07 »
Der findes jo en CU motor med indsprøjtning fra fødselen, tror den hedder CV.

Ellers er der en gut her, som har sat MS på sin T2:

http://tbone2091.tripod.com/megasquirt/

Mere info findes på:

www.megasquirt.info

og

www.msefi.com

Det er ikke særlig svært at montere, men man kan hele tiden bruge tid på at justere det  :lol:
Med hjælp fra de rette, kan man i løbet at nogle timer få det til at køre mindst lige så godt som kaburatoren.
Sættet kan købes færdigsamlet eller som samlesæt
Har man ikke prøvet at lodde småt elektronik, vil jeg anbefale man køber det samlet.
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."

Offline WBX Manden

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.746
    • Vis profil
Justering af køleluft
« Svar #7 Dato: 01. November 2006 kl: 23:49:41 »
Citat fra: "WBX Manden"

Ellers er der en gut her, som har sat MS på sin T2:

http://tbone2091.tripod.com/megasquirt/


Btw. kan se han har den før omtalte blæser i motorrummet  :wink:
Transporter \'89 opklodset til mindre travle tider.
Ombygning og opgraderings projekter: http://t3nettet.dk/index.php?topic=2304.0

"Diesel er kun for playboys."