Forfatter Emne: Forstærkede/længere fjedre  (Læst 2907 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Forstærkede/længere fjedre
« Dato: 07. Juli 2010 kl: 17:22:22 »
Nogen der har en ide til hvor man kan finde forstærkede fjedre, alternativt en anelse længere fjedre end std.??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline Alp

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 785
    • Vis profil
    • Film
  • T3 model: Syncro
Forstærkede/længere fjedre
« Svar #1 Dato: 07. Juli 2010 kl: 17:32:05 »
Har jeg læst noget med T4 fjedre, her et sted ?.......

...."Til syncro kan man ta' 2WD fjeder foran (bare sammenlign længede og trådtykkelse) og skiver til at lægge under bagved, med nok mudder kan det hvist ikke ses"


http://www.t3nettet.dk/index.php?name=PNphpBB2&file=viewtopic&t=7489&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=fjedre

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Forstærkede/længere fjedre
« Svar #2 Dato: 07. Juli 2010 kl: 17:56:58 »
Jeg har stadig Christians Vivaro fjedre liggende.. Men han svarer ikke på sms ang. hvad han skal ha for dem
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Forstærkede/længere fjedre
« Svar #3 Dato: 07. Juli 2010 kl: 19:04:43 »
Ja, men er de kraftigere/længere end std. syncro??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Herr_Jensen

  • Gæst
Forstærkede/længere fjedre
« Svar #4 Dato: 07. Juli 2010 kl: 23:01:26 »
Seikel.

Evt. spørg Mølle. Han ved hvad det er for nogle 2wd man kan bruge foran. Det er noget med farven...

Er du ved at lave noget sjovt?

 : )

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Forstærkede/længere fjedre
« Svar #5 Dato: 07. Juli 2010 kl: 23:49:39 »
Nej, intet sjov...

Den er bare blevet noget gyngende nu når der er kommet højt tag på og forteltet ligger på taget...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
Forstærkede/længere fjedre
« Svar #6 Dato: 08. Juli 2010 kl: 00:32:37 »
Citat fra: "BlackChart"
Nej, intet sjov...

Den er bare blevet noget gyngende nu når der er kommet højt tag på og forteltet ligger på taget...


Så skal du lege med støddæmpere i stedet for fjedre........ :idea: ........gasdæmpere i sværformat må være løsningen.

Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Forstærkede/længere fjedre
« Svar #7 Dato: 08. Juli 2010 kl: 09:20:36 »
Dvs. noget heavy-duty støddæmpere istedet??
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Herr_Jensen

  • Gæst
Forstærkede/længere fjedre
« Svar #8 Dato: 08. Juli 2010 kl: 09:25:26 »
Enig med Tony. Ikke fordi jeg er ekspert i noget af dette, men med mindre din bil hænger, pga. al den ekstra vægt du har pålagt den, burde du kigge på nogle kraftigere dæmpere. Selvfølgelig vil det også hjælpe med hårdere fjedre, men hvis de tilmed er længere skal du alligevel have nye dæmpere på = temmelig mange penge : /

Jeg er jo ret glade for mine Trailmaster II (men er sikker på der findes mange andre som også er gode). De kommer i 2 stivheder (er det overhovedet et ord?), og giver oven i købet et løft fortil. De er billigere end OME, og 'Heavy Duty' udgaven (som er den jeg har) skulle være stivere end OME. Win med win på.

Hiv fat i Mølle, han har check på grejet.

: )

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Forstærkede/længere fjedre
« Svar #9 Dato: 11. Juli 2010 kl: 00:31:22 »
Mary startede ud med Seikel Heavy duty fjedre. Og rent ud sagt så var det noget lort som ikke kunne bære noget som helst.

Vi har i stedet fået lavet nogle specialfjedre til bagenden og det er noget der virker. Vi fik dem lavet af et firma i Lima, som laver specialfjedre til minemaskiner og hun har kørt som en drøm lige siden uanset hvor tungt hun er læsset. Fjedrene er ikke længere end de kan instaleres uden brug af specialværktøj og alligevel stive nok, det er en ret tyk tråd.

Da vi var på besøg hos Gowesty i Californien, så vi at Mary faktisk var stort set ligeså høj som deres Vanagons med deres "lifting springs" som kun er til at løfte vognen med og ikke beregnet til vægt. Mary vejede på daværende tidspunkt ca. 2,7tons sammenlignet med deres tomme Vanagons.

Ang. støddæmpere så er Old Man Emu gode til Syncro. Det er N37 der passer til bagpå. De er også gode foran.

Foran har Mary nogle nye Sydafrikanske Heavy duty fjedre på, som vi også er godt tilfredse med.

Hvis du ønsker øget frihøjde, så vil jeg klart anbefale at gøre det via stærkere fjedre fremfor at lægge skiver i.

Måske skal vi lave en fællesordre på de kraftige fjedre til bagpå??
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
Forstærkede/længere fjedre
« Svar #10 Dato: 11. Juli 2010 kl: 20:01:28 »
Trialmaster undervogn komplett til normal syncro og tung syncro-camper kan snart købes i Tyskland:
 http://ig-syncro16.de/forum/index.php?name=ForumsPro&file=viewtopic&t=12878
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.