Forfatter Emne: @Syncro-fraktionen  (Læst 4756 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
@Syncro-fraktionen
« Dato: 10. November 2006 kl: 14:05:22 »
Kære Syncrofolk!

Har i set, at Thomas Koch har en fint illustreret vejledning til udskiftning af viscosen:

http://www.kaefer-co.de/technik/pdf/viscowechsel.pdf
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Mølle

  • Gæst
@Syncro-fraktionen
« Svar #1 Dato: 10. November 2006 kl: 20:12:22 »
det ser sgu da for nemt ud....

Kkrogsgaard

  • Gæst
@Syncro-fraktionen
« Svar #2 Dato: 10. November 2006 kl: 20:32:35 »
Jeg vel nu hellere sige fornemt... lækkert at få det info serveret. :-)
Citat fra: "Mølle"
det ser sgu da for nemt ud....

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
@Syncro-fraktionen
« Svar #3 Dato: 11. November 2006 kl: 19:10:12 »
Må give Møllen ret her ;)

Synes godtnok også det ser let ud det der :)
Hvilket minder mig om - skal have fundet en måde at teste min visco på, er ikke helt sikker på at den virker som den skal...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

  • Gæst
@Syncro-fraktionen
« Svar #4 Dato: 11. November 2006 kl: 20:51:35 »
Du kan testen den ved at løfte bagenden op på en donkraft og så lige så stille (meget meget forsigtigt) koble ind i gear. så skulle du gerne få kræft på forhjulene.

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
@Syncro-fraktionen
« Svar #5 Dato: 11. November 2006 kl: 21:27:08 »
Det giver jo så bare ikke nogen indikation af om viscoen er blevet hård, bedere ville nok være 4 akselbukke.
Så kan du også se om forhjulene kører med, med det samme eller først efter viscoen er blevet varm.

Ellers, find en stor p-plads, drej helt til den ene side om begynd og kør. Når du er nået 1,5 omgange rundt burde du kunne mærke at "centerdifferentialet"/viscoen låser, og det bliver markant sværere at dreje. På samme måde som hvis du låser fortøjet på asfalt.
Mvh. Casper

christian

  • Gæst
@Syncro-fraktionen
« Svar #6 Dato: 11. November 2006 kl: 23:27:40 »
.......eller prøv med fuldt rorudslag når du bakker, duvil ikke være
i tvivl. Eller man kunne vel prøve at løfte eet forhjul og dreje dette , hvis
det er svært , burde det vil indikere enm hård vc elle hvad ?

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
@Syncro-fraktionen
« Svar #7 Dato: 12. November 2006 kl: 09:10:01 »
Synes ikke der er noget der, for mig, virker unormalt når jeg bakker ned i garagen, og det indebærer et sving på 90 grader på meget snæver plads og roret lige så langt rundt til venstre som man kan få det...

Men prøver sq lige at smide den på 4 bukke en af dagene og se hvad der sker...

Har nu heller ikke den store mistanke til at den skulle være død, men kunne da være rart at få det testet :) Ellers finder jeg nok ud af det til vinter :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
@Syncro-fraktionen
« Svar #8 Dato: 18. November 2006 kl: 14:08:09 »
Hmmm...Umiddelbart begynder de at snurre med, med det samme når jeg kobler ind med 4 bukke under (så alle hjul er fri af jorden)
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

  • Gæst
@Syncro-fraktionen
« Svar #9 Dato: 18. November 2006 kl: 17:01:04 »
Kan du bremse dem? altså hvis du forsigtigt sætter foden på dækket???

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
@Syncro-fraktionen
« Svar #10 Dato: 18. November 2006 kl: 19:23:07 »
Hmmm...Det prøvede jeg ikke lige...

Men i frigear osv. kunne jeg få den til at trække baghjulene med rundt hvis jeg snurrede til på et af forhjulene (det andet drejede selvfølgeligt den modsatte vej rundt)...

Må lige se på om jeg kan få tid til at "klodse" den op igen imorgen, men der står (last-)bil vask på det meste af dagsplanen :D
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan