Forfatter Emne: Udskiftning af motor i T3 Caravelle fra 89  (Læst 1020 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

lindskou

  • Gæst
Udskiftning af motor i T3 Caravelle fra 89
« Dato: 14. September 2010 kl: 21:33:19 »
Jaaaa nu må jeg jo igang med at finde ny motor, men efter meget spekuleren og kiggen syntes jeg det er lidt svært at gennemskue hvorvidt motoren skal oven eller neden ud ??? nogle kloge hoveder her der kan hjælpe mig med det spørgsmål ?

Har måske endda været så heldig at finde en golf motor, hvor nuværende ejer måske vil bytte med nogle alufælge eller en hydraulik station jeg har til at stå her, så slipper jeg jo også lidt billigere om ved det, så i må gerne alle krydse fingre for han siger ja til handlen :-)

Mølle

  • Gæst
Udskiftning af motor i T3 Caravelle fra 89
« Svar #1 Dato: 14. September 2010 kl: 21:49:39 »
motoren skal ned.

Golf motoren er fin når du har en JX med ok turbo og pumpe. Du kan godt beholde Golfens pumpe, men den stikker lidt højere op, så du kan blive nød til at fjerne noget af skummet i din motorklap, eller lave en lille forhøjning der hvor LDA-en sidder.

Det er et hyggeligt projekt at gå og bygge om. Nye pakninger, simmerringe ved krumtappen. Pilotleje og jeg foretrækker også en frisk oliepumpe nu låget er af.

Teoretisk set får du en lidt bedre motorgang pga. de hydrauliske løftere.

god fornøjelse. behøver jeg at nævne at vi gerne ser fotos lagt her på siden.

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Udskiftning af motor i T3 Caravelle fra 89
« Svar #2 Dato: 15. September 2010 kl: 01:10:24 »
Og når motoren skal ud, er det en rigtig god ting, at bilen er løftet i bagdelen. Smid et par gamle hjul eller fælge ind under baghjulene og træk håndbremsen. Så står den rimeligt sikkert (forudsat altså, at håndbremsen fungerer optimalt ) og motoren kan sænkes ned. Hvis man ikke lige har en "giraf" kan en palleløfter eller værkstedsdonkraft også bruges (praktisk, da den helst skal kunne rulle ud ) og husk forresten, at binde gearkassen op, ikke mindst af hensyn til gearskifte og koblingens slavecylinder.
Pøj pøj med projektet, og ..... billeder ?

lindskou

  • Gæst
Udskiftning af motor i T3 Caravelle fra 89
« Svar #3 Dato: 15. September 2010 kl: 07:53:38 »
Ja ja jeg skal nok smide billeder ind :-)
Det er jo generalt en meget ¨grim¨ bil jeg har købt mig så det er et større projekt at lave den fiiin igen, så der skal nok blive taget en masse før, under og efter billeder :-)

Jeg konkludere hermed at motoren skal neden ud af bilen ???

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Udskiftning af motor i T3 Caravelle fra 89
« Svar #4 Dato: 15. September 2010 kl: 08:23:24 »
Lige når du har logget ind, så er der til venstre en SØG. Det kan godt være lidt svært at finde det man søger, men prøv forskellige ord, så er der timers læsning, og noget af det, vil være det du mangler.
Prøv at søg "giraf".

Kurt
Kurt - 25115788