Forfatter Emne: kan man skifte til r4 på 1 weekend??  (Læst 4002 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

woodboxx

  • Gæst
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Dato: 15. November 2010 kl: 17:45:59 »
Da jeg bruger min bil til erhverv.. (mesterbil)... vil jeg lige høre om det er realistisk at skifte fra Diesel til r4 på 1 weekend.
forudsat at man har alle stumper selvfølgelig.
Og har en kammerat som er et geni til strømmen.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #1 Dato: 15. November 2010 kl: 18:28:28 »
Alt er muligt, men det afhænger meget af, hvilket ambitionsniveau du ønsker. Hvis du vil have et gangbart resultat, så tror jeg du skal afsætte mere tid. Der er en masse customarbejde, hvor du selv skal udtænke løsningerne. Det tager ingen tid at klaske selve motoren i, men tilpasningen, så det ser ordentligt ud og fungerer optimalt, det koster tid. For mig har tidsrøverne været ledningsnettet (sørg for at være topbevæbnet med diagrammer - farvekoderne skifter fra år til år), udstødning (der skal svejses et customforrør og laves plads til lambdasonde (køb evt en møtrik M18x1,5)), luftfilter (K&N eller lignende vræler frygteligt og sorterer kun de allerstørste cykelstel fra), etablering af benz.-pumpe og -filter, speedertræk (der skal laves en holdbar splejsning, da det originale kabel ikke er langt nok og endelig skal der laves en løsning, så indsugningshatten kan være der uden at klaske på motorbrønden. Du er velkommen til at studere mine billeder i tråden "I håb om tilgivelse" og både Baatrup, A.Jespersen og JJ har også skudt nogle fine billeder i diverse tråde. Er der noget, du er i tvivl om, så fyr løs - vi deler gerne.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

woodboxx

  • Gæst
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #2 Dato: 15. November 2010 kl: 21:00:46 »
Mange tak for svar. Jeg tror sgu jeg prøver at forberede mig godt. Jeg har set at man kan købe en færdig manifold i tyskland som passer mellem motor og TD udstødningen. Nuget af det kan laves løbende. Selv om man kører lidt i bilen.
Kommer du ikke fra Viborg området?
Jeg synes at du virker bekendt.
Jeg har været med i VW Freaks Viborg da det eksisterede. Måske derfra?

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #3 Dato: 15. November 2010 kl: 21:20:10 »
har du et link til den manifold?
tror der er flere som kunne værre intr. i sådan en :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #4 Dato: 15. November 2010 kl: 21:43:09 »
Jeg ville måske overveje JX-udstødning to gange. jeg startede med den på min bil, og den larmer alt for meget. Måske er det OK, hvis du sætter katalysator på. Ellers er KY-udstødning fin - den tager larmen.

Jo, jeg er fra Viborgegnen. Har tidligere undervist på EUC-Midt - det nuværende Autoteknisk Center Danmark. Måske derfra? Har aldrig været  med i VW freaks, men er afgjort en freak ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #5 Dato: 15. November 2010 kl: 21:58:06 »
Citat fra: "verner"
har du et link til den manifold?
tror der er flere som kunne værre intr. i sådan en :)

http://2e-im.vw-bus.net/?cat=7

woodboxx

  • Gæst
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #6 Dato: 15. November 2010 kl: 22:16:55 »
ja ja.. der var den.

woodboxx

  • Gæst
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #7 Dato: 15. November 2010 kl: 22:18:51 »
Nu kører jeg jo sika... så larmen er ligesom adskilt lidt fra kabinen på en anden måde. Her er det dækstøj som er problemet. Hvad kan man gøre ved det, ud over at klistre skærmene ind i tagpap ;O)

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #8 Dato: 15. November 2010 kl: 22:19:02 »
Men det er jo til en 2E - altså en 2,0 med 115 hk. Er det sådan en, du er ved at lægge i? 1,8'erne med 90 hk har en anden manifold med kun en port
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

woodboxx

  • Gæst
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #9 Dato: 15. November 2010 kl: 22:22:14 »
Jooo... overvejer. Hvad er det du kører med.. en ABS? Hvad har den af HK.. Det er jo livligt i en TD med 84.
Jeg har ikke erhvervet mig en motor endnu. Men kan se at du er meget tilfreds med ydelsen på din.

woodboxx

  • Gæst
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #10 Dato: 15. November 2010 kl: 22:23:20 »
LOVLIGT... ikke livligt .. ha ha

woodboxx

  • Gæst
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #11 Dato: 15. November 2010 kl: 22:46:04 »
hvad med en PN motor.. hvad har den af hk?? det er en 1.6

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #12 Dato: 15. November 2010 kl: 22:54:42 »

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #13 Dato: 15. November 2010 kl: 23:58:21 »
Verden er fuld af AAM-maskiner og med 75 hk er der ingen afgift-issues i en TD med oprindeligt 70 hk. Så vidt jeg kan se er der kun meget små "hardware-mæssige" forskelle mellem den og ABS, og 1,8 er afgjort at foretrække frem for 1,6. Husk "there's no substitute for volume" (sagde manden, der hele vejen igennem var fristet af at lægge en 2E i, men holdt sig på lovens smalle sti...
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #14 Dato: 16. November 2010 kl: 01:04:51 »
mig bekendt kan man kun se forskellen på nummeret på styreboksen og på labelen der sidder på t-remsdækslet ;) ;) ;) abs kontra aam

nogen der ved om der er andre synlige forskelle?
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D