Forfatter Emne: kan man skifte til r4 på 1 weekend??  (Læst 4003 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #15 Dato: 16. November 2010 kl: 07:00:41 »
Citat fra: "verner"
mig bekendt kan man kun se forskellen på nummeret på styreboksen og på labelen der sidder på t-remsdækslet ;) ;) ;) abs kontra aam

nogen der ved om der er andre synlige forskelle?


er det ikke banket/præget i blokken :shock:  ellers skal vi da fundet nogel tandremsdæksler...... :P synes iøvrigt de er yderst identiske når man bare står og glor på dem.

Hinze

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #16 Dato: 16. November 2010 kl: 09:14:36 »
Hardwareforskelle er:

Knast (AAM 202 grader/ABS 222 grader)
Stempler (AAM kompression 9:1/ABS 10:1)
Styrebox

Men faktisk er jeg overbevist om, at AAM i virkeligheden er det optimale valg. Vi har med vores store kasser ikke brug for hidsig topydelse - vi har brug for sejt moment og liniær kraftudvikling. Jeg ville aldrig selv tøve et sek. med at lægge en AAM i - i daglig kørsel tror jeg at forskellen til ABS/ADZ er 0
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #17 Dato: 16. November 2010 kl: 13:11:46 »
Citat fra: "Jarl"
Hardwareforskelle er:

Knast (AAM 202 grader/ABS 222 grader)
Stempler (AAM kompression 9:1/ABS 10:1)
Styrebox

Men faktisk er jeg overbevist om, at AAM i virkeligheden er det optimale valg. Vi har med vores store kasser ikke brug for hidsig topydelse - vi har brug for sejt moment og liniær kraftudvikling. Jeg ville aldrig selv tøve et sek. med at lægge en AAM i - i daglig kørsel tror jeg at forskellen til ABS/ADZ er 0


AAM kan vel køre på 92 oktan, men tror du man ser forskel på benzin forbruget på AAM vs ABS?

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #18 Dato: 16. November 2010 kl: 13:34:44 »
Jeps - enig, Hinze. AAM=92/ABS(og ADZ)=95. Forbrugsmæssigt tror jeg, at forskellen er rent teoretisk. I princippet bør hårdtkomprimerede motorer have en bedre udnyttelsesgrad, men i praktisk liv er der så mange andre faktorer, der spiller en langt større rolle - bl.a. motorvedligeholdelse og justering, kørestil, kørselsmønster, dækvalg osv. osv.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #19 Dato: 16. November 2010 kl: 19:29:08 »
Citat fra: "woodboxx"
hvad med en PN motor.. hvad har den af hk?? det er en 1.6


Kan vi ikke lige vende tilbage til denne
Jeg kender til de gode gamle principper om kubik og bla bla, men sammenligner vi med en D eller enda en TD, må en PN da virke mere frisk i kødet.
Jeg har kigget noget sultent efter en sådan, men jeg MENER den er med karburator, og så tror jeg altså ikke at man får den over 8km/l. Jeg har kigget lidt rundt for at finde en 1,6i der passer i en T3, men det er lidt tricky da der er syyygt mange forskellige og det er indtil videre ikke lykkedes mig at finde en pålidelig liste over samtlige 827motorblokke. (den på wikipedia dur allefalds ikke)

Det er ellers besnærende med en karburator med skruer og lowtech, men har jeg ikke ret i at den bliver kostbar i brændstof?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #20 Dato: 16. November 2010 kl: 19:55:30 »
2 dowwelte Weber å og afsted.... er du grøn øko flipper så køb en smart. så kan du nyde diesel bank og køre 30kml samtidig med at den kun koster 740 helårlig GRØN afgift. Weber power rocks
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #21 Dato: 17. November 2010 kl: 01:23:47 »
Citat fra: "dokajønne"
Citat fra: "woodboxx"
hvad med en PN motor.. hvad har den af hk?? det er en 1.6


Kan vi ikke lige vende tilbage til denne
Jeg kender til de gode gamle principper om kubik og bla bla, men sammenligner vi med en D eller enda en TD, må en PN da virke mere frisk i kødet.
Jeg har kigget noget sultent efter en sådan, men jeg MENER den er med karburator, og så tror jeg altså ikke at man får den over 8km/l. Jeg har kigget lidt rundt for at finde en 1,6i der passer i en T3, men det er lidt tricky da der er syyygt mange forskellige og det er indtil videre ikke lykkedes mig at finde en pålidelig liste over samtlige 827motorblokke. (den på wikipedia dur allefalds ikke)

Det er ellers besnærende med en karburator med skruer og lowtech, men har jeg ikke ret i at den bliver kostbar i brændstof?


du vil ik ønske at få karburator fra en gammel golf, det spiller slet ik og bruger sindsygt i benzin!!
men hvis du er ude efter noget 1,6 så husker jeg at man ku få en 1,6 passat fra 1988 (35i) men om den var med karburator husker jeg ik, ellers er der muligvis lavet en golf2 med 1,6 monopoint der skal du kigge på årgang 89-90 og frem, måske import modellerne :)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline buddha_uffe

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.205
    • Vis profil
    • NC Nielsen - Linde Gaffeltrucks
  • T3 model: Bluestar Hannover Edition 2,1 DJ, Automatic, Westfalia camper.
  • By: 6000 Kolding
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #22 Dato: 17. November 2010 kl: 09:01:06 »
Må holde med Verner her - en 20-30 år gammel golf motor med standard/original karburator er absolut ikke hvad du ønsker dig. (de giver lange løg og grå hår)
Har VAG-COM.
Tlf: 30384167.
Mercedes E-klasse 2014
VW Lupo 3L

Offline dokajønne

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.429
    • Vis profil
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #23 Dato: 17. November 2010 kl: 22:36:24 »
Hvis vi nu bevæger os i 1,6 segmentet, hvad kunne så være interessant, simpelt og driftstabilt? Jeg har desværre ikke fundet nogle motorer på 60hk (50hk +20%) men hvad findes der?
mvh
Dokajønne

If it works.....don\'t fix it

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #24 Dato: 17. November 2010 kl: 23:18:48 »
Citat fra: "dokajønne"
Hvis vi nu bevæger os i 1,6 segmentet, hvad kunne så være interessant, simpelt og driftstabilt? Jeg har desværre ikke fundet nogle motorer på 60hk (50hk +20%) men hvad findes der?


jeg tror ik du finder en benzinmotor der kan gøre arbejdet bedre end din CS gør nu, desvære må du leve med den dyrere vægtafgift eller betale den fri til 90hk
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #25 Dato: 18. November 2010 kl: 00:21:22 »
Det kan - mig og min onkel bekendt - ikke lade sig gøre, at opfylde kravet om en 827'er på benz med kun 60 hk. Det nærmeste, vi kan komme er en tudsegammel 1,5'er fra Golf 1 med 62 hk fra 1977-1980 (motorkode FX), og sådan noget oldtidskarburatorskrammel vil du ikke have i - heller ikke selv om, du er fanatisk KISS'er.

Derfor er der vel reelt 3 valg:

1) Behold CS'eren, knap en Carlsberg op, og vær glad.
2) Læg en KY i - så får du 7 hk mere, og på en heldig dag kan du måske fornemme forskellen.
3) Glem fundamentalismen, og læg en saftig sprudlende Viagra-1,8'er i, og mærk, hvordan kvinderne vimser omkring dig - i det perspektiv er den fornyede registreringsafgift jo en bagatel... ;-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #26 Dato: 18. November 2010 kl: 09:20:40 »
Og er der nogen bud på en fornyet reg-afgift på en gulplade? Taler vi 2000 eller 5000 eller mere?
VH
Morten
61 78 74 02

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #27 Dato: 18. November 2010 kl: 10:11:21 »
ved godt det er i småtingsafdelingen
poloen er lavet med en 1,3 med indsprøjtning men jeg kan ikke lige huske med hvor mange hk
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
kan man skifte til r4 på 1 weekend??
« Svar #28 Dato: 18. November 2010 kl: 11:40:59 »
Jeps, og også med en 0,9, 1,1 og 1,4,  men det er ikke 827'er blokke, og derfor kommer man ud i svineriet med adaptorplade og andre ophæng, og hvem gider det for at få en motor med 55 hk?
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!