Forfatter Emne: Kompressor værktøj?  (Læst 13927 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Casper Slow

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.903
    • Vis profil
Kompressor værktøj?
« Svar #60 Dato: 02. April 2011 kl: 21:12:22 »
Hej...

Jeg bruger luft værktøj en del prof på arbejde og der hjemme i gagaren..

det er er vigtigs er at fitting og rør og slanger jeg vil som minimun bruge 3/8 eller 1/2 slanger med super flow lynkoblinger.... hvis der skal laves fast luft installation. skal man som minimum bruge 3/4" rør og fittings...

Det hele handler om at der er noget der liner 200L/min for enden af slaget til det værktøj man bruger...

En tank på minimum 100l,

motoren skal kunne give 400L/min...

Så er du rigtig godt kørende

Samt husk kvalitet værktøj hele vejen igennem...

Små luft sliber er også et godt stykke værktøj...
Vil gerne snart ha en T3 på plader.

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Kompressor værktøj?
« Svar #61 Dato: 03. April 2011 kl: 12:02:23 »
@jj, hvis det ikke er en aprilsnar, så er det fordi du har for lange og tynde slanger!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
Kompressor værktøj?
« Svar #62 Dato: 03. April 2011 kl: 12:08:41 »
Og en luftskraldenøgle er heller ikke det dårligste værktøj, når pladsen er for trang til en almindelig håndskralde. Meget tid er sparet, når bolte / møtrikker "lige" kører på og man slipper for smadrede knoer og banden over, at man kun kan dreje en kvart omgang for hvert tag.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Kompressor værktøj?
« Svar #63 Dato: 03. April 2011 kl: 21:55:29 »
@Verner: 10 m 3/8" slange med 1/4 tomme lynkoblinger.

Jeg tror problemet er for lille tank - den løber hurtigt tør for tryk. Bliver bedre når der er 2x25L, og de 25L står oppe gaden - måske med en kort 3-4 meter slange?
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Kompressor værktøj?
« Svar #64 Dato: 03. April 2011 kl: 22:17:32 »
bemærk nogle lyn-koblinger har meget lille indre diameter! du skal helst ikke have for mange samlinger, det taber du tryk ved!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Kompressor værktøj?
« Svar #65 Dato: 31. Maj 2011 kl: 23:01:52 »
Så fik jeg lavet 50 liter buffertank, som kan stå på fortovet, med en tyk slange til luftnøglen. Nu tror jeg at jeg har trykluft nok til det meste :-)

25 L er for lidt, ved 25L/8 bar er der 200 liter. En slagnøgle som bruger 500L/min har på 6 sekunder brugt 50 liter. Så er der kun 150 liter tilbage = 25L/6 bar.

Med 75 liter er regnesttykket lidt bedre:
75L/8bar=600 liter luft.
75L/6bar=450 liter luft
Dvs at en 500L/min slagnøgle kan køre i 150/500 minut = 20 sekunder med stor slagstyrke.

Det kan løse en hel del mere.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."