Forfatter Emne: Periodiske startproblemer  (Læst 946 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pcdoctor

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
    • Vis profil
Periodiske startproblemer
« Dato: 25. Marts 2011 kl: 03:11:22 »
Jeg har for øjeblikket lidt periodiske startproblemer, når "Den Lille Blå" har været parkeret 1 time til 1½, eller mere, men ikke hver gang.

Der har sjovt nok, kun en gang været start problemer om morgenen, efter at den har været parkeret hele natten.

Normalt forvarmer man, og den springer igang næsten øjeblikkelig, men nu oplever jeg, at den pludselig har stor besvær med at starte.
Når der er forvarmet, forsøger den at springe igang, men stopper så igen, og så kan man fire med starteren i lang tid og af flere omgange før der kommer liv.
De næste par dage starter den så normalt, og så er det pludseligt galt igen.

Det har nu stået på en lille måneds tid, og til at begynde med, var det sjældent, men nu kan det efterhånden forekomme næsten dagligt.

Motoren er en 5 gearet 1.6 turbo diesel. Typen kender jeg ikke, men nederst er der et billede af motorrummet, så måske en af eksperterne kan se hvilken type det er. (klik for større billede)

Jeg formoder, at der er tale om en utæthed i pumpen, så olien løber tilbage til filtret, men hvor. Gode ideer modtages med tak.




Pcdoctor
alias Preben

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Periodiske startproblemer
« Svar #1 Dato: 25. Marts 2011 kl: 06:56:13 »
utæthed er sikkert ved top af filter.




178 kr hos Krogslund


65 kr hos Krogslund

Eller skift til filter af den her type:

118 kr hos Krogslund

Offline Rollenlager

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 454
    • Vis profil
  • By: 2730 Herlev
Periodiske startproblemer
« Svar #2 Dato: 25. Marts 2011 kl: 11:19:50 »
Sikkert slidte hjulbolte ..... Nej du, mon ikke vi skal starte med at tjekke at alle gløderør trækker strøm, ca 65 Amp lige når man drejer nøglen og otte sekunder inde i gløde-processen ca 50 Amp. Hvis du er der oppe omkring er de med alle fire. Du kan også pille kobberbøjlen af rørene og måle med en prøvelampe om den lyser når du sætter den mellem topgevindet på hvert rør og plus på akkumulatoren. Tjek at din stel-forbindelse til motoren ikke sidder løst og er i god forfatning. Tjek at den tykke plus ledning er ordentligt spændt i begge ender (batteri til starter) prøv at låne et andet gløde-relæ af en her inde der har flere af dem, de kan godt få for stor kontakt modstand så de kun giver eksempelvis 30 Amp. Tjek at den elektriske forbindelse på din stopmagnet er stabil og ren. Er kablet der avancerer indsprøjtningen knækket, så drej armen med uret med en tang, og lad den sidde i den stilling. tjek der ikke er mere luft end diesel i tilgangen til ESp`en ..... Lidt luft ser man altid men der skal ikke være lige meget luft og diesel. Hvis du ikke kan se diesel der  kommer ud nogen steder er der sikkert ikke utætheder i almindelig forstand, men hvis du begynder at skære et par cm. af de gamle klare slanger får du dem ikke på igen, for de er blevet hårde som glas, så ha` nye parat hvis du vil være totalt sikker på at der ikke siver luft ind i systemet

Leif

_________________
Hopla...... hvor det kører !!!!!
Hopla...... hvor det kører !!!!! .......Kørte....!!!!!