Forfatter Emne: Frk Grå - tråd 2  (Læst 69607 gange)

0 Medlemmer og 3 Gæster læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #15 Dato: 30. Maj 2011 kl: 21:42:31 »
1. Træt  af dæk som skraber på skærmkanter ved skrappe sving op af bakke.
2. Træt af ikke at kunne være under bilen. F.eks idag da jeg skiftede gaskabel var det en fryd at have masser af plads under bilen ;-)
3. Frihøjde, frihøjde, frihøjde = ferien nærmer sig.
4. Nu da jeg har skiftet (sammen Aran) gummi i stabilisatorarme osv - kan den faktisk bære at have original-fjedre uden at "slaske" i styretøjet ;-)
5. Måske en dag nogle 15" sutter?

6. Men - ret skal være ret - den ligger ikke lige så   lækkert på vejen som med de lave fjedre.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #16 Dato: 30. Maj 2011 kl: 21:43:44 »
nej nu er det en "BUS" før var det en sportscar
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #17 Dato: 30. Maj 2011 kl: 21:44:02 »
Hændende gas-spjæld?

Nej, det var gaskablet. Jeg havde bare været for doven indtil nu til at lige koble gaskablet af spjældet, og teste...

Sorry....

Nå, fik skiftet gaskablet, justeret længden optimalt, og fløjet en lille prøvetur.

NØRJ hvor den motor dog tager omdrejninger - det er altså   lidt sjovt at køre R4i ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #18 Dato: 30. Maj 2011 kl: 22:53:33 »
Citat fra: "jensjakob"
1. Træt  af dæk som skraber på skærmkanter ved skrappe sving op af bakke.
2. Træt af ikke at kunne være under bilen. F.eks idag da jeg skiftede gaskabel var det en fryd at have masser af plads under bilen ;-)
3. Frihøjde, frihøjde, frihøjde = ferien nærmer sig.
4. Nu da jeg har skiftet (sammen Aran) gummi i stabilisatorarme osv - kan den faktisk bære at have original-fjedre uden at "slaske" i styretøjet ;-)
5. Måske en dag nogle 15" sutter?

6. Men - ret skal være ret - den ligger ikke lige så   lækkert på vejen som med de lave fjedre.


*6 og nu bliver den vindfølsom igen, så skal der gang i armeren :)
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #19 Dato: 31. Maj 2011 kl: 21:25:50 »
Så er der 50 liter buffertank udover de 25L som sidder på kompressor.

Prøvede det lige for sjov med den gamle Kawasaki luftnøgle - NØRJ der er smæk på - glæder mig til at tæve nogle møtrikker fri med IR'en og så meget luft under tryk :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #20 Dato: 06. Juni 2011 kl: 22:16:21 »
Tak til Mølle for et lille udvalg af uundværlige sjældne dele, bl.a. rudeoptræk - det bliver godt at få skiftet de par småting.

Og på vej hjem kørte Frk G sandelig godt - det er en fryd at have fået styr på gaskablet.

Imorgen bliver bilen sporet - det bliver også godt.

Kommende projekter:
* Olieskift
* Kølerskift
* OMbygning til 2-beholder køle-system
* Nå jo, skulle jo have stillet den der tænding
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #21 Dato: 07. Juni 2011 kl: 06:42:53 »
Citat fra: "jensjakob"

Imorgen bliver bilen sporet - det bliver også godt.

Kommende projekter:

* OMbygning til 2-beholder køle-system


Spore du bilen selv, eller hvordan?

Hvad ligger der i "2-beholder køle-system"?

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #22 Dato: 07. Juni 2011 kl: 07:44:06 »
Jeg må med skam melde at jeg ikke har lært at spore bil selv, så det bliver på maskine og til gylden mønt hos Euromaster i Hillerød - men de gør det også godt.

2-beholder kølesystem er det gode velkendte T3 system, Frk Grå har indtil nu kørt uden overflow-beholderen bag nummerpladeholderen, og det vil jeg gerne gå over til - om ikke andet så jeg nemt kan tjekke vandstanden udenat tømme bagagerummet.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #23 Dato: 07. Juni 2011 kl: 08:39:24 »
Har du haft varmeproblemer med det setup? Jeg kører med det samme på Dieselfætteren, og har ikke haft problemer med det, men når
jeg engang skifter til den sagnomspundne R4, skulle man måske sætte en beholder mere i?
VH
Morten
61 78 74 02

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #24 Dato: 07. Juni 2011 kl: 08:50:11 »
Nu viser jeg min mangel på viden om diesel-biler - men jeg troede at alle T3'ere kører med 2-beholder setup?

Gør mig gerne klogere ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #25 Dato: 07. Juni 2011 kl: 09:31:22 »
Det gjorde min sikkert også en gang - men ikke mens jeg har haft den....
VH
Morten
61 78 74 02

Offline Hawaiibussen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.418
    • Vis profil
  • T3 model: Den Gule 1,9DG "Lowrider"
  • By: 2660 Brøndby Strand
Frk Grå - tråd 2
« Svar #26 Dato: 07. Juni 2011 kl: 10:38:43 »
Jo alle har eller har haft :) den bag nummerpladen! Men den forgår og hvis man laver tandrem tager man den af of den går let i stykker. Men den hvis man køre uden tisser den af og til kølervæske, men det er også en sovepude at ha en påfyldningsbeholder, hvis man ikke kender slangens og dæklets skæbne, så det ikke er helt tæt så vandstanden i ekspansionsbeholderen i motorrum falder langsomt, men påfyldningen er OK....
Morten #9

billeder http://www.t3nettet.dk/gallery/category/38-cat38
-1987 Allrounder højhat EJ22 "Lowrider"
-Saab 9-5 Turbo = Lokalt højtryk, året rundt :)

Past:
-1989 Club Joker 2,1 DJ
-1990 Hawaiibussen Caravelle
-1989 Transporter "The fire truck" Panelvan Syncro 14" 1,6 TD JX 15" BF MT hjul.

Offline ottokrog

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 838
    • Vis profil
  • By: Kbh Ø
Frk Grå - tråd 2
« Svar #27 Dato: 07. Juni 2011 kl: 10:47:00 »
min logiske sans siger mig at uden ekspansionsbeholder vil trykket i systemet langsomt falde med tiden, eftersom udvidelsen af kølervæsken vil presse mere og mere væske ud af systemet

jeg anser det som ret vigtigt at have den ekspansionsbeholder, med mindre man tjekker væskestanden dagligt

oder was?
Mvh,
Otto Krog
http://www.rstvproduktion.dk
http://www.vw-shoppen.dk
ok@rstvproduktion.dk
MISS BLUE, T3 1983 BENZIN AUTOCAMPER
DG WBX BOXER MOTOR
23838188
May the T3 Force be with you.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #28 Dato: 07. Juni 2011 kl: 15:13:01 »
Så fik jeg justeret styretøj mm hos Euromaster i Hillerød på Sigrunsvej.

De er kanon gode, kan varmt anbefales.

Og Frk G styrer som en drøm, og retter selv op og kører snorlige.

Det er bare dejligt :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline MortenH

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 389
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #29 Dato: 07. Juni 2011 kl: 18:09:55 »
Hvad måtte du af med for sådan en tur?
VH
Morten
61 78 74 02