Forfatter Emne: Frk Grå - tråd 2  (Læst 69616 gange)

0 Medlemmer og 4 Gæster læser dette emne.

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #30 Dato: 07. Juni 2011 kl: 20:13:55 »
850 kr - de giver rabat hvis man har været i Bauhaus først ;-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #31 Dato: 08. Juni 2011 kl: 21:14:52 »
Store vaske og voks-dag - nørj der er mange M2 på en T3 når den får voks, pudses op, får lakforsegler og poleres.

men hold da fast den SKINNER nu - den er en ren fryd, det må jeg prøve igen.

Samtidig kan jeg se at rusten er begyndt at pible lidt nogen steder :-( - men så får jeg jo afprøvet min sandblæsepistol :-)

Samt - der skal lappes et lille hul i bunden af forreste skråvange hvor den møder forreste tværvange - det havde Telebussen også :-(
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

kollebubber

  • Gæst
Frk Grå - tråd 2
« Svar #32 Dato: 09. Juni 2011 kl: 14:24:52 »
sikke fin

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #33 Dato: 12. Juni 2011 kl: 20:56:53 »
Frk G som pit-bil og værkstedsvogn :-D i fint selskab
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #34 Dato: 20. Juni 2011 kl: 21:31:56 »
Rah..... Havde Frk G på bremsestand v gds. Baghjul bremser meget skævt. Medens jeg sidder og jokker mig platfodet siger det SPLASK.

Forkaliper i passagersiden smed en pakning ved det udvendige stempel.

Godt jeg har nyrenoverede kalipere liggende takket være J.U.

Godt det skete på bremsestand og ikke på motorvej eller bjergvej.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #35 Dato: 20. Juni 2011 kl: 21:33:23 »
Frk G er parkeret i pit v gds, tirsdag tager hun m Falck til Køge til gode hænder hos Aran.
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #36 Dato: 21. Juni 2011 kl: 20:35:45 »
Udover bremse-skift foran. og skift af en håndfuld rør til kobber,samt monteringer af bremseslanger, var der det snart obligatoriske før-ferie skift af øverste bærekugle....
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #37 Dato: 21. Juni 2011 kl: 22:32:49 »
Det ser superlækkert ud. Vedr. øverste bærekugle, så ligger løsningen tit i at sætte noget kram i: http://cgi.ebay.de/Traggelenk-VW-T3-Meyle-Verstarkt-/160443997262?pt=Autoteile_Zubeh%C3%B6r&hash=item255b351c4e
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #38 Dato: 22. Juni 2011 kl: 23:34:12 »
NU KAN DEN BREMSE SOM EN DRØM!!!!!!!!!!!
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #39 Dato: 23. Juni 2011 kl: 00:09:50 »
Dagens arbejde:
1. Skille bagbremser ad, spotte at tilbagetrækningsfjederen var forkert monteret så den var i karambolage med automat-juster-mekanismen.
Lave det om og sætte fjedrerne rigtigt.
Nu bremser den SOMEN DRØM!!!

2. Skifte køler, skylle alt igennem, samle og lufte ud.


3. Skifte gaskabel,dvs - ikke alligevel - man skal bruge et DIESEL gaskabel, kablet fra en WBX er for kort.

4. Skifte strømfordelerdæksel og nye bougicord tændkabler.
SIKKEN EN FORSKEL.

Hvem kan forklare mig hvorfor det  atskifte tændkabler+rotor+strømfordelerdæksel gør at motoren går ned i tomgang?
Er det Motronic'en der spotter at den indmellem misser en takt (uforbrændt benzin?) og dermed sætter tomgangen højere?
Eller hur???
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #40 Dato: 23. Juni 2011 kl: 00:34:12 »
Jeg havde da lige ryddet op - så hvordan kan det være at alt det var i bilen igen??????????????
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #41 Dato: 23. Juni 2011 kl: 00:35:16 »
Godt at der findes et frysehus at opmagasinere "diverse" i :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
Frk Grå - tråd 2
« Svar #42 Dato: 23. Juni 2011 kl: 01:22:19 »
@jj, måske alt den ekstra vægt er med til at øge dit forbrug!!

du ved det fra formel1, det koster os på din omgangstid ;)
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #43 Dato: 23. Juni 2011 kl: 23:19:50 »
Gearkassen har fået et lag rudelim ved samlingen til klokken, så skal den gerne holde op med at svede.
Aftapningsproppen fik et ekstra dask - så holder den tæt (og en gang rudelim i kanten - så må limen skæres fri næste gang der skal skiftes olie. (Tak til Mølle for tip om rudelim)

Benzinslange fra tank til pumpe, og fra pumpe til filter blev skiftet.

Så står der på todo:
* Stramme sidespejl
* Stramme viskerarm i passagersiden

* Montere kopholdere

* Lime vindafviser i førersiden

* Lidt elarbejde

* Rydde OP i bilen
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Frk Grå - tråd 2
« Svar #44 Dato: 24. Juni 2011 kl: 00:07:20 »
Dejligt at høre, at bilen dag for dag bliver mere ferieklar, og jeg tror også, at du på den lange bane vil profittere af vedligeholdelsen i form af bedre driftøkonomi.

Når motoren mister arbejdstakter - eksempelvis grundet gamle sure tændkabler - så forlader noget benzin jo i sagens natur maskinen uforbrændt og i form af HC'er. Lambdasonden snuser ikke efter sådan nogle, men som bekendt efter ilt, så umiddelbart "ved" Monomotronicens boks ikke, at den har tabt takter. Og så alligevel... for den får jo - via Hall-signalet - rapporter om motorens aktuelle omdrejningstal, og da den er programmeret til at fastholde en givent tal i tomgang, så vil den lille servo, der styrer spjældet i tomgang, begynde at åbne ekstra, hvis omdrejningstallet falder som følge af tabte arbejdsslag.

Imidlertid tror jeg ikke, at det er den reelle forklaring, for reaktionstiden i den reguleringsmekanisme er lang. Netop derfor er tomgangen i Monomotronicmotorer styret med to parametre: 1) som nævnt spæjldet via den lille servo og 2) via kontinuerlig regulering af tændingstidspunktet. Folk med erfaring fra gamle påhængsmotorer vil nikke genkendende her: Den hurtigst virkende måde at stabilisere et omdrejningstal på er ved at styre tændingstidspunktet, og i forskelligt tysk litteratur er dette netop fremhævet som pointen ved, at Monomotronic benytter denne funktion. Du har nu skabt ordentlig forbindelse i dit tændingssystem igen, og dermed muliggjort en troværdig styring for boksen, og derfor er begge systemer - servo og tændingsjustering aktive i at holde din tomgang på det definerede omdr.tal, og det er jo dejligt. Før du så siger "færdig",  så laver du lige et tjek af tændingstidspunktet, så du ved, at den står sine 6 grader før top, så tror jeg, at der venter to-cifrede km/l-tal til dig også. The devil is in the details, men det er den gode brændstoføkonomi også.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!