Forfatter Emne: skal benzinpumpen køre konstant?  (Læst 1396 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kasper

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 159
    • Vis profil
skal benzinpumpen køre konstant?
« Dato: 27. Juni 2011 kl: 13:57:33 »
Jeg har undret mig lidt over, at benzinpumpen kører konstant. Når jeg drejer tændingsnøglen til første position, pumper den så at sige an og det lyder rigtigt. Når jeg så starter motoren kører pumpen konstant, og det skal siges at den ikke er specielt lydløs. Det lyder lidt som om nogen har glemt en 4-hestes påhængsmotor under bilen. Så er det bare at jeg tænker, at motoren da burde kunne suge an, når først den er i gang? Alternativt kunne man måske forestille sig en mere lydløs af slagsen?

Kasper
DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo

Offline gunnar6690

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.584
    • Vis profil
skal benzinpumpen køre konstant?
« Svar #1 Dato: 27. Juni 2011 kl: 14:20:43 »
Først ville jeg da sige det afhænger af bilen, om den har indsprøjtningssystem ( så skal den køre konstant for at holde trykket), en karburatorudgave har måske forskellige typer pumper, men støjer den mere end den plejer er det måske et ophæng der er røget, så den går imod og får karrosse eller tank som "højttaler".
Ellers vil jeg overlade rådene til dem der har hands on erfaring med T3 :D
T3 klub medlem
VW T3 Syncro Multivan
VW T3 Syncro Doka Diesel/Benzin Hybrid " Omgangssyncroen"

VW T3 Caravelle 1,6TD Camper skrotbunke under ophug

Offline kasper

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 159
    • Vis profil
skal benzinpumpen køre konstant?
« Svar #2 Dato: 27. Juni 2011 kl: 16:05:43 »
Ok, jamen så er der nok ikke noget at være bekymret for, da det er en DG, og dermed indsprøjtning. Men god pointe med karrosseri-højttaleren. Det vil jeg ændre lidt på.

I øvrigt fedt at køre DG efter 10 år med JX og luftkølet. Var lige i Billund i mandags med den yngste datter, som skulle på sprogskole i England. Dejligt at ligge og cruise med 110 og så kunne overhale bare ved at træde på pedalen, ikke skifte gear og vupti står der 130. Jeg blev ellers lidt bekymret da jeg konstaterede tørstigheden af maskinen i bykørsel her i København (5-6), men på de længere ture er det 9-10, og derfor har jeg besluttet, at siden vi alligevel kun har de ene bil, og ikke behøver den så meget i hverdagen, får den lov at leve videre med denne motor. Så nu kan jeg bare nyde lyden af en ægte vw-boxer:-) Summer here i come.
DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
skal benzinpumpen køre konstant?
« Svar #3 Dato: 27. Juni 2011 kl: 19:50:19 »
Citat fra: "kasper"
Ok, jamen så er der nok ikke noget at være bekymret for, da det er en DG, og dermed indsprøjtning.


DG er vist med karburator  :wink:

Offline kasper

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 159
    • Vis profil
skal benzinpumpen køre konstant?
« Svar #4 Dato: 28. Juni 2011 kl: 13:17:03 »
Damned endnu engang. DF, DG, KY, Jeg tror nok jeg mener DJ:-)
DJ 2,1
Yamaha XT 500
Yamaha TT 500
Morini 3½ / 500 Sport
Jawa 350 / Velorex Combo