Forfatter Emne: Hjemme igen  (Læst 1096 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Hjemme igen
« Dato: 26. Juli 2011 kl: 09:42:41 »
Ja nu er det efterhånden en uges tid siden vi kom hjem fra den årlige tur til syden.
I år var den Kroatiske ø Pag for tur. Vi havde fundet et hus på nordspidsen af øen i et lille fiskerleje ved navn Torvnele. Et stille roligt sted med pragtfuld vand og ikke så overrendt af sådan nogle som os :lol:

Vi kørte i vores nyerhvervede Carat fra 85. Jeg havde skiftet den bagerste sæderække ud med en 3-personers bænk for at få plads til al vor yngel.

Jeg havde p.g.a tidsnød/manglende evner/dårlig planlægning/arbejde, ikke haft bilen på plader så længe inden vi tog af sted (ca. en uge), og bilen havde stået stille siden 2002. Så det var jo givet, at der ville komme "barselsproblemer". Jeg synes jeg gjorde hvad jeg kunne, for at foregribe begivenhedernes gang, inden vi tog af sted, men der kommer jo altid noget :twisted:

Indledningsvis havde overraskede det mig, at sådan en wbx'er ikke kører meget mere end 7,7 km pr l. Det rodede jeg lidt med men afrejsedagen pustede mig ned ad nakken, så vi blev nødt til at acceptere at brændstofs udgiften ville blive ca 2500 kr dyrere end hvis vi kørte diesel JX.

Vi kørte sydpå og bilen gik som en drøm. Det er min første DJ'er og overskuddet var ikke til at tage fejl af :D Ca 4000 omdrejninger og 115-17 stykker efter GPS'en og stadig 7,7 og 7,8 km/l. Op over Kassel bakker "No sweat", for første gang kører vi under tiden i venstre spor og overhaler lastbiler uden, at de indhenter os igen inden vi er kommet helt om :( , En fantastisk fornemmelse :!:
Ned mod Nürenberg og München var fatter ved at være træt så jeg gav mig til at køre lidt stærkere 130-40 efter GPS. Jeg tænkte: "Det her kommer til at koste" men nej :!:  8,2 km/l på den tankfuld. Hvem kan forstå noget af det??

Vi fortsatte ned til ca midt i Østrig, Radstadt og skulle finde vores gasthaus. Vi holdt ind MANGE gange for at spørge. og for hver gang vi holdt steg temperaturnålen en smule og da vi holdt 8. eller 9. gang sprang der en kølerslange :evil:  shit!!.
Vi var på det tidspunkt kun 200 m fra vores destination, så trods alt et meget nobelt træk af Careten.
Alt bagage ud, korte kølerslangen op, bumme lidt vand i en børnehave og så de sidste 200 meter hen til "Haus Susanne".

Ejeren af stedet, en englænder ved navn Ben, blev total blød i knæene da han så vores bil. Han havde selv ejet en camper engang. Han var egentlig lidt skuffet over, at vi havde klaret reparationen, han ville da godt have været med :( . Det fik han så lov til næste morgen hvor jeg skulle have fundet ud af hvordan jeg kunne kortslutte blæseren på køleren, føleren virkede åbenbart ikke.
Så med en opkortet kølerslange og er kortsluttet blæser på lav bluds, fortsatte vi sydpå.

I Villach fandt jeg en u-original partpusher, der kunne hjælpe mig med en ny thermostat-føler og et stykke flex-kølerslange til hvis reparationen ikke holdt ca € 45 og jeg var glad og lettet.
I Villach er der en Alpenstrasse hvor man kører ca 1 km op på nogle ganske få km, en fantastisk udsigt flot tur. Men så skal man jo også køre 1 km nedad igen. Lavt gear og spare på bremserne. Men jeg har åbenbar en kaliber der hænger så bremserne løb varme og jeg mistede tryk :shock: Et par flasker vand på kalibrene og så kørte vi igen :)
Resten af turen forløb stort set problemfrit
og vi havde en dejlig tur
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!

Crapz

  • Gæst
Hjemme igen
« Svar #1 Dato: 26. Juli 2011 kl: 09:46:51 »
Hejsa

dejligt at høre i har haft en god tur :D

vi tager den 5 aug til Pag :D vi har været der en 4-5 gange nu vi bor i Novalja det er sku dejligt der nede :D

vi skal desværre ikke af sted i busssen i år, det bliver en mitsubishi :(

Offline jensjakob

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 10.416
    • Vis profil
Hjemme igen
« Svar #2 Dato: 26. Juli 2011 kl: 09:48:59 »
Dejlige billeder, dejlig beretning - og velkommen hjem igen :-)
Daily driver: Ambassadefruen Frk G.
GSA:         1997-1998
BX 19TRS: 1998-2004
1 T3: CU. 2004-2004
2 T3: Grå GL, DG, 2004-2006
3 T3: Den blå rust.. Kom aldrig igang
4 T3: Telebussen. DF. 2006-2009
5 T3: Frk G - Golf3 R4 1.8 ABS motor. 2009-2014
6 bus: Millenium Falcon - T4 lang 10 prs bus.  2014 -  



Tlf 28260167

"Man ejer egentlig ikke en T3, man passer bare godt på den indtil den næste ejer."

Offline Borre

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 313
    • Vis profil
Hjemme igen
« Svar #3 Dato: 26. Juli 2011 kl: 10:05:40 »
Nåh.. ja,
Jeg glemte lige et billede :lol:
Yes!! Jeg har fået en T3\'er igen!