Forfatter Emne: Varme i camperen?  (Læst 1198 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline pcdoctor

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
    • Vis profil
Varme i camperen?
« Dato: 08. Februar 2012 kl: 13:23:52 »
I "Den lille Blå" (T3 Camper), er installeret en gas varmer, som i øvrigt virker ganske udmærker, men som har vist sig, at være ret dyr i drift, da den bruger en 6 kg. campinggas til kr. 200.00, på 2½ døgn, hvilket giver en døgnpris på kr. 80,00.

Findes der billigere/bedre alternativer, som er lige så sikre?

Preben

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Varme i camperen?
« Svar #1 Dato: 08. Februar 2012 kl: 13:53:45 »
Øh?! Har du den til at køre konstant?

Vi brugte vores som aften/morgen varme i efterårsferien og på en hel ugen brugte den vel max. 2-3 kg (hvis endda så meget, tror dælme komfuret brugte mere gas end fyret :D)

Hvis ikke det er kontinuerlig drift vil jeg tro du skal have renset det, evt. have ny dyse..
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

bfb

  • Gæst
Varme i camperen?
« Svar #2 Dato: 08. Februar 2012 kl: 13:55:52 »
jeg har denne i min camper og det koster ingenting, og det virker bare og er også hyggelig..


http://www.bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=220712

m

  • Gæst
Varme i camperen?
« Svar #3 Dato: 08. Februar 2012 kl: 23:17:05 »
Altså hvis den køre nonstop på 24 grader nu her hvor der er -15 grader udenfor, så kommer det godt hen.

Jeg plejer kun at have den på vågeblus når jeg ikke er der, og fyre godt op når jeg er der, og sover med den på lav blus. Så æder den en 11kg flaske på en uge.

Men lige så snart der kommer lidt mere humane temperature så holder gasen meget længere. Hvad er det for et fyr?

Måtter i forruden gør meget. Man kan også lukke for der hvor blæseren blæser op til forruden og ned til tærene, for ellers trækker det ind den vej, selvom man holder stille.

Offline pcdoctor

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
    • Vis profil
Varme i camperen?
« Svar #4 Dato: 08. Februar 2012 kl: 23:46:37 »
Citat fra: "BlackChart"
Øh?! Har du den til at køre konstant?

Vi brugte vores som aften/morgen varme i efterårsferien og på en hel ugen brugte den vel max. 2-3 kg (hvis endda så meget, tror dælme komfuret brugte mere gas end fyret :D)

Hvis ikke det er kontinuerlig drift vil jeg tro du skal have renset det, evt. have ny dyse..


Ja, den har kørt konstant på 10°, med en udetemp på -15°, så den var dejlig lun at komme ud i.

Preben

Offline pcdoctor

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
    • Vis profil
Varme i camperen?
« Svar #5 Dato: 08. Februar 2012 kl: 23:50:26 »
Citat fra: "m"
Hvad er det for et fyr?


Jeg kan ikke huske hvad mærke det er, og manualen ligger i camperen.
Tager den med ind i morgen.

Preben

Offline pcdoctor

  • Full Member
  • ***
  • Indlæg: 189
    • Vis profil
Varme i camperen?
« Svar #6 Dato: 10. Februar 2012 kl: 22:06:47 »
Citat fra: "pcdoctor"
Citat fra: "m"
Hvad er det for et fyr?


Jeg kan ikke huske hvad mærke det er, og manualen ligger i camperen.
Tager den med ind i morgen.

Preben


Som svar på ovenstående, er gasbrænderen en Trumatic E2400.

Problemet er delvist løst, da jeg efter at have gennemlæst brugsanvisningen, (og bagefter pligtskyldig grædt mine stolte tåre, ud fra tesen "rigtige mænd læser IKKE deres brugsanvisninger", men græder, når det derfor, går galt,) lærte, at der findes en stor og en lille flamme, og at jeg har hele tiden brugt den store flamme, hvor gasforbruget er  200g/timen, hvilket for en 6 kg. flaske, giver ca. 30 timer eller mere, da den jo ikke kører konstant.
Min holdt f.eks. i 60 timer ved +10°.

Lav flamme har et forbrug på 100g/timen, og burde altså have dobbelt så lang levetid for en 6 kg. flaske, og det er vel acceptabelt.

Næste eksperiment: hvor lang tid kan en fyldt 6 kg. flaske brænde på lav flamme ved 10°?
Det vil tiden vise.

Preben