Forfatter Emne: Diesel til planteolie  (Læst 2820 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

gep42

  • Gæst
Diesel til planteolie
« Dato: 13. Marts 2012 kl: 10:39:02 »
Hej, jeg har en elbil med diesel fyr, men den fyr er ikke særlig pålidelig så der tænkte jeg at lave den som mål til plante olie Hybrid hvor motoren står for varmen mest.
Til det har jeg tænkt:
http://www.rcholm.dk/shop/6-6-hk-276p.html
Da den ville kunne køre 60+ km/t uden at miste el. Der er en forbrugs måler op til denne beregning 2hk intervaller.
ideen er at stabilisere køreslen ved at lave den til denne blanding.
Motor messigt er der nogle der kan lave en enkelt liste i punkter hvad der skal til + hvad det koster eventuelt om nogle kan lave dette system.

Batterierne kaldes 80volt(svare til 72volt blybatteri) men opladet er de 96(+det løse) volt, regner med at lave en spids ladening på omkring 85 volt Målt fra generator i et seperat system+enretter diode, det er kun meningen at den skal stabillisere spændigen og delvis lade den så den forlænger rækkeviden.
Nogle forslag? (Gennerator/elmotor jeg vil helst at det bliver en forholdsvis billig løsning. mellem 40-55amp.)160Ah tåler ladening på 160A

Jeg har regnet ud at motor ville forbruge ca. det samme som oliefyret.
Er dog ligeglad med om jeg skal til at betale vægt afgift bilen ville i diesel form køre over 70 km/l hvis jeg køre den på 80-82km/t ved fuld drift i elbilen :-D

Dette ville forlænge rækkeviden til 200km når batterierne er tømt ved en konstant drift på 80km/t uden stop.