Forfatter Emne: WBX 2,1 olielampe og -brummer  (Læst 865 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nielshk

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 97
    • Vis profil
WBX 2,1 olielampe og -brummer
« Dato: 12. Maj 2012 kl: 10:26:58 »
Da bilen kom ned i fart efter en motorvejstur kom der liv i oliebrummeren og -lampen (blink). Kørte straks ind til siden for at tjekke olie. Den var lav men da jeg startede motoren igen var der ingen signaler. Jeg kørte herefter ind på nærmeste tank og efterfyldte olie.

Men nu reagerer den med at brumme og blinke HVER gang motoren kommer over 2000 rpm. Der er ingen olielampelys under 2000 rpm.
Kan se af diverse informative tråde herinde at det sansynligvis er 0.9 bar føleren den er gal med. Men den er ikke til at få fat i om lørdagen :-(
Hvis rationalet er at olietrykket er OK, tænker jeg at man må kunne "kortslutte" brummeren - så jeg kan blive fri for den støj.

Nogen erfaringer herinde med dette?
Eller nogen bud på om det er den rette diagnose?
Og er der evt nogen i hovedstadsområdet der ligger inde med denne .9 bar olieføler (grå) som de vil slippe i dag?

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
WBX 2,1 olielampe og -brummer
« Svar #1 Dato: 12. Maj 2012 kl: 10:36:59 »
Få målt dit olietryk eller alternativt udmålt slid på din oliepumpe...

Hvis olietryk er indenfor tolerencerne så kan du godt, TIL NØD, køre med "kortsluttet" kontakt men jeg vil på ingen måde anbefale det da du så ikke kan se en evt. fejl før det er for sent...

Men jeg ville starte med at måle olietryk og slid på pumpen og så tage den derfra...
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan

Kkrogsgaard

  • Gæst
WBX 2,1 olielampe og -brummer
« Svar #2 Dato: 12. Maj 2012 kl: 15:35:40 »
Se lige om der er knækket en ledning til  olietryksføleren ved siden af oliefilteret, eller om føleren er defekt.