Forfatter Emne: anden motor, lovligt  (Læst 717 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

lastbilskl

  • Gæst
anden motor, lovligt
« Dato: 14. Juli 2012 kl: 21:09:40 »
Har en 1,9 DG på 78 hk motor liggende i min bil.
Ønsker en motor jeg lovligt ka lægge i, så jeg holder mig inden for 20% reglen.
Så jeg ønsker at finde ud af hvilken motor jeg ka sætte i, som har maks 93,6 hk.
Skal helst være en luftkølet motor, ikke vandkølet.

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
anden motor, lovligt
« Svar #1 Dato: 14. Juli 2012 kl: 21:15:34 »
CU ligger orginalt i T3, ellers efter listen herunder. Hvorfor skal det være lbx?

Typ-4 Motor

Der Typ-4 Motor fand Verwendung im 411/412, Bus 72-83, Porsche 914/4 und Porsche 912E sowie als Industriemotor. Er wurde mit Doppelvergasern und Einspritzanlage geliefert, in der Industrieversion gab es auch Modelle mit einem Vergaser. Das Gebläse liegt flach hinter dem Motor. Die Motornummer ist unter dem Aufnahmeturm für die Gehäuseentlüftung eingeschlagen.

   Typ-4 Motor

Kennbuchstaben
V    1700ccm          50kW/68PS
Z    1700ccm         50kW/68PS
EB    1700ccm       53kW/72PS
EA    1700ccm         59kW/80PS
W    1700ccm       59kW/80PS
CA    1700ccm         49kW/66PS
AT    1800ccm       55kW/75PS
EC    1800ccm         56kW/76PS
AN    1800ccm       63kW/86PS
AP    1800ccm         50kW/68PS
GB    2000ccm       74kW/100PS
CU    2000ccm         51kW/70PS
CV    2000ccm       51kW/70PS
GD    2000ccm         51kW/70PS
GE    2000ccm       51kW/70PS
CJ    2000ccm         53kW/70PS

lastbilskl

  • Gæst
anden motor, lovligt
« Svar #2 Dato: 14. Juli 2012 kl: 22:46:05 »
Ønsker en vandkølet, da den er nem at skrue på, jeg ha før kørt bobbel og ka selv skrue på de motere.
Hva ville du ellers anbefale Hinze.???
Citat fra: "Hinze"
CU ligger orginalt i T3, ellers efter listen herunder. Hvorfor skal det være lbx?

Typ-4 Motor

Der Typ-4 Motor fand Verwendung im 411/412, Bus 72-83, Porsche 914/4 und Porsche 912E sowie als Industriemotor. Er wurde mit Doppelvergasern und Einspritzanlage geliefert, in der Industrieversion gab es auch Modelle mit einem Vergaser. Das Gebläse liegt flach hinter dem Motor. Die Motornummer ist unter dem Aufnahmeturm für die Gehäuseentlüftung eingeschlagen.

   Typ-4 Motor

Kennbuchstaben
V    1700ccm          50kW/68PS
Z    1700ccm         50kW/68PS
EB    1700ccm       53kW/72PS
EA    1700ccm         59kW/80PS
W    1700ccm       59kW/80PS
CA    1700ccm         49kW/66PS
AT    1800ccm       55kW/75PS
EC    1800ccm         56kW/76PS
AN    1800ccm       63kW/86PS
AP    1800ccm         50kW/68PS
GB    2000ccm       74kW/100PS
CU    2000ccm         51kW/70PS
CV    2000ccm       51kW/70PS
GD    2000ccm         51kW/70PS
GE    2000ccm       51kW/70PS
CJ    2000ccm         53kW/70PS