Forfatter Emne: jeg er grædefærdig  (Læst 25022 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Dato: 20. Juli 2012 kl: 18:43:12 »
Situationen er den jf tidligere indlæg at jeg har just investeret 40.000kr i min elskede dehler profi hos en specialist i t3.
Bilen kørte som en drøm og jeg var så lykkelig for at den nu skulle bringe MIG og min familie rundt uden problemer.
Jeg har en arbejdssituation der er således at min chef kommer hos MIG og henter min bil og kører den hjem hos sig selv hvor jeg henter den om aftenen.
Han ringer til MIG og siger den er helt gal med bilen...
Da jeg kommer på er der ingen af de to remmer bagi som sidder hvor de skal.
Den uden takker er tydeligt revet over den anden ser fin ud ,.men sidder ikke på..
Han siger om situationen som følger .. jeg kører ladelampen og olielampen lyser... Jeg kører videre...nu begynder vandlampen og lyse og bilen hakker lidt.. nu ryger den med hvid røg og mister motorkraft....han stopper den... Hans undskyldning for at køre videre er at han kører på helsingør motorvejen iden nødspor... Den har siden den lyste kørt cirka 4 km.og uden motor 1 km.
Den føromtalte mekaniker sagde jeg kunne prøve at starte den forsigtigt for at se om motoren kunne køre rundt.. det kunne den .... Men hvad fortæller det overhovedet?
Hvad er jeres bud på hvad der kan være sket med min elskede bil?
 Kan en wbx holde til at cylinder og ventiler eventuelt støder sammen? Kan lejer holde til motoren har kogt? Hvordan med køleren efter dette ? Hvad med skader indeni cylindere ?

HJÆlP

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #1 Dato: 20. Juli 2012 kl: 18:45:34 »
Og ja min chef har jeg intet positivt og sige om loge nu ...
Jeg prøver at forstå han kørte videre men kan ikke acceptere eller tilgive det lige nu...
Vil hans ansvarsforsikring dække hvis ham har ødelagt min motor?

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #2 Dato: 20. Juli 2012 kl: 20:02:35 »
øv , det er vidst at renovere eller skifte motor , da den motor du har nu er kørt varm
den ene af de remme de beskriver driver bla vandpumpen , det vil sige at den har kørt uden køling
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #3 Dato: 20. Juli 2012 kl: 20:08:21 »
Hvad skal renoveres i givet fald?

Offline kenny19821

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.475
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #4 Dato: 20. Juli 2012 kl: 20:11:08 »
Lån aldrig sin bil ud hvis du er glad for den!!!!!
MVH Kenny J
Aalborg
T3 westfalia Syncro

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #5 Dato: 20. Juli 2012 kl: 20:14:48 »
Nu er skaden sket så hvad er sandsynligvis galt?

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #6 Dato: 20. Juli 2012 kl: 20:16:11 »
jeg vil gå så langt som at sige alt da den har været godt varm,og nok også har kørt uden olietryk, toppene kan være skæve , cylindere og stempler revet
det nemmeste/billigste vil nok være at finde en anden , da en renovering hurtigt kan blive meget dyr
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #7 Dato: 20. Juli 2012 kl: 20:17:53 »
Citat fra: "dehler"
Og ja min chef har jeg intet positivt og sige om lige nu ...
Jeg prøver at forstå han kørte videre men kan ikke acceptere eller tilgive det lige nu...


Nu kender jeg ikke situationen, men man er jo på en måde lidt afhængig
af chefen, så måske du bare stille og uden for meget brok skal tænke,
at han jo ikke er forpligtet ud over evnerne.

Se det som ærgeligt, men selvforskyldt: man lader ALDRIG andre køre i sin bil.

Citat fra: "bos1"

det nemmeste/billigste vil nok være at finde en anden , da en renovering hurtigt kan blive meget dyr


Ja, evt en rækkebenzinmotor. Der er vist en bruger "andreas"
der tilbyder at sætte den slags i T3.

Offline dennis

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.265
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #8 Dato: 20. Juli 2012 kl: 20:28:47 »
føler med dig!!

Gemmer tillægsordene til vi får en bajer sammen.....
Med VWenlig hilsen Dennis Manniche

"Volkejeep`n"
SUBARU Powered
vw caravelle syncro 87

Need SEX...... no no I got WBX


Hotline: 61396688

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #9 Dato: 20. Juli 2012 kl: 20:42:16 »
Ud fra beskrivelsen og ikke mindst den hvide røg, er der sandsynlighed for, at den stakkels motor har takket af. MEN hvis den kan tørne / starte, kan du jo forsøgsvis prøve om den holder vand bogstaveligt talt.
Gør den det, bør du skifte olie og oliefilter forudsat den ellers går jævnt på alle cylindre etc.
En motor kan i sjældne tilfælde overleve selv hårdhændet behandling, men hvis den halter, brænder olie eller slubrer kølevandet i sig er der kun en vej: udskiftning / renovering. Det sidste er ikke altid den billigste løsning.  
Så skal du nok overveje hvad der videre skal ske: Skal i beholde bilen i længere tid ? Kan den "bære" en konvertering til f.eks. R4 motor ?  ( Der skal ændres på gearkasse og ledningsnet, men til gengæld er det en mere tilgængelig motor, da den ligger i mange Golf / Passat )

Offline verner

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.472
  • Hjertet banker for T3 og Fællesskabet omkring T3
    • Vis profil
  • T3 model: Camper, Doka Syncro, Sika & en Caravelle
  • By: Nord for Vejle
jeg er grædefærdig
« Svar #10 Dato: 20. Juli 2012 kl: 20:42:35 »
det er sku noget L..t!!

har kun et spg: er din chef en kvinde?!
Hilsen Verner :)

2011 Touran 2,0 TDI CR
2006 Peugeot 206 1,4 HDI
1996 Passat 1,8 stc. (ADZ)
1994 Passat 1,9TDI GT stc.(1Z)
1992 Vento 1,8GL(ABS)
1990 T3 CAMPER 1,6TD(JX)
1990 T3 SIKA 1,6D
1987 T3 DOKA SYNCRO
1986 T3 Caravele
1993 Vento
1992 Golf 5D
1988 Golf 1,8CL
1986 Golf 1,8Cl.
1998 Felicia 1,9D

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #11 Dato: 20. Juli 2012 kl: 20:56:18 »
Aran kan du få den med til dig i næste uge og kigge på den ?

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #12 Dato: 20. Juli 2012 kl: 20:56:48 »
Nej og han er vognqmand...

Offline porteren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.112
    • Vis profil
  • By: Jelling
jeg er grædefærdig
« Svar #13 Dato: 20. Juli 2012 kl: 21:56:22 »
Citér


Nej og han er vognqmand...


Da man må forvente, at en mand med hans proffession, har et vist kendskab til biler, burde din chef have meget røde ører lige nu.

Han må have vidst, at han kunne have reddet bilen ved at standse omgående.

Hvis han har nogen som helst rygrad (læs nosser), så tilbyder han at betale for reparationen.
Mvh.
Kim W


Har haft: Arnold. T3 Syncro 2,1 MV. 1989, med 2 spær, decoupler, lange ben og halvhøjt tag

Har: Vanessa. T4 Syncro 2,5 TDI 102 hk. 2001. Lang snude m. AXL motor.
Tidligere polizei buss
 
En syncro med beboelsesfaciliteter er ikke en camper. ----  Det er en expeditionswagen

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #14 Dato: 20. Juli 2012 kl: 22:15:27 »
Udover jeg kan forstå det er meget slemt hvad er der så sandsynligt sket? Og hvordan og hvad er et bud på prisen på en renovation