Forfatter Emne: jeg er grædefærdig  (Læst 25106 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tica

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 955
    • Vis profil
    • Skalammodeskibe
  • T3 model: T3 Panel 1.6TD
  • By: 4632 Bjæverskov
jeg er grædefærdig
« Svar #15 Dato: 20. Juli 2012 kl: 23:14:16 »
Prisen på en "renovation" = metal prisen ;-)

Prisen på en renovering kommer alt andet an på hvor stor skaden er på de indre dele og hvad du vil med maskinen.

En R4i ombygning lander sikkert under en vel gennemført renovering af din eksisterende maskine men original eller ombygget er op til dig.
Vh Carsten P

Rullende T3 projekt aka Appelsinen
Location 4632 Tlf: 22613937
http://www.linkedin.com/in/carstenpaulsen

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #16 Dato: 20. Juli 2012 kl: 23:27:45 »
pm er sendt  :D

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #17 Dato: 21. Juli 2012 kl: 17:45:38 »
Tak Aran.
Svarer den lidt senere... Men det bliver Falck under alle omstændigheder kører den ned til dig..
Er der ingen der kan fortælle MIG skåret ud i pap hvad der nok er sket med min elskede wbx..
Og hvad koster det ungefair at renovere en motor efter den tur?

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #18 Dato: 21. Juli 2012 kl: 17:57:58 »
den har været kørt varm, pga manglende cirkulation af kølevandet da remmen til bla vandpumpen er røget af , hvad der er sket inden i motoren kan være svært at sige uden at åbne den , men der er risiko for skæve/flækkede topstykker og at cylindre og stempler er revet , udover det kan motorlejer også have taget skade
at køre en motor så varm at den ligefrem mister kraft ,plejer at resulterer i et total motorsammenbrud ,skal den renoveres af en fagmand løber det hurtigt op i 20.000 kr eller mere (vil jeg tro) , det bedste vil være at finde en anden motor som sikkert vil koste 3-5000kr plus ilægning
dette er bare mit bud , min erfaring siger bare at det ofte er billigst at finde en anden motor når den har været så varm
en wbx har forresten ingen tandrem så stemplerne har ikke været i kontakt med stempler
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #19 Dato: 21. Juli 2012 kl: 18:05:53 »
Den har da to remme og en med tænder?
Hvor finder jeg ny motor?

Offline Aran

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.931
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #20 Dato: 21. Juli 2012 kl: 18:10:02 »
SÅ står det også grelt til, hvis stempler har været i kontakt med stempler  :D  :D  :D
( Jeg ved godt, at du selvfølgelig mener ventilerne ) men du har ret i, at det næppe er sket.
Mistet olietryk kan betyde skader på alt lige fra hovedlejer, plejllejer til ????
Lad os nu ikke male Fanden på væggen, når svigermor hænger der i forvejen....  :lol:

Offline bos1

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 3.173
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #21 Dato: 21. Juli 2012 kl: 18:51:23 »
Citat fra: "Aran"
SÅ står det også grelt til, hvis stempler har været i kontakt med stempler  :D  :D  :D
( Jeg ved godt, at du selvfølgelig mener ventilerne ) men du har ret i, at det næppe er sket.
Mistet olietryk kan betyde skader på alt lige fra hovedlejer, plejllejer til ????
Lad os nu ikke male Fanden på væggen, når svigermor hænger der i forvejen....  :lol:


jep du har ret  :lol: også med fanden , det var også mere hvad der kan være sket
vw passat 35i b3 2,0 16v GT variant
vw vento 1,8 clx 1996
tosse team syd
ja jeg har svært ved at tage en beslutning
hakuna matata
tlf 26476966

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #22 Dato: 22. Juli 2012 kl: 12:15:45 »
En WBX har stødstænger og underliggende knastaksel  - derfor er ventilerne rygende ligeglade med remmene - den har jo ikke tandrem, som biler med overliggende knast. Desuden er oliepumpen drevet direkte fra krumtappen, så den er også ligeglad med remmene.

Det mulige scenarie er sådan: Da remmen til vandpumpen er væk, så ophører vandcirkulationen i motoren. Derfor bliver særligt topstykker og stempeltoppe meget varme. Topstykkerne kan vride sig og bliver utætte, så der kan trænge vand fra vandkappen ind mellem toppene og cylindrene. Stempeltoppene kan udvide sig og samtidig med bevirker den høje temperatur, at oliefilmen er tilbøjelig til at knække. Dermed er der stor risiko for at stemplerne far revet i cylindrene og muligvis ødelagt sig selv, stempelringene og trukket ridser i cylindrene. Forvent desværre et totalt motorhavari og bliv forbavset og overrasket over alt andet. Motorer lever desværre ikke særligt længe uden køling på en motorvej.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline opelhaj

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.563
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #23 Dato: 22. Juli 2012 kl: 15:39:15 »
nu du har ofret 40000 så skal den da ha den motor som altid har været meant to be i en t3. R4I, ring til andreas eller jønne ukendt og hør om hugger prisen på et umbausæt, ellers findes der sikkert boxermotorer rundt om så din egen kan bygges op igen :0) kom frisk og hep hep hep :0) en t3 låner man ikke ud PUNKTUM :0) det er hjerteblod
Start bud 5000.- med mindre andet er aftalt.  1,9dg doka med sneglehus, sommervogn, Daily driver lupo 3l Årg 2005 med træk og Grüne Plakette, uden partikel filter. 21*86*58*06




http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=19911

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #24 Dato: 22. Juli 2012 kl: 15:49:18 »
Så hvis det er total motor harveri så skal motoren udskiftes? Eller blot dele af den? Hvad koster en ny motor og hvor finder jeg dem?
 Jeg er enig i den ikke lånes ud men har kun den ene bil og min situation er sådan at der skal skiftes bil..
Jeg er dog dybt skuffet over de manglende ansvarsfølelse hos min chef...

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #25 Dato: 22. Juli 2012 kl: 15:50:57 »
Jeg leder lige nu efter billig god bil der skal bruges til kun at køre den tur efter denne oplevelse...
Nogen bud? Har tænkt på golf 2 men også en ville gul plade t3...

Offline Andreas

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.488
    • Vis profil
  • T3 model: T3 Syncro Doka
  • By: 8632 Lemming
jeg er grædefærdig
« Svar #26 Dato: 22. Juli 2012 kl: 16:17:04 »
Ring.
Andreas
25 38 07 87

1992 VW T3 SuDoka Syncro EJ22 "Pumba"
T3 Campingvogn "Timon"
Peugeot 307 SW HDi
Honda Africa Twin XRV 650

dehler

  • Gæst
jeg er grædefærdig
« Svar #27 Dato: 22. Juli 2012 kl: 19:44:59 »
Nogen der kender noget til den t3 fra dba dom ligner en john dere

Offline brian

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.698
    • Vis profil
jeg er grædefærdig
« Svar #28 Dato: 22. Juli 2012 kl: 19:58:51 »
Citat fra: "dehler"
Nogen der kender noget til den t3 fra dba dom ligner en john dere


Nej, men det lyder spændende, kan du ikke poste et billede af den?

Offline BlackChart

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 8.027
    • Vis profil
Mvh. Morten Trab

Daily Driver - \'96 BMW 323i Sedan