Forfatter Emne: Endnu et indlæg om udstødning :-)  (Læst 786 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

storm

  • Gæst
Endnu et indlæg om udstødning :-)
« Dato: 30. Juli 2012 kl: 14:14:07 »
Så er vi vel hjemvendt fra vores jomfrutur i den orange camper der nu officielt er blevet døbt "Villy Vilddyr" :-)
Det var en super tur på trods af en del ubehagelige dufte i kabinen. Da vi tog afsted lugtede bilen ret kraftigt af benzin. Efter en Web konsultation med de brave folk herinde fik vi lappet på problemet og det hjalp på benzin dampene. Glade fortsatte vi vores tur men nu kunne vi så lugte udstødning! Øv!!! Jeg kravlede rundt under bilen og kunne konstatere at udstødningen er temmeligt rådden. Det var endnu en ting som vi ikke havde opdaget da vi købte bilen. Dobbelt øv!!! Vi fik lukket for spjældene til indblæsningen og kunne fortsætte uden at blive forgiftede men alligevel træls! Nu skal der så findes en permanent løsning:-)
Mine spørgsmål er derfor følgende:
- bilen har varmekasser, kan man montere en anden udstødning uden dette fjollede system? Er klar over at man så ikke får varme ind.
- hvor får man fat på en "ny" udstødning uden en alt for stor udskrivning?
Motoren er en 2,0 benzin (hedder vist CU hvis jeg har forstået det korrekt)

Håber der er nogen der har lidt mere forstand på de dejlige gamle kasser end jeg og som har en god ide :-)

Glæder mig til at høre fra jer!
M.v.h. Storm

Offline Hinze

  • Administrator
  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.498
    • Vis profil
  • T3 model: ingen for tiden
  • By: 2670 Greve
Endnu et indlæg om udstødning :-)
« Svar #1 Dato: 30. Juli 2012 kl: 14:34:20 »
Hvis ikke du vil have varmekasser, skal du have rør til at erstatte dem. Men er det ikke en kold fornøjelse uden varme, eller at kunne "afdugge"en forrude?

Mølle

  • Gæst
Endnu et indlæg om udstødning :-)
« Svar #2 Dato: 30. Juli 2012 kl: 14:49:06 »
så vidt jeg husker har der lige været et sæt sprit nye afgangsrør med varmekasser til cu til salg her på siden.. og husker jeg rigtigt kostede sættet kr. 2000,-... Det må da være den helt rigtige løsning..

storm

  • Gæst
Endnu et indlæg om udstødning :-)
« Svar #3 Dato: 30. Juli 2012 kl: 15:57:53 »
Jo det er nok lidt fjollet at køre helt uden og 2000, lyder jo ikke så slemt som den pris jeg havde fundet frem til (det var nemlig over 5000 smæk). Kan du huske om det blev solgt? Vil lige lede forumet igennem og se om jeg kan finde posten.
Er der ellers nogen der har noget liggende?