Mit råd vil være adskillelse og konstatering FØR du investerer i en halv reservedelsforretning.
Læg f.eks. en mursten e.l. foran og bag et forhjul så det står i spænd / bremset .
Løft bilen op, så baghjulene står på f.eks. et par hjul / fælge med håndbremsen trukket. Ind og pil gearskiftet + trækaksler og koblingens slavecylinder fra. ( Det kan godt være nødvendigt, at løfte et baghjul fri og slippe håndbremsen når trækakslerne skal drejes ) Husk, at sikre motoren mod, at kæntre f.eks. med reb og en donkraft. Af og ned med gearkassen.
Så har du adgang til udrykkerleje, "Pølsehorn" og pakdåse.
Koblingen sidder med en håndfuld bolte på svinghjulet. De skal ud - og her kan en luftnøgle være en god hjælp. Trykfoden kan godt drille lidt, men kan lirkes af med en stor skruetrækker. Så sidder du med koblingspladen ( Og husk, at se efter hvordan den vender )
SÅ kan du kigge efter årsagen, inkl. det evt. manglende pilotleje ?
Der er ikke så mange ben i et koblingsskifte. Ingen grund til panik, det lyder værre end det er.
Samlingen er den omvendte rækkefølge, - dog skal koblingen lige centreres med en koblingsdorn.
Men lad for Himlens skyld være med, at hælde noget som helst i koblingen. Så er du HELT sikker på, at den skal skiftes.