0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
"Den lille Blå" har nu kørt uden problemer i ca. 2 år. Startet perfekt, og kørt som en drøm. Motoren er en JX 1.6 TD, med ca. 100.000 på bagen.De sidste par dage har den været lidt underlig, på den måde, at den stinker af diesel, og har lidt problemer ved koldstart.Ved koldstart lyder det som den kun starter på 3 cylindre, der kommer en masse lyseblå røg med stærk diesel stank, og den har en meget ujævn tomgang, eller rettere, den kan næsten ikke gå i tomgangFår den lidt omdrejninger, kommer den manglende cylinder tilsyneladende med og den går rent.Når den er blevet varm, trækker den som den plejer, og tomgangen er ok.Der er lidt utæt hed ved returslangerne på første og sidste dysse, hvis det kan have noget at sige, ellers ingen synlige læk.Har motor specialisterne en ide om, hvor jeg skal starte.PrebenPS.: Jeg skulle gerne bruge bilen her i weekenden, så er der noget der kan tage yderligere skade, ved at køre i den?PS2.: Mit kendskab til diesel motorer er ret begrænset.
Hej :-) Det lyder lige som min (skift de returslanger så det er i orden)Den fik 4stk nye gløderør. Kig også efter de ledninger der går til gløderørerne.De 3 gløderør er lette nok at komme til men den ene sidder brænstofdysen i vejen den skal ud for du kan skifte. Husk når du monter brænstofdysen igen at skifte til ny flammeskive mvh
Jeg plejer at tage dyserør af, det er der nu heller ingen ben i,
Jeg foreslog dieselfiltret. Ikke oliefiltret. Mvh Jønne Ukendt