Forfatter Emne: 1. go og 1. dårlig historie  (Læst 9539 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
1. go og 1. dårlig historie
« Dato: 25. August 2012 kl: 08:41:49 »
Først den gode. Efter en lang tur med trailer fra Hjørring er Elmos' panelvan landet hos mig :-) Super fin bil - der nok skal blive endnu finere :-) :-) Brugte hele aftenen i går til at rette små ting så den kommer helt op.....
TAK FOR HANDLEN ELMO OG HELD OG LYKKE MED DIT NYE PROJEKT.
Den dårlige!!!
På vejen derned blev jeg stoppet. Der er taget billeder at min indretning og videre sendt til SKAT.
Jeg er mange usikker på udfaldet, men i værste fald kan det blive MEGET dyrt :-(
Hvad tænker i - er der nogen der har ligende erfaring ?
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Brutus

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 580
    • Vis profil
1. go og 1. dårlig historie
« Svar #1 Dato: 25. August 2012 kl: 09:05:41 »
Tillykke med den fine panelvan, håber skat er fornuftige men har dog min tvivl.
vh
Brutus
T3 1,6td 1991
MB E220 cdi 2008
Vespa GL 150 1962

Offline Jan W

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 390
    • Vis profil
1. go og 1. dårlig historie
« Svar #2 Dato: 25. August 2012 kl: 09:24:07 »
Der er vel ikke nogen regel om at man ikke må holde sit varerum rent og pænt?
T3 er stærkt vanedannende
Tlf. 40763157

Offline TONY

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.868
    • Vis profil
  • T3 model: Yamaha FZ6
  • By: 8765 Klovborg
1. go og 1. dårlig historie
« Svar #3 Dato: 25. August 2012 kl: 09:25:33 »
Hørte de højttalerne spille ? ....hvis de ikke er koblet til, må de jo godt sidde der.
Der er ikke noget af det på billedet som "uden tvivl" er beregnet på ophold i kassen, jeg tror ikke de gør noget som helst.
Tag det roligt og nyd i stedet de overfede biler.  :wink:


Tony
Mobil 30111518

KØBES : T3 i super god stand, "ingen" rust, bensiner under 1500 kg, mindst 6 siddepladser, evt m hævetag men ikke højt tag.

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
1. go og 1. dårlig historie
« Svar #4 Dato: 25. August 2012 kl: 09:56:35 »
De hørte ikke højtalerne spille og selvfølgelig er de ikke koblet til
det er jo strengt forbudt i kongeriget DANMARK
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
1. go og 1. dårlig historie
« Svar #5 Dato: 25. August 2012 kl: 10:05:31 »
Jeg er helt på linje med Tony. Jeg har ikek fantasi til at forestille mig, at de gør noget som helst. For det første så - med al respekt - er vores gamle biler intet værd i kroner og ører. For det andet, så har du et fint varerum "utvivlsomt konstrueret og indrettet til godstransport". Jeg ser ingen askebægre, panikhåndtag eller lign. Jeg ser et par transportkasser, der sikrer, at gods ikke skrider rundt i varerummet, og så ser jeg nogle højttalere. Det er IKKE ulovligt at have højttalere i varerummet - der står udtrykkeligt på side 7 i vejledningen, som jeg har linket til, at "beklædninger og højttalere kan bevares". OK - dine er nok ikke "bevarede" fra en tidligere hvidpladeindretning, men det er sgu et tyndt strå at klamre sig til.
Jeg tror snarere, at du har været udsat for en præventiv skræmmekampagne - det er fint for Skat, at "det kommer til rend", at man risikerer at blive snuppet.

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=52830
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline elmo

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 936
    • Vis profil
  • T3 model: 84er, 1Y og 88er, KY
  • By: 6800
1. go og 1. dårlig historie
« Svar #6 Dato: 25. August 2012 kl: 14:41:52 »
fine billeder og lækre vogne. Min to et halvt årrige knægt "hjalp" Søren med at læsse...
da Søren kørte ned af vejen siger jeg så: "Så nu skal vi ikke køre mere i den blå" - hvorefter knægten smider sig ned på jorden, hyler og sparker gummistøvlerne af!
Han råber og skriger at han ikke er færdig med at køre i den blå bus! Jeg prøver at trøste med at nu skal vi jo køre i den anden.
Han svarer tørt... så vil jeg hellere gå.

- og han har mindet mig om det hver morgen - "far, jeg vil hellere køre i den blå bus".
GULD4EREN - 84er, 1Y
Elmobilen II - 88er, KY

doka

  • Gæst
1. go og 1. dårlig historie
« Svar #7 Dato: 25. August 2012 kl: 15:26:25 »
Seriøst har jeg intet til overs for sådan et par knippelsvingere. I en tid hvor de kan hive 500k hjem på en stor gulpladebil eller snuppe en polak i en bil der ikke er betalt afgift på tror jeg ikke at de gider gøre mere ved den sag. De har mere end rigeligt at se til på de forskellige skattekontorer. Derudover ser jeg absolut ikke noget problem i din indretning. Vi får ofte bygget varebiler om på arbejdet som så også ville falde for afgiften. Tag du det helt roligt og nyd der dejlige danske sommervejr.

doka

  • Gæst
1. go og 1. dårlig historie
« Svar #8 Dato: 25. August 2012 kl: 15:57:23 »
Nu slog det mig lige at du jo kan billededokumentere fra div. Træf at du ikke sover i den men derimod i dit tagtelt.

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
1. go og 1. dårlig historie
« Svar #9 Dato: 25. August 2012 kl: 21:33:32 »
go ide' Jesper - tak - hvis der bliver en sag....
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline t3søren

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.272
    • Vis profil
1. go og 1. dårlig historie
« Svar #10 Dato: 25. August 2012 kl: 21:34:41 »
Citat fra: "Jarl"
Jeg er helt på linje med Tony. Jeg har ikek fantasi til at forestille mig, at de gør noget som helst. For det første så - med al respekt - er vores gamle biler intet værd i kroner og ører. For det andet, så har du et fint varerum "utvivlsomt konstrueret og indrettet til godstransport". Jeg ser ingen askebægre, panikhåndtag eller lign. Jeg ser et par transportkasser, der sikrer, at gods ikke skrider rundt i varerummet, og så ser jeg nogle højttalere. Det er IKKE ulovligt at have højttalere i varerummet - der står udtrykkeligt på side 7 i vejledningen, som jeg har linket til, at "beklædninger og højttalere kan bevares". OK - dine er nok ikke "bevarede" fra en tidligere hvidpladeindretning, men det er sgu et tyndt strå at klamre sig til.
Jeg tror snarere, at du har været udsat for en præventiv skræmmekampagne - det er fint for Skat, at "det kommer til rend", at man risikerer at blive snuppet.

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=52830


Hej Jarl
tak for dine ord og link - jeg kan desværre ikke åbne den...
Hilsen Søren Mølskov


81er cv Baby Blue
Bluestar med 2,2 Subaru
Den Grønne
og meget meget mere.
Tlf 61379323
transportert3.co.nr

Offline jakob_mj

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 273
    • Vis profil
1. go og 1. dårlig historie
« Svar #11 Dato: 26. August 2012 kl: 11:15:44 »
Må man spørge hvad mistanken går på?
Der er jo ikke sæder eller sædebeslag eller seler eller noget.. Må man ikke have stereoanlæg i en varevogn? Ikke sove i varerummet når den holder stille?

Offline johan_a

  • Jr. Member
  • **
  • Indlæg: 98
    • Vis profil
1. go og 1. dårlig historie
« Svar #12 Dato: 26. August 2012 kl: 11:36:55 »
Mistanken går jo nok på "gulpladecamper" når man ser markise og hvad der på billederne ligner et tagtelt.
En gulplade bil må ikke anvendes til persontransport eller beboelse. Du må have værkstedsindretning, men ikke hvad der kan ligne sovebrikse eller siddepladser. Om man kan påstå at et tagtelt gør bilen til en camper ved jeg ikke, desværre beror det ofte på personlige holdninger og korstogs manerer hos den enkelte medarbejder hos skat (Et af de få steder hvor anarki er accepteret).
Personligt ville jeg konfiskere din bil på stedet og derefter kun forlade den for at pisse og tanke :D
Feed bil

johan

Offline mdonau

  • Sr. Member
  • ****
  • Indlæg: 337
    • Vis profil
1. go og 1. dårlig historie
« Svar #13 Dato: 26. August 2012 kl: 12:47:28 »
hvor er problemet?
 varerummet er absolut et varerum og man skal da have lov til en muglighed for at holde hvil på lange ture. (se små autotransporter med soveboks oven på den lille kabine)
Det er jo også tilladt i store lastbiler, som har en seng fast monteret!

Da det er privat kørsel er du ikke forpligtet til at have en fartskriver (selvom du er over 3,5t for vogntoget) og overholde køre-hviletidsregler.
jeg ville endda sige, at et højt tag eller hævetag med seng over varerummet  ville være ok, beboelse og sovemuglighed er jo to forskellige ting.

beboelse kræver jo fast monteret muglighed for madlavning og opbevaring af personlige genstande (tøj m.m.)

tagboks er læs på taget og som regel ikke fast monteret..det er sku pisse ligegyldigt om den er der eller ej, så længe belastningen ikke overskrides.

mvh, michael

EDIT: det var nok ren misundelse ;)
Bundeswehr T3 med 1,7TDI, 2xSyncroprojekt, Passat 3B Variant Syncro TDI 110HK@170HK, BMW e46 330D Touring.

surfingsen

  • Gæst
1. go og 1. dårlig historie
« Svar #14 Dato: 26. August 2012 kl: 13:27:46 »
Du kommer i knibe hvis det er fastmonteret - hvis du kan løsne det med et par skruer er du safe
Udfordringen er hvis du har fuld adskillelse monteret hvad argumentet så er for at have monteret anlæg bagi....
Men du kører vel til træf og er DJ ved festen så det er din bil der bruges til at levere musikken...? :)

Jeg blev i sin tid stoppet ved grænsen på vej hjem fra 3 ugers camping i Frankrig i min T3 og tolderen nysgerrigt kiggede på min bund (havde hævet den i niveau med motorkassen og beklædt med tæppe) og der lå en oppustet luftmadras på - han rykkede lidt i den og da jeg sagde at den ikke er fast monteret kiggede han blot på mig sagde " nå du kender godt reglerne, hva' " og jeg fik lov til at fortsætte.
Og var ude for det samme i min T4 der også havde hævet bund (metalstativ med træplade) men det kunne tages ud ved at løsne 6 skruer i træpladen så der var ingen problemer.