Forfatter Emne: Kobling defekt / utæt. Strandet i Århus IGEN  (Læst 6789 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Kobling defekt / utæt. Strandet i Århus IGEN
« Svar #30 Dato: 18. Juni 2007 kl: 15:28:40 »
Nå.. for at komme tilbage til emnet..

Her er røret så, monteret, in all its glory og lidt falsk lys, efter de første 100 testkm. Ikke en dråbe væske og en helt dejlig fast men smooth kobling!

Undskyld for kvaliteten, mørkebilleder er sku ikke den nye mobils stærke side.
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Kobling defekt / utæt. Strandet i Århus IGEN
« Svar #31 Dato: 18. Juni 2007 kl: 15:37:19 »
Det ser fint ud.

Men warum spiralen? Vibrationer findes mellem gearkasse og karrosseri, og der er der jo på sindrig vis anbragt en gummislange. Vibrationsforskelle skulle nødigt opstå mellem vinkelbeslaget på gearkassen, hvorved rør og slange mødes og slavecylinder i den anden ende. Skulle det forekomme, ville det jo forudsætte, at gearkassen flexer, og det håber jeg sandelig ikke er tilfældet :wink:

Nå whatever - nu sidder den der, og der er lidt rør at tage af, hvis den skulle knække igen.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Kobling defekt / utæt. Strandet i Århus IGEN
« Svar #32 Dato: 18. Juni 2007 kl: 21:29:14 »
Tjaeh.. Det var også hvad jeg tænkte umiddelbart da jeg så beslaget som slaven sad på.

Ikke desto mindre var det dette rør der var brækket over helt inde i niplen og det så ikke ud til at være tæret. Så hvad så? Røret var godtnok lavet af tyndt bremserør og fusket med klemring istedet for en rigtig dobbelkrave men det var på rørsiden af niplen den var gået i stykker, så hmm..

Transpeter og jeg blev over en øl enige om at det var bedre at  være safe than sorry og jeg kan også se røret vibrere en smule når den står i tomgang. Om den lidt ole opfinderagtige snoning kan optage disse vibrationer og nedsætte slidet på røret og dermed minimere metaltrætheden det er så .. hm spørgsmålet. Men den virker da nu!

Mere rør til næste gang? Sig mig hvor tit sker denne fejl? Hvornår skal jeg være klar til at strande uden kobling igen? Om 100.000 200.000 eller 500.000 km  :wink:  :wink:  :wink:
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Kobling defekt / utæt. Strandet i Århus IGEN
« Svar #33 Dato: 18. Juni 2007 kl: 22:16:42 »
Nu må du snart tage dig sammen, billedet ligner noget fra bunden af en russisk kulmine.

Forudsat at vinkelbeslaget sidder på sin plads, og sidder fast. (røret sidder mellem beslag og slavecylinder. ? sådan ser det ud )

Så har du da lavet ulykker. Enhver kan se der vil komme vibrationer i den kølespiral du har lavet i den ene side. Havde røret været forbundet direkte fra A til B var der ikke mulighed, eller inerti, vægt momentarm til at vibrere.

Hvis der er noget rør fremstillet af kobber ikke kan lide, er det vibrationer.
Skal der fuskes her, så må en slange være det rigtige.

Ja det er altså bare hvad mig og onkel syntes. (Bare han dog ville lære Engelsk)

Kurt
Kurt - 25115788

Offline jankjerbye

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.356
    • Vis profil
  • T3 model: Caravelle CL R4i 1986
  • By: 8990
Kobling defekt / utæt. Strandet i Århus IGEN
« Svar #34 Dato: 18. Juni 2007 kl: 23:44:28 »
Gode gamle russiske kulminer.. Hvornår var du sidst på sjak i Aserbadjan Kurt? :wink:

På skrot-caravellen er det et plastic"pex"rør monteret med et spændebånd.. men fatter ikke hvordan det kan holde trykket. (ved samlingerne)

Jeg er nu ret overbevist om at det ikke bliver VÆRRE af det nye snoede kobberrør, hvis det skulle vise sig at være tilfældet, så bytter jeg det bare til et plain & simple lige rør. (af den slags som var knækket "af sig selv")
VW Caravelle CL ex-mili 1,8 R4i PF 1986
Saab 95 1,7 V4 1967
LR Series Hybrid 2,5D 1974
36V 250W Ladcykel 2012

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Kobling defekt / utæt. Strandet i Århus IGEN
« Svar #35 Dato: 19. Juni 2007 kl: 11:28:07 »
Citat fra: "jankjerbye"
Gode gamle russiske kulminer.. Hvornår var du sidst på sjak i Aserbadjan Kurt? :wink:

Du ved da, jeg ikke havde tid, fordi jeg red rundt på Pampasen
Og der blev ikke taget billeder.
:roll:

På skrot-caravellen er det et plastic"pex"rør monteret med et spændebånd.. men fatter ikke hvordan det kan holde trykket. (ved samlingerne)
Se det har jeg heller ikke helt forstået, på backmobilen, ligner det, det gennemsigtige brændstofrør.

Jeg er nu ret overbevist om at det ikke bliver VÆRRE af det nye snoede kobberrør, hvis det skulle vise sig at være tilfældet, så bytter jeg det bare til et plain & simple lige rør. (af den slags som var knækket "af sig selv")
  KNÆKKET AF SIG SELV, aaaaaaa ka det nu være rigtigt. Har du kigget på stamtavlen, se efter navnet Uri Geller.


Kurt
Kurt - 25115788

Offline KHSalvesen

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 2.105
    • Vis profil
Kobling defekt / utæt. Strandet i Århus IGEN
« Svar #36 Dato: 23. Juni 2007 kl: 11:55:27 »
Tænk at man skal have hjælp fra Holland, for at lære Onkel Engelsk. :lol:

Onkel kan både snakke Svensk, og Engelsk, men Dansk, er han ikke så dygtig til.  :lol:

Nu bliver det lidt sjovere at kigge på dele.

Kurt
Kurt - 25115788

Offline casper

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.505
    • Vis profil
Kobling defekt / utæt. Strandet i Århus IGEN
« Svar #37 Dato: 23. Juni 2007 kl: 12:23:04 »
Ja onkel kan mange sprog, faldt tilfældigt over sprogmuligheder kort tid efter jeg var begyndt at snakke med onkel, men jeg synes nu at man skal snakke tysk med ham, det hører sig nu engang til.

Og hvem holder ikke af lidt teknisk tysk til stå op på om morgenen ?
Mvh. Casper

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Kobling defekt / utæt. Strandet i Århus IGEN
« Svar #38 Dato: 23. Juni 2007 kl: 13:26:36 »
Og så er der jo også lidt mere noss.. i at sige Zylinderkopfdichtung end det åndløse head gasket.
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!