Forfatter Emne: Søger info om Balatonsøen  (Læst 2146 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Søger info om Balatonsøen
« Dato: 12. Februar 2013 kl: 23:12:34 »
Har lejet et lækkert sommerhus ved søens sydlige bred. Hvad skal man se? Hvordan er priserne? Er der særlige tips, der er gode at kende? Jeg lytter på alt, hvad der har med Ungarn og Balaton at gøre. På forhånd tak!
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Søger info om Balatonsøen
« Svar #1 Dato: 13. Februar 2013 kl: 09:27:12 »
Hej jarl,

vi har været der tre somre i træk, to af dem med vores T3 camper. Det er fantastisk sted, lave priser, god mad og meget børnevenligt. Klimaet er tørt og varmt, og der er rigtig meget man kan se. Vi skal i år afsted igen. Vi skal være flere steder. Men primært Balaton Lelle, som er rigtig populært blandt ungarer. Hvor har du lejet hus? Hvad er jeres interesser?

Hilsen

Thomas

Offline Jarl

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 5.234
    • Vis profil
Søger info om Balatonsøen
« Svar #2 Dato: 13. Februar 2013 kl: 09:49:55 »
Det lyder dælme dejligt. Vi skal bo i Balatonfenyves. Ungerne skal bare plaske i vandet og spise is. Jeg elsker teknik, transportmidler, natur, mad, vin og geologi. Glæder mig helt vildt :-)
Bedste hilsner

Jarl

-------------------------------------------------------
http://www.jarlpaulsen.dk

Tager udenom - og nyder det!

Offline camperman

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 835
    • Vis profil
Søger info om Balatonsøen
« Svar #3 Dato: 13. Februar 2013 kl: 12:22:10 »
hej igen.

lyder bare godt. Jeg vil lige opdatere tråden i aften, om hvad man kan lave i området. Hvis det er kan vi også tage en snak over telefonen. Under alle omstændigheder kan du få mit nummer i en PM.
Skal i afsted i T3?

Hilsen

Thomas

Offline Mary

  • Hero Member
  • *****
  • Indlæg: 1.636
    • Vis profil
Søger info om Balatonsøen
« Svar #4 Dato: 13. Februar 2013 kl: 23:17:58 »
Vi var der i sommeren 2005 hvor vi testede om det var muligt at rejse med max 10kg tøj til 5 personer alt i alt (forberedelse til længere tur).

Der er dejligt dernede. En sjov lille detalje, som børnene nok skal bemærke, der er søslanger i søen.....

Det er en slags snoge, som svømmer rundt dernede og godt kan skræmme livet af en første gang man ser dem, men de er ganske ufarlige.
Mary, en fuldblods syncro camper med 3 knapper.
Indrettet med beboelse og soveplads til 5 personer.

Opkaldt efter det gode skiv Mary, fra Rasmus Klump. Fordi han og hans venner brugte hende til at rejse ud i verden og møde nye venner.
Nøjagtig som vi gjorde, da vi rejste ud i verden i Mary.

Læs om vores 2 års jordomrejse i Mary på www.dennisbager.dk