Så er den lille Blå, med stor sorg solgt, og kommer igen til Københavns området, hvor den i sin tid blev født.
Da jeg bliver ganske almindelig folkepensionist til august, kan jeg, med de vægtafgift regler der er i Danmark, simpelthen ikke længe få råd til at have den.
Kr. 1.000 pr. måned, er rigtig mange penge ud af en folkepension.
Desværre gik hjemtransporten ikke helt efter planen, for ca. 3 timer efter afgang ringende køber, at han holdt ved Nyborg og var gået i stå.
Bedst som han kørte, stoppede motoren simpelthen, som kørte den tør for diesel. Det burde jo så kun kunne være et stoppet dieselfilter eller manglende spænding på pumpen, men den tilkaldte vejhjælp påstod, at krumtappen løb rundt, men det nederste takthjul stod stille.
Dette passer efter min mening ikke helt til forløbet om hvordan motoren stoppede, så jeg håber vejhjælpmanden tager fejl.
Kan det virkelig ske - bare sådan, og ville det ikke give en masse spektakel fra motoren, for det vil jo stor set smadre alt i toppen?
Kan det nederste takthjul bare sådan lige gå løs, eller hvad der sket.
Bilen er købt som prøvekørt og beset, uden yderlige garanti og/eller reklamationsret, men det er sgu da ærgerligt for den nye ejer, og gør mig rigtig ked af det, for jeg har jo ikke forsøgt, at tage røven på nogen, derfor har jeg som et plaster på såret, tilbudt at betale 50% af bjergningsomkostningerne, men det ærgrer mig stadig.
Preben